#Dažos mēnešos piedāvāsim mobilo lietotni, kas būs kaut kas
līdzīgs nākamās paaudzes bankām, kā, piemēram, Revolut vai N26.
Finanšu tehnoloģiju uzņēmums Crassula piedāvā maksājumu risinājumus
citiem finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem, maksājumu iestādēm, kā arī
bankām, lai tām pašām nebūtu jālauza galva par tiem
Crassula
darbu sāka 2015. gadā kā maksājumu risinājums, kas nodrošina
tirgotājiem un e-veikaliem iespēju norēķināties ar maksājumu kartēm un
alternatīvām maksājumu metodēm.
«Vienā brīdī daži mūsu klienti
jautāja, vai varam izstrādāt risinājumu, lai viņi varētu veidot paši
savu maksājumu sistēmu. 2016. gadā īstenojām savu pirmo projektu, kur
izstrādājām produktu klientam ar viņu zīmolu, t.s. white label. Šis
projekts bija veiksmīgs, un klients sāka mūs rekomendēt citiem. Tā sākām
audzēt savu klientu bāzi un pievērsties tieši šim biznesa virzienam. Ja
uzņēmumiem ir īpašas vajadzības un prasības, piedāvājam arī individuāli
pielāgotus risinājumus,» stāsta Darja Dubiņina, Crassula (Cratech OÜ)
līdzdibinātāja. Iepriekš uzņēmuma zīmols bija Payment Ninja, bet līdz ar
jauno virzienu tika izveidots jauns zīmols Crassula.
2017.
gada pavasarī Crassula kopā ar partneriem sāka veidot kontu vadības
sistēmu ar iespēju turēt daudzvalūtu kontus, izdot kartes, veikt
starptautiskus pārskaitījumus. Līdz ar to šobrīd uzņēmumam ir divi
galvenie produkti – e-komercijas risinājums Crassula Ecomerce, kas ļauj
kompānijām veidot savu maksājumu sistēmu, un Crassula Simple Banking,
kas ļauj bankām un citiem uzņēmumiem saviem klientiem piedāvāt
modernākus pakalpojumus.
«Iepriekš mūsu risinājumi bija
lielākoties domāti biznesa klientiem. Taču banku pakalpojumus neizmanto
tikai biznesa klienti, bet arī privātpersonas. Kopš veidojam produktus,
kas vairāk orientēti uz patērētājiem, sākām veidot arī mobilos
risinājumus. Dažos mēnešos piedāvāsim mobilo lietotni, kas būs kaut kas
līdzīgs nākamās paaudzes bankām, kā, piemēram, Revolut vai N26. Bankas
cenšas sekot līdzi aktuālajām tendencēm un ieviest jaunus risinājumus,
jo citādi tās atpaliktu no tirgus un nebūtu spējīgas piedāvāt klientiem
pievilcīgus pakalpojumus. Ne visi uzticas finanšu tehnoloģiju
jaunuzņēmumu piedāvātajiem risinājumiem, savukārt citiem ir ilga
attiecību vēsture ar bankām, kur viņi glabā savu naudu, un viņiem ir
ērtāk turpināt sadarbību ar tām. Mēs uzņēmumā zinām gan to, kā veidot
skaistu saskarni, gan arī to, kā to tehniski paveikt. Visi vēlas uzbūvēt
nākamo Revolut vai N26, bet ne visi to var izdarīt tā, kā tam vajadzētu
būt. Tas maksā dārgi un prasa daudz laika. Ja bankas pusotru gadu
taisīs mobilo lietotni, tā būs novecojusi. Mūsu kompānijas pluss ir tas,
ka jau tagad piedāvājam to, ko bankas pašas iekšienē izstrādās tikai
pēc gada,» uzsver Darja.
Visu rakstu Palīgs norēķinos lasiet 24. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.