#E-recepšu sistēma, ja vien tās darbībā nav tehnisku traucējumu, ir ērta, vienkārša un lietotājam draudzīga.

E-recepšu sistēma, ja vien tās darbībā nav tehnisku traucējumu, ir ērta, vienkārša un lietotājam draudzīga

To DB uzsver aptaujātie farmaceiti, vērtējot pirmo mēnesi, kurā ir obligātas e-receptes kompensējamiem medikamentiem.

Pašlaik gan lielākā problēma ir tā, ka janvāra sākumā teju ik dienu sistēma «uzkārās» un nestrādāja. Ilgākais laiks, kad sistēma nav bijusi pieejama, ir trīs stundas. Tiesa, farmaceiti atzīst, ka pašlaik situācija ir krietni uzlabojusies un pārtraukumi sistēmas darbībā ir krietni retāki.

Pārsvarā pacienti ir zinoši par kārtību, kādā var izņemt zāles ar recepti, grūtības gan vecāka gadagājuma cilvēkiem sākotnēji sagādāja atcerēšanās, ka tagad uz aptieku jādodas ar pasi kabatā. Farmaceiti uzsver, ka pases kopijas nav derīgas, tāpat arī vadītāja apliecības. Bijuši arī gadījumi, kad pacientam šķiet pietiekami vien ar personas koda, kas uzrakstīts uz lapiņas, nosaukšanu. Taču jāuzsver – ir jāuzrāda personu apliecinošs dokuments, personas koda nosaukšana nedod tiesības izņemt zāles.

DB gan kāda paciente dalījās savā pieredzē, kad cilvēku pilnā aptiekā farmaceits ir lūdzis nosaukt personas kodu. Paciente norādījusi, ka tas ir personas datu aizsardzības pārkāpums, taču, lai saņemtu zāles, kodu ir nosaukusi. Farmaceits to ievadījis sistēmā un skaļi nosaucis pacientes vārdu un uzvārdu, uz ko viņa atkal norādījusi par datu aizsardzības pārkāpumu.

Datu drošības speciālists Jānis Rāzna, kas strādā holdingā Repharm, skaidro, ka farmaceita pienākums ir pašam ievadīt personas kodu no personu apliecinošā dokumenta un nekādā gadījumā nedrīkst prasīt, lai pacients to skaļi nosauc.

Visu rakstu Galvenā problēma – tehniskie traucējumi lasiet 29. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.