Rīgā strādājošā Vācijas digitālo video pakalpojumu nodrošinātāja
ShowHeroes risinājumus izmanto tādi mediju tirgus spēlētāji kā Hubert
Burda Media, Spiegel Group, PRO7/SAT1, MTV u.c.
Berlīnē
bāzētajā jaunuzņēmumā šobrīd strādā 45 darbinieki, no kuriem lielākā
daļa ir latvieši. ShowHeroes Rīgas filiāle ir uzņēmuma video ražošanas
nodaļas centrs. Katru mēnesi Rīgā top vairāki simti dažāda satura un
formāta video, kas tiek tālāk izplatīti visā pasaulē un sasniedz
miljoniem skatītāju lielu auditoriju. Rīgas studijā strādā pavāru
komanda, kas ikdienā gatavo dažādas maltītes, ko video montieri pārvērš
vienas līdz divu minūšu garās videoreceptēs. Šos video savās interneta
vietnēs vai sociālo mediju lapās publicē lielie izdevēji, kuriem ikdienā
ir nepieciešams liela apjoma digitālais saturs. «Mēs nopietni plānojam
lielu paplašināšanos tieši Rīgā, stratēģiski attīstot to kā savu galveno
mītni Austrumeiropas un Ziemeļeiropas reģionā,» saka Ilhans Zengins
(Ilhan Zengin), ShowHeroes GmbH līdzdibinātājs un izpilddirektors.
##Palīdz nejaušība
Vaicāts,
kā uzņēmums izvēlējās atvērt studiju Rīgā, I. Zengins atzīst, ka tā ir
nejaušība. Kādā tīklošanas pasākumā Berlīnē uzņēmuma līdzīpašnieks Mario
Tīdemans (Mario Tiedemann) iepazinās ar ShowHeroes vadītāju Latvijā
Anniju Matisoni. Vārds pa vārdam un radās ideja atbraukt ciemos uz Rīgu,
kur vēlāk radās doma izveidot uzņēmuma filiāli, kas kļuvusi par lielāko
pēc darbinieku skaita. «Ja vēlies veidot kompāniju, vienmēr pats
svarīgākais ir cilvēki, tieši viņi veido uzņēmumu. Darbinieki ir pati
svarīgākā IT kompānijas komponente. Viss ir saistīts ar cilvēkiem – viņi
rada iespējas. Ja nebūtu satikuši pareizos cilvēkus, mēs nebūtu Rīgā.
Tāpat, protams, svarīga ir infrastruktūra un tas, cik sarežģīta ir
sadarbība ar valsts iestādēm. Tā kā pazinām Anniju, mums tas bija
vieglāk, nekā tas būtu tad, ja mēs dotos uz Rumāniju vai Krieviju, kur
mēs nevienu nepazītu. Tas būtu daudz grūtāk, ja būtu valodas barjera,
juridisko nianšu nepārzināšana utt.,» teic I. Zengins.
Šodien kā
Latvijas priekšrocības viņš izceļ tuvumu Vācijai, skandināvisko
attieksmi, ātro internetu un labās angļu valodas zināšanas, kas citās
valstīs nav pašsaprotamas.
Visu rakstu Latvijā filmēto skatās visā pasaulē lasiet 18. maija laikrakstā Dienas Bizness.
LASI ARĪ:
Vācijas jaunuzņēmums ShowHeroes izvēlas Rīgu
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.