Lai gan tas ir mazāk par 0,1% no tirgus, Latvijas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma "Jeff App" līdzdibinātājs Toms Niparts ir pārliecināts, ka iespējamais izaugsmes potenciāls ir milzīgs.

"Turklāt tas ir tikai mūsu pirmais tirgus Āzijā," viņš uzsver. Pirmo klientu attieksme pret risinājumu esot visnotaļ laba un atgriežas tie, kas reģistrējušies pirms kāda laika.

Uzņēmuma stratēģija šajā tirgū ietver vairākus soļus. Sākumā tas piedāvā vietējiem finanšu uzņēmumiem nepieciešamu risinājumu, kas risina pamatvajadzību: piesaista jaunus klientus. "Kad esam iekarojuši atpazīstamību un nodibinājuši attiecības, piedāvājam papildu pakalpojumus – alternatīvos datus. Augustā laidām klajā mobilo lietotni, kuru drīzumā sāksim jaudīgi reklamēt. Tuvāko mēnešu laikā lietotājiem būs arī iespēja saņemt izdevīgākās banku kredītkartes un finansējuma iespējas ar mopēda vai motocikla nodrošinājumu, kas Āzijā ir būtiski. Pakāpeniski pāriesim no tā, ka esam kā "Tinder" piemērotākā aizdevuma atrašanai uz aplikāciju īpašajiem piedāvājumiem, kas nozīmē, ka piedāvājam atrast ne vien finansējumu, bet arī apdrošināšanu, telekomunikāciju pakalpojumus u. tml. Šāds risinājums mums dos vairāk datu par lietotāju uzvedību, kas ilgtermiņā ļauj veidot kredītvērtējumu, kas ir viens no mūsu lielākajiem mērķiem," ieskicē T. Niparts.

"Jeff App" Vjetnamā ir sākuši sadarbību ar vairākām bankām – gan vietējām, gan starptautiskām. Covid-19 ietekmē pārdošanas un sadarbības cikls ar bankām ir manāmi ilgāks un sarežģītāks. Taču tagad uzņēmumam jau ir zināma reputācija tirgū un daļa potenciālo sadarbības partneru par to jau ir dzirdējuši.

"Neatkarīgi no apstākļiem un šī brīža izaicinājumiem pasaulē, mēs katru mēnesi augam. Citu mēnesi drusku straujāk, citu mazāk, bet vidēji lietotāju skaits un apgrozījums šogad ir audzis par vairāk nekā 70%. Augustā pārsniedzām pārdesmit tūkstošu dolāru apgrozījumu mēnesī, kas gan vēl aizvien šim tirgum ir niecīgs apmērs," saka T. Niparts.

Vaicāts par vidējām summām, ko cilvēki aizņemas Vjetnamā, viņš teic, ka ir cilvēki, kas aizņemas 50 līdz 100 dolārus, tāpat ir tādi, kuri aizņemas līdzīgas summas kā Latvijā, piemēram, jaunam televizoram vai viedtālrunim. Kopumā summu spektrs ir daudz plašāks, nekā Eiropā.

Meklējot darbiniekus, T. Nipartam bija pieņēmums, ka cilvēkresursi Vjetnamā varētu būt lētāki, taču izrādījās, ka tā nebūt nav. "Salīdzinot ar Latviju, Vjetnama iedzīvotāju skaita ziņā ir 50 reizes lielāka, un vadības līmeņa cilvēkiem tur ir daudz lielāka atbildība un attiecīgi darbs ir daudz labāk atalgots, nekā mazākā tirgū. Atalgojuma ekspektācijas augsta līmeņa speciālistiem bija augstākas, nekā Latvijā," teic uzņēmējs.

Šī gada sākumā "Jeff App" uzvarēja agrīnas stadijas kompāniju konkursā jaunuzņēmumu konferencē "sTARTUp Day". Uzņēmums ieguva 180 tūkstošu eiro investīciju no Igaunijas biznesa eņģeļu tīkla "EstBAN", kā arī desmit tūkstošu eiro bez saistībām no "Swedbank".

"Pieredze, strādājot ar viņiem, ir ļoti līdzīga tai, kāda tā bija mūsu ekspektācijās. Tur var redzēt īstu profesionalitāti. Pieredze, atziņas, padomi, skats no malas, ar ko viņi ar mums dalās, ir tiešām zelta vērtē. Mēs jūtam, ka mums blakus ir starptautiska līmeņa partneris, kas ir bijis biznesā un startup pasaulē augstākajā klasē," teic T. Niparts.

