Neatkarīgi no tā, vai cilvēks ir apveltīts ar plašu iztēli un spēj radīt jaunas idejas kaut miegā, vai arī ir nepieciešams izmantot dažādas metodes, lai veicinātu radošās izpausmes cilvēka iztēlē, ir svarīgi izvērtēt ikvienu biznesa ideju un novērtēt tās ilgtspēju. Vai arī Tevi interesē, kādi ir labākie biznesa ideju un iespēju avoti, kur atrast šīs iespējas, lai uzsāktu savu biznesu, un kā attīstīt idejas, kuras radušās? Turpini lasīt Kimbi.lv sagatavoto rakstu un uzzini!

20180612-1651-infografiks-ka-radit-veiks

Gadu gaitā nemainīgs ir palicis fakts, ka nereti cilvēki vēlas uzsākt savu personīgo biznesu, un tas ir raksturīgi gan tiem, kuriem ir pieejams starta kapitāls, gan tiem, kuriem tas vēl ir jāiegūst. Idejas, kuras īstenot, ir dažādas, un tās iespējams atrast ik uz soļa. Galvenais, kas jāatceras - nepieciešams strādāt ar sevi, lai iemācītos šīs iespējas saskatīt un realizēt. Raksta turpinājumā minēti 5 avoti, kur atrast savu ilgi meklēto biznesa ideju kādam produktam vai pakalpojumam. Lasi un iepazīsties, kādi tie ir!

##Sāc ar sevi!

Visvieglākais veids, kā smelties idejas savam biznesam, ir, analizējot un izpētot savas stiprās puses, talantus un prasmes, tādējādi ielūkojoties sevī un izmantojot to, ko daba ir devusi. Lai neapstātos idejas realizēšanas pusceļā slinkuma vai garlaicības dēļ, ir vērts izvēlēties ideju no savu interešu loka, kas uzturēs Tevī adrenalīnu un vēlmi ideju realizēt. 

##Šāda ideju resursa izmantošanas gadījumā ieteicams sev uzdot jautājumus: 

- kādi ir mani talanti?

- kas mani aizrauj un interesē?

- vai manas aizraušanās ir tādas, par kurām, tās izmantojot un pasniedzot pareizi, citi būtu gatavi maksāt?

Ja atbildes šķiet pozitīvas, nepieciešams veikt ideju ģenerēšanu un izanalizēt, vai izvēlētā biznesa ideja ir ilgtspējīga.

##Novērs problēmas ikdienas dzīvē, izveidojot ko nebijušu!

Ja esi ļoti radošs, vari izgudrot lietas, kas atvieglotu Tavu un apkārtējo cilvēku dzīvi. Lai novērstu dažādas problēmas, nepieciešams plašs skatījums uz pasaulē notiekošo. Kad saskaries ar kādu nepilnību, radi tai risinājumu, veicot dažus soļus:

- uzdod sev jautājumu - kāds ir vislabākais un ērtākais risinājums, lai šo problēmu novērstu? 

- vērsies pie apkārtējiem cilvēkiem, noskaidro viņu viedokli - vai arī viņi saskaras ar šādu problēmu, kādi būtu viņu ieteikumi, lai to novērstu;

- apsver konkrētu mērķgrupu - cilvēkus, kuri būtu ieinteresēti jaunā pirkuma vai pakalpojuma iegādei, kā arī izpēti, kādi ir tiešie konkurenti tirgū;

- pāriecinies, ka risinājums tiešām novērsīs sākotnējo problēmu.

20180614-1623-kimbi-lv-resursi-idejam-3.

Foto: Pixabay.com / mohamed_hassan

##Apmeklē izstādes, pasākumus

Gadatirgu, izstāžu un citādu pasākumu apmeklēšana ir lielisks izcilu biznesa ideju atradnes avots. Regulāri apmeklējot šāda veida pasākumus, Tu:

- uzzināsi par jaunākajiem produktiem un pakalpojumiem;

- iepazīsies ar dažādu nozaru tirdzniecības pārstāvjiem, tirgotājiem, ražotājiem un franšīzu ņēmējiem, kas kalpos par lieliskiem ideju avotiem uzņēmējdarbībā;

- iegūsi jaunas idejas, ko vēlāk iespējams spēsi radīt pats, tās uzlabojot.

