Baltik Elektro ir viens no vadošajiem elektrovairumtirdzniecības uzņēmumiem Latvijā, ar 24 gadu darbības pieredzi, un jau 18 gadus ir Vācijas Würth grupas uzņēmums.  

“Mūsu noliktavas sortimentā ir gan ikdienas darbos nepieciešamās preces un instrumenti, kuri paredzēti elektriķiem, montāžniekiem un gala lietotājiem, citiem nozares pārstāvjiem un speciālistiem, kā arī specifiskas un ekskluzīvas preces, par kurām konsultācijas sniegs īstena profesionāļu komanda,” akcentē uzņēmuma valdes loceklis Edgars Bergholcs.

Uzņēmums šo gadu laikā pamazām, taču mērķtiecīgi ieguvis klientu un sadarbības partneru cieņu un uzticēšanos ar profesionālismu, precizitāti un spēju atrisināt teju jebkuru klienta problēmu. Patlaban Baltik Elektro Latvijā darbojas struktūrvienības Rīgā, Jēkabpilī, Rēzeknē un Liepājā, bet šogad plānots atvērt vēl divas filiāles reģionos.

“Tagad, kad Baltik Elektro sasniedzis nopietnu vecumu, ir īstais brīdis, lai plašākai publikai pateiktu, kas īsti esam, un ko esam sasnieguši. Ja skatāmies pēc reģistrācijas dokumentiem, mums šogad oficiāli ir 24 gadi, bet ja rēķinām pēc pamatakmens ielikšanas brīža - kad pieņēma lēmumu uzņēmumu izveidot, esam sasnieguši ceturtdaļgadsimtu. 25 gadi no vienas puses ir daudz, skatoties uz atjaunotās Latvijas vecumu, bet, protams, salīdzinot ar Eiropas līmeņa kompānijām, tas tāds sākums vien ir,” nosmej E.Bergholcs.

Viņš tēlaini salīdzina, ka Baltik Elektro pērn sasniedzis trīs lielus vaļus. Viens no tiem –  apgrozījums 7,4 miljonu eiro apjomā, kas ir būtisks sasniegums, ņemot vērā, ka iepriekš uzņēmuma apgrozījums nekad nebija pārsniedzis sešus miljonus eiro. Otrs sasniegums - uzņēmumam kopš dalības Würth grupā, nekad nebija  bijusi pozitīva bilance – pērn to izdevies sasniegt. Savukārt trešais nozīmīgais sasniegums ir peļņas apjoms, proti, uzņēmuma peļņa pirms nodokļiem un pārējiem obligātajiem atskaitījumiem nekad nebija pārsniegusi miljonu eiro, bet pērn to izdevies paveikt ar uzviju.

“Ir vēl ceturtais valis – ja visus iepriekšējos gadus savā jomā bijām apmēram desmitajā vietā, kas tomēr nebija nekāds izcilais rezultāts, tad pērn ierindojāmies piektajā vietā. Uzrāviens mums izdevies tiešām liels,” gandarījumu neslēpj  E.Bergholcs. 

Baltik Elektro lielākā daļa – 95% - ir privātie klienti, taču uzņēmums produkciju nepiedāvā mazumtirdzniecībā veikalos. “Esam profesionāli elektromateriālu vairumtirgotāji un mūsu klienti ir tikai juridiskās personas –  ražošanas uzņēmumi, elektriķi, montāžnieki, būvnieki. Piemēram,  rūpnīcās ir daudz dažādu iekārtu, apgaismojuma un citu elektroiekārtu, kam attiecīgi kādā brīdī ir nepieciešamas jaunas detaļas, ko  spējam viņiem nodrošināt maksimāli īsā laikā. Mēs esam tie, kuri īstajā brīdī un īstajā vietā spējam nodrošināt, lai rūpnīca nestāvētu dīkstāvē,” uzsver E.Bergholcs.

Spodrināt uzplečus var ne tikai Latvijas uzņēmums, bet Baltik Elektro māsu kompānijas  - Elektro Balt Lietuvā un Weg Eesti Igaunijā. Elektro Balt apgrozījums pērn bija vairāk nekā 30 miljoni eiro, bet  Weg Eesti – virs 25 miljoniem eiro.

Konkurence arī šajās valstīs ir saspringta, taču tur ir dažas atšķirības. Latvijā ir grūts tirgus, jo puse no visu Latvijas iedzīvotāju dzīvo Rīgas reģionā, kas attiecīgi nozīmē arī aktīvākā tirgus koncentrēšanos ap galvaspilsētu, un darbība citos reģionos ir grūta. Tajā pašā laikā Lietuvā ir četras lielas pilsētas, kurās visās ir liela aktivitāte. Tomēr Lietuvai blakus ir Polija un šīs valsts uzņēmumi ļoti aktīvi spiežas iekšā Lietuvas tirgū.  Savukārt Weg Eesti  rezultātus būtiski uzlaboja tas, ka  2016. gadā Würth grupa iegādājās kompānijas Elektroskandija uzņēmumu Igaunijā, to apvienojot ar Weg Eesti. 

