Šogad, salīdzinot ar aizvadīto
gadu, pārdoto mobilo telefonu daudzums palielinājies par 8%, neskatoties uz to,
ka kopējais mobilo telefonu tirgus Latvijā stagnē, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati. Uzņēmuma dati arī rāda, ka
par 12% pieaudzis to klientu skaits, kas iegādājas dārgākus mobilos tālruņus.
Populārāko
telefonu vidū būtiskas pārmaiņas nav novērojamas, joprojām līderu trijniekā ir "Samsung", "Huawei" un "iPhone", taču šogad savas pozīcijas ir stiprinājuši arī "Nokia"
un "Xiaomi", kas gūst arvien lielāku popularitāti.
"Mēs
varam novērot, ka palielinās telefonu dzīves cikls – šobrīd tie jau ir divi
gadi. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju,
tajā pašā laikā nedaudz ir palielinājies to klientu skaits, kas iekārtas pērk
uzreiz par pilnu summu," saka "Tele2" mazumtirdzniecības direktore Dace Škrabe.
"Kopējo tirgus attīstību
ietekmē inovāciju trūkums mobilo telefonu jomā, jo, lai arī tirgū parādās jauni modeļi, klienti ir kļuvuši prasīgāki un
viņus pārsteigt ir arvien grūtāk. Tas atspoguļojas arī kopējā Latvijas mobilo
telefonu tirgus kritumā par 10%. Skatoties uz nākamo gadu, lielākais un
aktuālākais jautājums telekomunikāciju nozarē ir, kas notiks ar "Huawei" pozīcijām
tirgū," viņa piebilst.
Lai
arī pārliecinoši lielāko tirgus daļu aizņem viedtālruņi, nemainīgi stabilas
pozīcijas vēl joprojām ir arī tā dēvētajiem "podziņu telefoniem". Tos savas
vienkāršās funkcionalitātes dēļ galvenokārt izvēlas seniori.
"Būtiski
ir arī tas, ka arvien vairāk klientu izvēlas apdrošināt savus mobilos tālruņus,
ņemot vērā to, ka pieaug mobilo telefonu tirgus vērtība. Šobrīd jau tiek
apdrošināts katrs piektais mobilais telefons," turpina D. Škrabe.
Šogad
aptuveni 10% no kopējā pārdoto telefonu apjoma ir iegādāti "Tele2" interneta veikalā.