Daudzi cilvēki ir zaudējuši uzticību bankām un lielām kompānijām, tāpēc vajadzīga holistiski jauna pieeja finanšu pakalpojumiem, sniedzot cilvēkiem jauna veida lietotāja pieredzi. 

Tā šodien Viļņā notiekošajā finanšu tehnoloģiju konferencē "Fintech Inn" izteicās digitālās bankas "N26" vadītājs 18 valstīs Šarūns Legecks (Šarūnas Legeckas). 

Viņš uzskata, ka tehnoloģijas maina dažādas nozares un kā ievērojamākos piemērus min "Spotify", "Uber", "Airbnb" un "Netflix". Līdzīga mēroga ietekme tehnoloģijām būšot pār finanšu pakalpojumiem. Septiņi no desmit jaunākās paaudzes pārstāvjiem – tā dēvētās tūkstošgades paaudzes – drīzāk būšot ar mieru iet pie zobārsta nekā uz bankas filiāli, norāda Š. Legecks, atsaucoties uz kādu ASV pētījumu. Viņam nešķiet pieņemami, ka ir bankas, kas prasa trīs eiro par PIN koda maiņu vai 50 centus par konta atlikuma apskati. Tāpēc Š. Legecks lepojas, ka cilvēkiem patīk izmantot "N26" pakalpojumus.

""N26" sākās ar tolaik lielu vīziju kļūt par pirmo Eiropas līmeņa banku. Mums jau ir liels skaits klientu pasaulē un mēs esam paplašinājuši savu vīziju un vēlamies kļūt par globālu banku. Nesen sākām darbu ASV, nākamgad būsim Brazīlijā. "N26" ir pirmā Eiropas izaicinātājbanka, kas ieiet ASV. Tas ir liels solis "N26" un arī liels solis visai Eiropas finanšu tehnoloģiju nozarei," stāsta Š. Legecks. Uzņēmuma mērķis kopā ar ieiešanu Brazīlijas tirgū nākamo 12 mēnešu laikā ir sasniegt vienu miljardu klientu.

Viņš norāda, ka parasti lielas kompānijas no ASV ievieš jaunus pakalpojumus Eiropā. Taču pēdējā laikā ir daži piemēri, ka Eiropas finanšu tehnoloģiju kompānijām izdodas nākt klajā ar produktiem, kas tiek izmantoti globāli. Iemesls tam esot tas, ka Eiropā ir daudz valstis, valodas un kultūras, kas ir laba vide inovācijām. Tāpat viņa skatījumā Eiropā ir laba izglītības sistēma, augsta dzīves kvalitāte un vienots regulējums. Piemēram, ASV kompānijām bankas licence esot jāiegūst katrā štatā, kamēr Eiropā pietiek to iegūt vienā valstī un tā tiek ņemta vērā arī pārējās.

Db.lv jau rakstīja, ka Vācijā radītās mobilās bankas "N26" mērķis ir radīt jaunus standartus banku nozarē. Kompāniju 2013. gadā izveidoja Austrijā dzimušie Valentīns Štalfs (Valentin Stalf) un Maksimiliāns Tajentāls (Maximilian Tayenthal). Abi nebija apmierināti ar banku produktiem, ko izmantoja. Daudzās citās nozarēs mobilā pieredze jau tika piedāvāta, piemēram, izklaides industrijā (mūzikai un filmām), viesnīcu rezervēšanai, ceļošanai. Banku joma atpalika. Dibinātāji vēlējās mainīt banku nozari, padarot to ērtu, ātru, caurspīdīgu un modernu. Viņi iedvesmojušies no tādām aplikācijām kā "Spotify" un "Google Maps", nevis tradicionālajām bankām.

Sākumā dibinātāji radīja priekšapmaksas karti un aplikāciju pusaudžiem un viņu vecākiem. Atgriezeniskā saite bija ļoti laba, jo īpaši no vecākiem, kuri vaicāja pēc produkta, ko arī viņi varētu izmantot savās ikdienā. Tas saistīts ar to, ka ļaudis nebija apmierināti ar tirgū pieejamiem pakalpojumiem. Tāpēc uzņēmēji turpināja attīstīt produktu un 2015. gadā sāka piedāvāt norēķinu kontu un karti.

Šobrīd "N26" ir vairāk nekā 3,5 miljoni klientu 26 valstīs, kuru radīto transakciju apjoms mēnesī pārsniedz divus miljardus eiro. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 1300 darbinieki piecās pilsētās – Berlīnē, Ņujorkā, Barselonā, Vīnē un Sanpaulu.

Kompānija ir piesaistījusi vairāk nekā 670 miljonus dolāru investīcijas, tostarp no tādiem investoriem: "Insight Venture Partners", "GIC", "Tencent", "Allianz X", "Valar Ventures", "Horizons Ventures", "Earlybird Venture Capital", "Greyhound Capital", "Battery Ventures".