Zīmoli sāk runāt

Start-up
2020. gada 3. februāris 13:05

Mūsdienās zīmoli kļūst sociāli, politiski un iesaistās klimata pārmaiņās.

"Ja zīmols nepievērš uzmanību šīm tēmām, tas mūsdienās nevar izdzīvot," teic jaunuzņēmumu zīmola un mārketinga konsultante Harmonija Veja (Harmonie Way), kura iepriekš bijusi arī iepazīšanās aplikācijas "Tinder" komunikāciju vadītāja Eiropā. 

Piemēram, liela problēma ir plastmasas iepakojums, kas nonāk atkritumos. Daudzi zīmoli ievieš produktus, kas ar to cīnās, vai īsteno tematiskās kampaņas mazākam iepakojumam utt. Tāpēc viņa par to iesaka domāt jebkuras nozares uzņēmumam. "Ņemot vērā, ka dzīvojam politiski nestabilos laikos, ir svarīgi tehnoloģijas izmantot labiem mērķiem," uzskata H. Veja. 

Tāpat viņa uzsver vajadzību domāt "ārpus kastes" un iesaka jaunuzņēmumiem runāt par savām vērtībām. 

H. Veja teic, ka katra uzņēmuma rīcībā ir dažādi interesanti dati un ir jāmāk likt tos lietā. Piemēram, laikā, kad viņa strādāja "Tinder", uzņēmums kopā ar "Gilette" īstenoja reklāmas kampaņu, kuras pamatā bija dati, ka 74% gadījumu aplikācijas lietotājas dod priekšroku vīriešiem bez bārdas. "Dati un sadarbība ir lielisks veids, kā attīstīt zīmolu. Ir jācenšas centies atlasīt tendences un izmantot tās sabiedrisko attiecību un mārketinga stāstos. Jā, dati svarīgi, bet pats svarīgākais ir stāsts. Ja uzņēmumam nav laba stāsta, tas mūsdienās neizdzīvos," piebilst H. Veja.

Viņa ir pārliecināta, ka lieliski produkti izplatās kā meža ugunsgrēks. Tāpēc, izstrādājot produktu, ir jādomā par funkcionalitāti un to, kā cilvēki to izmanto. "Es strādāju ar daudziem jaunuzņēmumiem un daudziem no tiem produktos ir pārāk daudz iespēju. Tāpēc iesaku visu pēc iespējas vairāk vienkāršot," saka H. Veja.

Kad viņa 2015. gadā pievienojās "Tinder", tā jau bija labi zināma mobilā lietotne ar tēla problēmām Eiropā. Laikā, kad viņa strādāja uzņēmumā, tika īstenotas trīs veiksmīgas kampaņas, kas to ievērojami uzlaboja. Pirmā bija orgānu ziedošanas kampaņa. Lietojot aplikāciju vienā brīdī tika parādīta slavenības bilde ar paziņojumu, ka abiem ir abpusējas simpātijas un tālāk sekoja paziņojums, kas vēstīja – ja vien tikpat viegli būtu atrast orgānu donoru. Šīs kampaņas ietvaros tika sasniegta augsta sabiedrības iesaiste un piekrišana kļūt par orgānu donoriem. 

"Kampaņa bija veiksmīga un palīdzēja mainīt zīmola tēlu," teic H. Veja.  Otra kampaņa bija politiskās iesaistes veicināšana referendumā par Brexit, kā rezultātā tika panākta augsta jaunās paaudzes iesaiste referendumā. Tāpat viņas darbs bija meklēt un tikties ar "Tinder mazuļu" vecākiem, lai parādītu, ka aplikācija nav domāta tikai paviršiem sakariem. Arī šī kampaņa bija veiksmīga visā pasaulē un palīdzēja uzlabot kompānijas tēlu.