"Šobrīd mums vēl ir līdzekļi, lai turpinātu attīstīties un pilnveidoties, tomēr palēnām gatavojamies nākamajam investīciju raundam," atklāj T. Niparts.

Janvārī "Jeff App" piesaistīja 150 tūkstošu eiro investīcijas sava aizdevumu salīdzināšanas risinājuma tālākai attīstībai Vjetnamas tirgū, kā arī startam Indonēzijas tirgū. Šajā finansējuma kārtā piedalījās vairāki privātie investori – biznesa eņģeļi – no dažādām Eiropas valstīm. Investoru vidū ir lietuviešu biznesa eņģelis "Nortal" un "LHV" bankas līdzdibinātājs Tads Langaitis (Tadas Langaitis), kurš ieguldījis arī tādos uzņēmumos kā "Kilo Health" un "Not Perfect". Viens no kompānijas padomniekiem ir Raimonds Kulbergs, kurš pērn pārdeva savu jaunuzņēmumu "Funderful".

"Jeff App" ir kredītu starpniecības risinājums, kas izmanto alternatīvos datus, lai uzlabotu piekļuvi aizdevumiem Dienvidaustrumāzijas valstīs.

https://www.db.lv/zinas/sakam-biznesu-sak-ar-vjetnamu-492865

Pērnā gada sākumā Tomam Nipartam un Reinim Tenim radās ideja par šādu mobilo lietotni. "Pats sākums bija "TechChill" konference. Abi bijām nodarbināti, dzīvoju Spānijā, nolēmām pieteikties ideju konkursā. Tikām finālā, un tas bija apliecinājums, ka ir vērts šo pētīt dziļāk. Paralēli pamatdarbam bijām gatavi startēt Latvijā, jau bija potenciālie klienti, bet sapratām, ka nedarīsim to te, - ir mazs tirgus, un problēma, ko risinām, nav tik aktuāla," iepriekš par pirmsākumiem stāstīja T. Niparts.

Viņi izvēlējās Vjetnamu, jo šajā tirgū pastāv plaisa starp cilvēkiem ar nepieciešamību pēc finansējuma un bankām vai aizdevējiem, kuri spēj šos aizņēmējus izvērtēt un apkalpot, jo tikai 30% patērētāju ir bankas konts un vēl mazākai daļai sabiedrības ir ieraksti kredītbirojos. Vjetnama esot tikai viens no daudziem tirgiem reģionā, kas saskaras ar līdzīgu problēmu attiecībā uz finansējuma pieejamību.

Izmantojot "Jeff App" risinājumu, lietotājs uzsāk vienkāršu sarunu ar "Jeff" tērzēšanas robotu, lai atrastu izdevīgākos aizdevumus. Turpinot ceļu aplikācijā, lietotājs tiek aicināts sniegt vairāk informācijas par sevi un pievienot datus no dažādiem avotiem savā "Jeff App" profilā. Jo vairāk datu tiek pievienots, jo augstāks līmenis aplikācijā tiek sasniegts un precīzāk cilvēku iespējams izvērtēt. Atkarībā no sasniegtā līmeņa, lietotājam tiek piedāvāti vairāk izdevīgāki finansējuma varianti.

"Mūsu mērķis ir sniegt piekļuvi finansējumam arvien lielākai daļai Āzijas patērētāju, izmantojot viņu vērtīgos tiešsaistes un digitālos datus. Situācijā, kad tradicionālie finanšu dati kā bankas pārskaitījumi un kredītvēsture neeksistē, datu analīze, izmantojot tādus avotus kā e-komercijas saites, ģeolokācija, alternatīvie maksājumu rīki un citi izejas punkti kļūst īpaši vērtīga. Lietotāji tiek aicināti šos datus ievadīt un apvienot vienuviet savā "Jeff App" profilā, pretim par to saņemot arvien vairāk finansējuma iespēju. Laika gaitā mūsu mērķis ir aplikācijai pievienot izdevīgus telekomunikāciju operatoru, apdrošinātāju un citu pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus," iepriekš skaidroja T. Niparts.

Šobrīd pērn dibinātā uzņēmuma "Jeff App" komandā ir astoņi cilvēki, tāpat kompānija sadarbojas ar vairākiem ārpakalpojumu sniedzējiem.