Lai gan tas ir mazāk par 0,1% no tirgus, Latvijas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma "Jeff App" līdzdibinātājs Toms Niparts ir pārliecināts, ka iespējamais izaugsmes potenciāls ir milzīgs.
"Turklāt tas ir tikai mūsu pirmais tirgus Āzijā," viņš
uzsver. Pirmo klientu attieksme pret risinājumu esot visnotaļ laba
un atgriežas tie, kas reģistrējušies pirms kāda laika.
Uzņēmuma stratēģija šajā tirgū ietver vairākus soļus. Sākumā
tas piedāvā vietējiem finanšu uzņēmumiem nepieciešamu
risinājumu, kas risina pamatvajadzību: piesaista jaunus klientus.
"Kad esam iekarojuši atpazīstamību un nodibinājuši
attiecības, piedāvājam papildu pakalpojumus – alternatīvos
datus. Augustā laidām klajā mobilo lietotni, kuru drīzumā sāksim
jaudīgi reklamēt. Tuvāko mēnešu laikā lietotājiem būs arī
iespēja saņemt izdevīgākās banku kredītkartes un finansējuma
iespējas ar mopēda vai motocikla nodrošinājumu, kas Āzijā ir
būtiski. Pakāpeniski pāriesim no tā, ka esam kā "Tinder"
piemērotākā aizdevuma atrašanai uz aplikāciju īpašajiem
piedāvājumiem, kas nozīmē, ka piedāvājam atrast ne vien
finansējumu, bet arī apdrošināšanu, telekomunikāciju
pakalpojumus u. tml. Šāds risinājums mums dos vairāk datu par
lietotāju uzvedību, kas ilgtermiņā ļauj veidot kredītvērtējumu,
kas ir viens no mūsu lielākajiem mērķiem," ieskicē T.
Niparts.
"Jeff App" Vjetnamā ir sākuši sadarbību ar vairākām
bankām – gan vietējām, gan starptautiskām. Covid-19 ietekmē
pārdošanas un sadarbības cikls ar bankām ir manāmi ilgāks un
sarežģītāks. Taču tagad uzņēmumam jau ir zināma reputācija
tirgū un daļa potenciālo sadarbības partneru par to jau ir
dzirdējuši.
"Neatkarīgi no apstākļiem un šī brīža izaicinājumiem
pasaulē, mēs katru mēnesi augam. Citu mēnesi drusku straujāk,
citu mazāk, bet vidēji lietotāju skaits un apgrozījums šogad ir
audzis par vairāk nekā 70%. Augustā pārsniedzām pārdesmit
tūkstošu dolāru apgrozījumu mēnesī, kas gan vēl aizvien šim
tirgum ir niecīgs apmērs," saka T. Niparts.
Vaicāts par vidējām summām, ko cilvēki aizņemas Vjetnamā, viņš
teic, ka ir cilvēki, kas aizņemas 50 līdz 100 dolārus, tāpat ir
tādi, kuri aizņemas līdzīgas summas kā Latvijā, piemēram,
jaunam televizoram vai viedtālrunim. Kopumā summu spektrs ir daudz
plašāks, nekā Eiropā.
Meklējot darbiniekus, T. Nipartam bija pieņēmums, ka cilvēkresursi
Vjetnamā varētu būt lētāki, taču izrādījās, ka tā nebūt
nav. "Salīdzinot ar Latviju, Vjetnama iedzīvotāju skaita ziņā
ir 50 reizes lielāka, un vadības līmeņa cilvēkiem tur ir daudz
lielāka atbildība un attiecīgi darbs ir daudz labāk atalgots,
nekā mazākā tirgū. Atalgojuma ekspektācijas augsta līmeņa
speciālistiem bija augstākas, nekā Latvijā," teic uzņēmējs.
Šī gada sākumā "Jeff App" uzvarēja agrīnas stadijas
kompāniju konkursā jaunuzņēmumu konferencē "sTARTUp Day".
Uzņēmums ieguva 180 tūkstošu eiro investīciju no Igaunijas
biznesa eņģeļu tīkla "EstBAN", kā arī desmit tūkstošu
eiro bez saistībām no "Swedbank".
"Pieredze, strādājot ar viņiem, ir ļoti līdzīga tai, kāda
tā bija mūsu ekspektācijās. Tur var redzēt īstu
profesionalitāti. Pieredze, atziņas, padomi, skats no malas, ar ko
viņi ar mums dalās, ir tiešām zelta vērtē. Mēs jūtam, ka mums
blakus ir starptautiska līmeņa partneris, kas ir bijis biznesā un
startup pasaulē augstākajā klasē," teic T. Niparts.