“Arī mums zvaigznes saliekas ļoti veiksmīgi. Neatklāšu detaļas, bet mums ir piešķirts būtisks finansējums attīstības programmas īstenošanai. Neizslēdzu iespēju, ka mēs šogad varētu Latvijā iegādāties kādu nozarē strādājošo uzņēmumu. Würth  mērķis ir 2020. gadā Baltijā kopumā sasniegt 100 miljonu eiro apgrozījumu. Tā nav nekāda utopija, bet diezgan reāli īstenojams mērķis. Jo arī Lietuvā janvāra beigās tika noslēgts darījums par kāda vietējā uzņēmuma iegādi un pievienošanu Elektro Balt,” stāsta E.Bergholcs.

Würth grupai ir divi lieli darbības virzieni. Pirmais un galvenais – ar kuru uzņēmuma dibinātājs Ādolfs Würth uzsāka uzņēmējdarbību - ir instrumentu, stiprinājumu materiālu, auto un celtniecības ķīmijas tirdzniecība. Otrs -  elektroiekārtu vairumtirdzniecība.

2017. gadā visas Würth grupas kopējais apgrozījums bija 12,7 miljardi eiro (par 7,5% vairāk kā 2016. gadā), bet peļņa - 770 miljoni eiro. Tajā skaitā Würth grupas elektroiekārtu vairumtirdzniecības atzara kompāniju kopējais apgrozījums pērn bija 1,5 miljardi eiro, tādējādi veidojot ap 10% no gupas kopīgā ieņēmuma.

Kopumā Würth grupā ir vairāk kā 400 kompāniju, kas darbojas vairāk nekā 80 pasaules valstīs. Kopīgais darbinieku skaits ir vairāk nekā 74 tūkstoši cilvēku, no kuriem 32 tūkstoši ir pārdevēji. Würth elektroiekārtu vairumtirdzniecības uzņēmumi šobrīd darbojas trijās Baltijas valstīs, kā arī Polijā, Vācijā, Čehijā, Slovākijā un Itālijā. Taču kompānijas vadības mērķis ir paplašināties tālāk arī citās pasaules valstīs. Würth joprojām ir ģimenes uzņēmums, kuru joprojām vada Prof. Dr. H.c. mult. Reinholds Würth – darbu sākot pulksten 7.30 no rīta un strādājot līdz septiņiem vakarā, stāsta E.Bergholcs.

“Šeit dominē ģimenes vērtības un cilvēciskais faktors. Mēs kā meitas uzņēmumi esam decentralizēti, savā ziņā pilnīgi neatkarīgi partneri, kuriem ir dota liela rīcības brīvība, taču tai līdzi nāk ļoti liela atbildība, jo katrs no mums nes Würth vārdu. Mums ir divi pamata likumi. Pirmais - nevienu dienu nedrīkstam nokavēt rēķina apmaksu mūsu piegādātājiem – un nekad tas nav noticis un nenotiks. Tāpēc ar mums ir ļoti labi strādāt. Un otrais likums - jebkura līmeņa darbinieks nedrīkst izturēties augstprātīgi ne pret kolēģiem, ne klientiem. Ja vajag, ņemu lāpstu un eju šķūrēt sniegu, eju noliktavā palīdzēt krāmēt preces, vai sēžos busā un vedu preci klientam. Ja kāds darbinieks sāk izturēties augstprātīgi, notiek nopietna saruna, pēc kuras jautājums tiek atrisināts, vai arī mūsu ceļi šķiras,” akcentē E.Bergholcs.

“Kad šajā visā esi iekšā un sāc darīt visu pilnīgi savādāk nekā no tevis to sagaida tirgus - ārpus vispārpieņemtajām klišejām - tas ir faktors, kas ļauj sasniegt būtiskus rezultātus. Tāpēc bieži saku, ka mēs uzvedamies kā kovboji – neparedzami, bet vienlaikus mērķtiecīgi. Un mūsu mērķis ir būt ne tikai līderiem, bet arī labākajiem partneriem,” pauž Baltik Elektro vadītājs.

Plašāku informāciju par Baltik Elektro piedāvāto preču klāstu un konsultāciju iespējām varat uzzināt uzņēmuma mājas lapā www.baltikelektro.lv

20180202-1217-be-logo-member-1.jpg