Aktuālās tendences kopš gada sākuma iezīmē cenu kāpumu gan izejvielu, gan ražošanas izmaksu segmentā, kas vistiešākajā veidā ļoti būtiski ietekmēs produktu pašizmaksu un attiecīgi produktu sadārdzinājumu pircējiem.

Šobrīd maizes ražotāji ir spiesti darboties izaicinošos apstākļos, kad maizes tirgus kopumā piedzīvo lejupslīdi. Ēšanas un iepirkšanās ieradumu, kā arī paaudžu maiņas ietekmē, šī gada pirmajā pusē maizes patēriņš Latvijā saruka par 4%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. 

Taču, neskatoties uz to, “Fazer Latvija” ir izdevies palielināt savu tirgus daļu Latvijā līdz 21%, tādējādi kļūstot par otru lielāko spēlētāju maizes ražotāju tirgū. Taču nenoliedzams ir izaicinājums, ko veicina izteikta cenu kāpuma tendence gan izejvielu, gan iepakojuma segmentā, kas tiešā veidā ietekmē produktu pašizmaksu. 

Tā kā maizes ražošanas nozarē, gala produkta cena ir tieši ietekmēta no mainīgajām izejvielu, transportēšanas, ražošanas enerģijas un darbaspēka izmaksām, tad nozare ir tieši atkarīga no šiem faktoriem. Nozarē cenu pieaugums šobrīd vērojams gandrīz visu produktu izejvielu pozīcijām. 

Cenas visvairāk pieaugušas tādām sausajām izejvielām kā miltiem, sēklām, cukuram un citām maizes piedevām. Cenu pieaugums ir vērojams  arī iepakojuma izejvielu segmentā (+25%) - visizteiktāk tas novērojams tieši plastmasas un kartona produktu kategorijās, kas saistāms ar šo materiālu deficītu. 

Tāpat pieaugušas arī elektroenerģijas, gāzes un degvielas izmaksas. Vislielākās izmaiņas ir vērojams tieši gāzes cenām (vairāk kā 100% pieaugums) un elektroenerģijas izmaksām, pārsniedzot 20% pieaugumu, tiešā veidā ietekmējot maizes ražošanas izmaksas.