Lai par nekustamā īpašuma pārdošanu iegūtu augstāko iespējamo summu, ir jāspēj to parādīt no labākās puses.

Potenciālajam pircējam jāļauj saredzēt visas pozitīvās nekustamā īpašuma iezīmes, tāpēc īpašumu ir nepieciešams pārdošanai īpaši sagatavot. Pirmais iespaids vienmēr ir ļoti svarīgs. Tam ir nozīmīga loma, lai tālāk sekotu pozitīvs lēmums un vēlme īpašumu pirkt.

- Īpašumam ir jābūt tīram. Bieži vien pat sludinājuma fotogrāfijās redzama nekārtība, izmētātas mantas. Visam jābūt savās vietās, pedantiskam - jāļauj cilvēkam uzlūkot īpašumu, nevis iedzīvi. Ja pirmo vizuālo iespaidu par īpašumu radīs netīri trauki izlietnē, izsvaidīti apavi un nekārtīgi nomestas virsdrēbes, iespēja īpašumu pārdot par maksimālo cenu būs ļoti maza. 

- Cilvēkam ir vēl viena, ļoti jūtīga maņa - oža. Saka, ka katram mājoklim ir sava unikālā smarža, un šī iezīme bieži vien tiek romantizēta. Tomēr šoreiz būtu labāk no tās tikt vaļā un mājokli kārtīgi izvēdināt, nodrošinot to ar nevainojamu, svaigu gaisu. Cilvēkiem ar jūtīgu ožu pat samērā neitrāli aromāti var radīt nepatiku. Ja mājās ir mājdzīvnieks, pie šī faktora ir īpaši jāpiestrādā. Ja īpašumā nebūs svaiga gaisa, klientiem radīsies gan nepatīkamas izjūtas, kas ietekmēs tālāko lemšanas procesu, gan aizdomas par sliktu un nepietiekamu ventilāciju. 

- Mājokļa pārdošana nav īstais laiks, lai caur nekustamo īpašumu prezentētu savu unikālo personību apkārtējajiem (izņemot, ja esat ļoti slavena un leģendāra persona un uzskatiet, ka tas piešķir īpašumam papildus vērtību). Cilvēki ir dažādi, gaumes un nostājas ir dažādas. Jo mazāk plaukti būs piekrauti ar personīgām lietām, jo plašāks un tīrāks izskatīsies mājoklis un vieglāk būs uztvert telpas. Tiks izvērtēts nekustamais īpašums, nevis personīgā iedzīve. 

- Dažkārt ir vērts veikt minimālus atjaunošanas darbus telpām. Ļoti iespējams, ka jaunie saimnieki vēlēsies mājokļa interjeru padarīt personīgu un pielāgot sev. Tomēr dzeltenīgs pleķis pie griestiem no reizes, kad pirms vairākiem gadiem kaimiņš pārpludināja vannu vai arī pelējuma iezīmes vannas istabas virsmās var gan raisīt nepatiku, gan būt iemesls, kāpēc potenciālie pircēji var sākt mēģināt samazināt jūsu prasīto cenu. 

- Ieslēdziet gaismas, pat dienas laikā! Tas telpām liek izskatīties plašākām, padara istabas telpiskākas un, galu galā, izceļ arī veiksmīgus telpu apgaismošanas risinājumus. Neradīsies tādas neērtas epizodes, kad interesents ieiet kādā no istabām, tajā nav gaišs un viņš nevar atrast gaismas slēdzi. Tā vietā apskate būs plūstoša, ērta - katrā mājokļa daļā interesents jutīsies gaidīts un viss būs uzskatāmi redzams. Tāpat arī nodrošiniet, ka nakts aizkari ir atvērti un telpas pieplūst ar saules gaismu. 

- Elementāras nianses, kā likt mājoklim izskatīties labi varam mācīties arī no viesnīcu numuriņiem. Sauksim to par mājokļa pieklājības etiķeti - aizveriet poda vāku, skaisti saklājiet gultas, nolieciet uz galda ziedus un radiet telpās patīkamu gaisotni. 

- Sagatavojieties atbildēt uz jautājumiem par izmaksām, nodokļiem un komunālo pakalpojumu risinājumiem. Īpašuma apskates noslēgumā uzrādiet komunālo pakalpojumu rēķinus, īpašuma zemesgrāmatu. Tādā veidā panāksiet ne tikai to, ka klientiem ir iepaticies īpašums estētiski, bet arī radīsiet viņos drošības sajūtu.


Mājokļa iegādes process vienmēr tiek uztverts nopietni, tāpēc potenciālo pircēju maņas šajās situācijās ir īpaši jūtīgas. Ir jāparāda nekustamā īpašuma pozitīvās iezīmes, jāļauj interesentiem iztēloties sevi dzīvojam šajā mājoklī. Ne velti ASV ir speciāli pakalpojuma sniedzēji, kas sagatavo mājokli pārdošanai ar gaumīgām mēbelēm un interjera priekšmetiem.

Atvērto durvju dienās bieži vien tiek gatavota kafija un pat uz vietas cepti cepumi. Tas viss, lai radītu mājīguma sajūtu un ļautu pircējiem iztēloties savu omulīgo ikdienu konkrētajā īpašumā.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Covid-19 un nekustamā īpašuma tirgus