2020. gadā digitālo produktu tulkošanas platforma "Lokalise" plāno 16 miljonu eiro apgrozījumu un ikgadējos atkārtotos ieņēmumus 10 miljonu eiro apmērā

"Lai to paveiktu, mums nepieciešams dubultot darbinieku skaitu," saka Niks Ustinovs, digitālo produktu tulkošanas platformas "Lokalise" līdzdibinātājs. 2019. gadā uzņēmuma darbinieku skaits jau auga vairāk nekā divtik – no 12 līdz 30.

Iepriekšējos trīs gadus uzņēmums pārsvarā orientējās uz produktu un tā attīstību, mazāk pievēršot uzmanību aktīvai pārdošanai. 2020. gadā nolemts fokusēties uz mārketingu un pārdošanu un piesaistīt vairāk pārdošanas speciālistu, lai nodrošinātu jaunu klientu piesaisti.

Db.lv jau rakstīja, ka "Lokalise" 2019. gada provizoriskais apgrozījums ir četri miljoni eiro, kas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā 2018. gadā, kad apgrozījums bija 1,32 miljoni eiro. Uzņēmumam ir 1300 maksājoši klienti. Lielākā daļa ir no ārzemēm, piemēram, "Lemonade", "Yelp", "Revolut", "Tidal". Tāpat ir virkne uzņēmumu, kuru nosaukumus N. Ustinovs nevar atklāt, bet teic, ka 20 no tiem ir no pasaules lielāko uzņēmumu "Fortune 500" saraksta un vēl 20 no tā risinājumu šobrīd testē. Tāpat to izmanto labi zināmi Latvijas jaunuzņēmumi, piemēram, "Printful" un "Mintos".

Pērn viens no svarīgākajiem gada notikumiem bija komandas paplašināšanās. Gada laikā "Lokalise" komanda augusi vairāk nekā divreiz, darbinieku skaitam pieaugot no 12 līdz 30. N. Ustinovs iepriekš norādīja, ka tas nav vienkāršs process, jo uzņēmuma šī brīža attīstības posmā vajadzīgi augstākā līmeņa speciālisti ar specializāciju "bizness biznesam (B2B)" un programmatūra kā pakalpojums nozarēs. Īpaši sarežģīti ir atrast mārketinga un pārdošanas cilvēkus, tāpēc viņi tiek meklēti arī ārzemēs. Uzņēmumam ir arī plāns "importēt" Latvijas izcelsmes speciālistus, kuri šobrīd strādā ārzemēs. "Izaicinājums izaugt no 12 līdz 30 ir grūts jebkurā kompānijā, notiek pāreja no mikromenedžmenta uz menedžemtnu un veidojas nodaļas, sistēma, procesi. Tas ir izaicinoši," teica N. Ustinovs.

Pērn "Lokalise" ieguva informācijas drošības sertifikātu "SOC2", kas bijis nepieciešams, jo uzņēmuma klientu pulks ir audzis un tie pieprasa konkrētus informācijas drošības standartus, ko apliecina šis sertifikāts.

Sākotnēji "Lokalise" tapa kā blakusprodukts N. Ustinova un P. Antropova iepriekšējam produktam "Roamer", kas bija domāta, lai palīdzētu ietaupīt izmaksas par telefonzvaniem, esot ārzemēs.

Pirms 20 gadiem N. Ustinovs izveidoja "Inbox.lv", bijis arī "Pozitel", "Vide Infra" un "Double Coffee" līdzdibinātājs. Savukārt P. Antropovs bijis video straumēšanas platformas "Megogo.net" līdzdibinātājs, "one.lv" un "odnoklassniki.ru" valdes loceklis, Beļģijas investīciju bankas "KBC Securities" vadītājs Ukrainā, kā arī strādājis "Norvik" bankā un "Parex" bankā.