"Šobrīd mums vēl ir līdzekļi, lai turpinātu attīstīties
un pilnveidoties, tomēr palēnām gatavojamies nākamajam
investīciju raundam," atklāj T. Niparts.
Janvārī "Jeff App" piesaistīja 150 tūkstošu eiro
investīcijas sava aizdevumu salīdzināšanas risinājuma tālākai
attīstībai Vjetnamas tirgū, kā arī startam Indonēzijas tirgū.
Šajā finansējuma kārtā piedalījās vairāki privātie investori
– biznesa eņģeļi – no dažādām Eiropas valstīm. Investoru
vidū ir lietuviešu biznesa eņģelis "Nortal" un "LHV"
bankas līdzdibinātājs Tads Langaitis (Tadas Langaitis), kurš
ieguldījis arī tādos uzņēmumos kā "Kilo Health" un
"Not Perfect". Viens no kompānijas padomniekiem ir
Raimonds Kulbergs, kurš pērn pārdeva savu jaunuzņēmumu
"Funderful".
"Jeff App" ir kredītu starpniecības risinājums, kas
izmanto alternatīvos datus, lai uzlabotu piekļuvi aizdevumiem
Dienvidaustrumāzijas valstīs.
https://www.db.lv/zinas/sakam-biznesu-sak-ar-vjetnamu-492865
Pērnā gada sākumā Tomam Nipartam un Reinim Tenim radās ideja par
šādu mobilo lietotni. "Pats sākums bija "TechChill"
konference. Abi bijām nodarbināti, dzīvoju Spānijā, nolēmām
pieteikties ideju konkursā. Tikām finālā, un tas bija
apliecinājums, ka ir vērts šo pētīt dziļāk. Paralēli
pamatdarbam bijām gatavi startēt Latvijā, jau bija potenciālie
klienti, bet sapratām, ka nedarīsim to te, - ir mazs tirgus, un
problēma, ko risinām, nav tik aktuāla," iepriekš par
pirmsākumiem stāstīja T. Niparts.
Viņi izvēlējās Vjetnamu, jo šajā tirgū pastāv plaisa starp
cilvēkiem ar nepieciešamību pēc finansējuma un bankām vai
aizdevējiem, kuri spēj šos aizņēmējus izvērtēt un apkalpot,
jo tikai 30% patērētāju ir bankas konts un vēl mazākai daļai
sabiedrības ir ieraksti kredītbirojos. Vjetnama esot tikai viens no
daudziem tirgiem reģionā, kas saskaras ar līdzīgu problēmu
attiecībā uz finansējuma pieejamību.
Izmantojot "Jeff App" risinājumu, lietotājs uzsāk
vienkāršu sarunu ar "Jeff" tērzēšanas robotu, lai
atrastu izdevīgākos aizdevumus. Turpinot ceļu aplikācijā,
lietotājs tiek aicināts sniegt vairāk informācijas par sevi un
pievienot datus no dažādiem avotiem savā "Jeff App"
profilā. Jo vairāk datu tiek pievienots, jo augstāks līmenis
aplikācijā tiek sasniegts un precīzāk cilvēku iespējams
izvērtēt. Atkarībā no sasniegtā līmeņa, lietotājam tiek
piedāvāti vairāk izdevīgāki finansējuma varianti.
"Mūsu mērķis ir sniegt piekļuvi finansējumam arvien
lielākai daļai Āzijas patērētāju, izmantojot viņu vērtīgos
tiešsaistes un digitālos datus. Situācijā, kad tradicionālie
finanšu dati kā bankas pārskaitījumi un kredītvēsture
neeksistē, datu analīze, izmantojot tādus avotus kā e-komercijas
saites, ģeolokācija, alternatīvie maksājumu rīki un citi izejas
punkti kļūst īpaši vērtīga. Lietotāji tiek aicināti šos
datus ievadīt un apvienot vienuviet savā "Jeff App"
profilā, pretim par to saņemot arvien vairāk finansējuma iespēju.
Laika gaitā mūsu mērķis ir aplikācijai pievienot izdevīgus
telekomunikāciju operatoru, apdrošinātāju un citu pakalpojumu
sniedzēju piedāvājumus," iepriekš skaidroja T. Niparts.
Šobrīd pērn dibinātā uzņēmuma "Jeff App" komandā ir
astoņi cilvēki, tāpat kompānija sadarbojas ar vairākiem
ārpakalpojumu sniedzējiem.