Latvijas banku sektora tehnoloģiskā attīstība pavisam noteikti nākotnē ieviesīs izmaiņas klientu paradumos un līdzšinējā kārtībā, kā tika organizēts bankas filiāļu darbinieku ikdienas darbs. 

Tomēr prognozēt, ka bankas filiāles pavisam izzudīs, būtu pārdroši un nepamatoti. Protams, fakts, ka tuvākajos gados cilvēki aizvien vairāk novērtēs iespēju ar bankas darbiniekiem sazināties caur mobilo lietotni visu diennakti sev izdevīgā laikā, ir neapgāžams, jo ērtība un saziņas ātrums mūsdienās ir svarīgi ikdienas sabiedrotie.

To apliecina arī bankas Citadele un pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas respondenti, jo gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju jeb 45% izvēlētos kļūt par bankas klientu un pieteikties maksājumu kartei, izmantojot tikai savu viedtālruni. Turpretī 35% to neizvēlētos. Viens no iemesliem ir tas, ka klients vēlas personīgu pieeju. Pētījums arī parāda, ka visbiežāk iedzīvotāji ar banku sazinās, tiekoties klātienē (35%), kā arī pa telefonu (27%). Vēlme personīgi sazināties klātienē nekur nepazudīs. Izplatītākie iemesli, kāpēc cilvēki tomēr izvēlētos satikt bankas darbinieku klātienē, – lai saņemtu konsultāciju par bankas pakalpojumiem (51%), atvērtu bankas kontu (39%), pieteiktos aizdevumam (27%) vai noformētu līzingu (22%).

!Bažām par banku filiāļu izzušanu nav pamata.

Tomēr bankas mērķis nav cilvēcīgo saziņu pilnībā aizstāt ar digitālo pieskārienu valodu, jo cilvēcība finanšu sektorā nav paslēpta aiz skaitļiem, un to arī nevēlamies darīt. Digitālo risinājumu uzdevums ir atvieglot klientu pieredzi un uzlabot klientam sniegtos pakalpojumus. Mobilā lietotne ir kā papildu rīks, kas ir pieejams 24/7, nevis tradicionālā klientu apkalpošanas centra aizstājējs. Rezultātā klientiem ir iespēja vienkāršākās operācijas, piemēram, apskatīties konta bilanci, veikt maksājumu, pārvaldīt karšu uzstādījumus un tagad arī atvērt bankas kontu, paveikt pašam, izmantojot mobilo bankas filiāli, kas ir pieejama visu diennakti. Turklāt mobilās filiāles mērķis nav izveidot bezpersonisku saziņu ar klientu, jo mūsu attālinātajā klientu apkalpošanas centrā, izmantojot čata sniegtās iespējas, uz visiem jautājumiem atbildēs nevis roboti, bet bankas darbinieki, kuri iedziļināsies klientu vajadzībās tāpat, kā tas būtu, ja tiktos ar viņiem bankas filiālē.

Mēs esam par cilvēcīgu saskarsmi, līdz ar to bažām par banku filiāļu izzušanu nav pamata. Digitālās iespējas arī nav drauds darbaspēka samazināšanai, jo, klientam izvēloties mobilo filiāli, apkalpošanu nodrošinās mūsu mobilās filiāles komanda. Pozitīvi, ka mēs varam būt pārmaiņu liecinieki un izbaudīt to, ka viss notiek pakāpeniski. Tāpat kā gan Latvijā, gan citviet pasaulē lēnām pieaug bezskaidras naudas norēķinu apjoms, sakuplos arī to patērētāju skaits, kuri izvēlēsies digitālo bankas filiāli. Abos gadījumos tas nenozīmē, ka pazudīs bankomāti vai filiāles.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.