Jauno uzņēmēju konkursa «Creative Business Cup» nacionālajai atlasei šogad pieteikušies 34 jaunie uzņēmēji, no kuriem pieci rudenī sacentīsies par ceļazīmi uz konkursa lielo finālu Kopenhāgenā «Global Entrepreneurship Week».

Šogad «Creative Business Cup» pārstāvētās IT un radošo nozaru uzņēmēju idejas ir ļoti dažādas - no personālatlases un personu datu analizēšanas programmatūrām līdz stikla apstrādes studijām, 3D drukas medicīnas iekārtām, inovatīviem pārvietošanās risinājumiem cilvēkiem ar redzes traucējumiem u.c.

«Creative Business Cup» iepriekšējos gados ir pulcējis vairāk nekā 70 dažādu valstu dalībniekus no visas pasaules. Arī Latvijas pārstāvji bija aicināti pieteikt dalību konkursam, lai sacenstos par prestižo uzvarētāja titulu un galveno balvu 15 000 eiro apmērā.

Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas, veicināt inovāciju attīstību un sniegt jaunajiem uzņēmējiem iespēju satikties ar investoriem, sasniedzot starptautisko tirgu un piesaistot finansējumu biznesa tālākai attīstībai. 20 labākie pašmāju dalībnieki 22. augustā tiks aicināti prezentēt savas idejas klātienē Latvijas nacionālajā atlasē. No visiem pretendentiem konkursa žūrija izvēlēsies piecus daudzsološākos jaunos uzņēmumus, kuri vasaras izskaņā piedalīsies «Creative Business Cup» nacionālajās fināla sacensībās.

Starptautiskā žūrija uzvarētājus izvēlēsies, vadoties pēc diviem būtiskiem kritērijiem - pirmkārt, uzņēmuma izstrādātajai biznesa idejai jābūt radošās kompetencēs balstītai un inovācijām ir jābūt neatņemamai konkrētā produkta vai pakalpojuma sastāvdaļai. Un, otrkārt, žūrija vērtēs arī jaunuzņēmuma darbības potenciālu starptautiskā kontekstā un to, cik liels ir biznesa idejas iespējamais tirgus un ilgtspēja. Būtiski, ka šogad līdzās nacionālajam uzvarētājam uz starptautiskā konkursa lielo finālu dosies arī otrās un trešās vietas ieguvēji. Papildu tam konkursa ietvaros oktobrī Rīgā norisināsies «Baltic Sea Region» meistarklase un konkurss, kurā piedalīsies 10 nacionālie uzvarētāji no Baltijas jūras reģiona valstīm.

«Dalība «Creative Business Cup» konkursā jaunajiem uzņēmējiem sniedz ieskatu tajā, cik dažādas inovācijas tiek veidotas radošajās nozarēs, un iekļūšana finālā var pavērt jaunus biznesa izaugsmes un finansējuma piesaistes ceļus,» komentē Lauma Kazaka, 2017. gada konkursa nacionālās atlases fināliste un mūzikas apguves lietotnes «Solfeg.io» autore.

«Creative Business Cup» konkursa atlasi Latvijā organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubators sadarbībā ar «Jauno uzņēmēju centru «Jobs&Society»». Konkursa partneri ir Latvijas Republikas Kultūras ministrija, Ziemeļu Ministru padomes birojs Latvijā un Dānijas Kultūras institūts.

Tev varētu interesēt arī:

Solfeg.io jau lieto 119 skolās
Startup, kuru attīstībai vajadzētu sekot līdzi 2018. gadā