##Izpēti industriju

Kā jau visiem zināms, jaunas biznesa idejas pamatā ir klients, kas jauno produktu vai pakalpojumu iegādāsies. Katra klienta vēlmju un vajadzību apzināšanās pirms idejas realizēšanas ir labākais avots, kur smelties iedvesmu konkrētās biznesa idejas pilnveidošanai. Lai veiktu klientu sektora analīzi, ieteicams veikt aptauju. To var veikt divos veidos:

1. formāli. Veikt oficiālas aptaujas, izsūtīt tās konkrētajai klientu daļai un noskaidrot viedokli par kādām konkrētām idejām;

2. neformāli. Uzrunājot cilvēkus personīgi, sākot ar draugiem un paziņām, turpinot ar viņu paziņu loku.  

##Ieklausies sūdzībās

Teju katra produkta vai pakalpojuma patērētāju domas par esošo ideju dalās. Lai radītu ko jaunu, var iedvesmoties tieši no klientu sūdzībām. Iepazīstoties ar tām, iespējams pilnveidot esošo piedāvājumu, ieviešot ko jaunu un klientiem piemērotāku un patīkamāku. 

##Kā šīs sūdzības atrast?

- Pievēršot tām uzmanību ikdienas dzīvē. Sazinoties ar draugiem vai radiniekiem, nereti nākas uzklausīt dusmīgās atziņas, kas piemeklējušas šos cilvēkus problemātisku produktu vai pakalpojumu dēļ;

- Iepazīstoties ar tām, izmantojot interneta palīdzību. Dažādi forumi, produktu mājaslapas vai vienkārši Tava Facebook laika josla, kurā nereti parādās sūdzības par kaut ko, kas ietekmējis ikdienu kādam no Taviem līdzcilvēkiem.

Taču kā zināt, ka ideja, kas nupat iešāvusies galvā vai jau ilgu laiku ir rūpīgi analizēta un plānota, ir lietderīga un tiešām nepieciešama? Par to lasi raksta turpinājumā!

20180614-1625-kimbi-lv-resursi-idejam-2.

Foto: Pixabay.com / rawpixel

##Pirms uzsāc - pārliecinies, vai ideja ir dzīvotspējīga!

Kad, izmantojot kādu no resursiem, esi atradis šķeitami unikālāko un salīdzinoši labāko biznesa ideju, nepieciešams pārbaudīt, vai tā tiešām ir. Pārbaudot to, nepieciešams:

1. izveidot biznesa plānu. Tajā jābūt iekļautam gan mērķa tirgum, gan plānotajām izmaksām un ienākumiem, gan tirgus analīzei un detalizētam produkta vai pakalpojuma aprakstam;

2. runāt ar potenciālajiem klientiem. Lai arī daudzi jaunie uzņēmēji šo daļu izlaiž, tā ir būtiska, jo ļauj novērst iespējamas neveiksmes vēl pirms produkta vai pakalpojuma realizēšanas. Tieši, runājot ar potenciālajiem klientiem, iespējams apstiprināt vai noliegt iepriekš izvirzītos pieņēmumus, iegūt dažādus viedokļus par idejas realizēšanu un izplatīšanu;

3. iepazīstināt potenciālos klientus ar piedāvājuma prototipu. Mēģini izveidot piemēru savai idejai reālā dzīvē, un to piedāvā topošajam pircējam, lai saprastu, vai šī ideja ir saistoša. Ja piedāvā kādu produktu, bet to nav iespējams izgatavot, ieteicams izveidot kādu vizuālu materiālu - attēlu, kas to parādītu, taču, ja paredzēts izveidot pakalpojumu, apraksti tā rezultātus, ko klients iegūtu, ja izmantotu tieši Tavu piedāvājumu;

4. noskaidrot, cik klienti ir gatavi maksāt. Protams, šo izdarīt būs grūti, jo visi vienmēr vēlas iegūt kaut ko bez maksas. Cenas noteikšanai var palīdzēt gan konkurentu izpēte, gan izmaksu apjoma aprēķināšana vienam produktam vai pakalpojumam;

5. atrast kādu, kuram ideja nepatīk. Visticamāk, draugi un radi personīgu apstākļu dēļ Tavu jauno ideju novērtēs pozitīvi, taču ne vienmēr tas palīdzēs sasniegt vislabāko rezultātu. Uzklausot viedokļus no cilvēkiem, kuriem ideja nepatīk, iespējams uzzināt par dažādām nepilnībām. Protams, ne vienmēr visas nepilnības nepieciešams novērst, taču par daļu no tām der padomāt. 

Mēs - Kimbi.lv - novēlam Tev atrast īsto biznesa ideju, ar kuru tieši Tu pārsteigsi visu pasauli ja ne šodien, tad rīt vai pēc mēneša. Esi uzmanīgs, plānojot jaunu biznesu, un nebaidies no izaicinājumiem!