Škoda Superb iV: nākotnes dienesta auto

Auto
2020. gada 13. jūlijs 08:12

No elektrotīkla uzlādējamais hibrīds "Škoda Superb iV" ir vairāki auto vienā.

Piemēram, 40-50 km robežās tas spēs būt bezizmešu auto un brauks, tikai izmantojot elektrību.

Pēc papīriem, proti, ideālos apstākļos, maksimālā sniedzamība ar elektrību jeb "e-mode" režīmā "Škoda Superb iV" ir 62 km, tomēr arī reālie skaitļi sola, ka īsos maršrutos "Škoda Superb iV" būs 100 % elektroauto bez oglekļa dioksīda jeb CO2 izmešiem. 

Starp citu, CO2 izmeši (WLTP) kombinētajā ciklā "Superb iV" ir tikai 24,83-32,65 g/km. Tas atbilst bargajām atgāzu normām, kas būs spēkā no 2030. gada. Līdz ar to var apgalvot, ka, ieguldot šodien, vismaz 10 gadus var neuztraukties par videi draudzīgu auto savā autoparkā. Nomināli vienmēr turot uzlādes vadu kaujas gatavībā, ja starp plānotajiem braucieniem ir vismaz stunda vai divas, "Škoda Superb iV" spēs braukt, tikai izmantojot elektrību. 

"Superb iV" varētu būt labs ģimenes vāģis, taču tā labo īpašību kopums un tehniskās lietošanas īpatnības vairāk liek domāt, ka šis būs lielisks darba auto.

Biežāk lādēsi, mazāk brauksi uz DUS

Čakli un bieži pieslēdzoties elektrouzlādes ligzdai, "Škoda Superb iV" būs ļoti rets viesis degvielas uzpildes stacijā. Ātrā uzlāde "Škoda Superb iV" nav paredzēta, taču, izmantojot sienas uzlādes (wall box) iekārtu, uzlādei būs nepieciešamas 3 stundas un 30 minūtes, savukārt no standarta mājsaimniecības elektroligzdas pilnīgi tukša akumulatora uzlāde aizņems 5 stundas. 

Skaidrs, ka ņemšanās ar vadiem nav patīkamākā nodarbe, jo kādā brīdī pārņems slinkums. Šim nolūkam spēlē iesaistās 1,4 TSI benzīnmotors ar 115 kW jeb 156 ZS lielu jaudu. Izsīkstot elektrības krājumiem, vadības bloks automātiski ieslēdz un izslēdz benzīnmotoru, veidojot lielisku sinerģiju ar 85 kW elektromotoru. Summāri tas nodrošina hibrīdsistēmai 218 ZS lielu jaudu, kas ir gan supertaupīga, gan arī atzīstami dinamiska savienība. 

Lai maksimāli atklātu "Superb iV" spējas, tā rīcībā bez elektriskā jeb "e- mode" ir tādi paši regulējumi kā parastajam "Superb", proti, Comfort, Eco, Individual un arī Sport. Un pēdējais no nosauktajiem režīmiem nav butaforija. Auto saviem apkārtmēriem ir enerģiski dinamisks. Arī pēc papīriem sprintā no 0-100 km/h "Superb iV" var palīst zem astoņām sekundēm. Tas ir atzīstams skaitlis, it īpaši, ja vidējais patēriņš ir 1,9 l/100, bet, braucot tikai ar benzīnmotoru, 4 - 4,1 litrs. Attiecīgi "Škoda Superb iV" sniedzamība ar pilnu bāku un uzlādētu bateriju būs vismaz 900-950 km.

Svars par sevi liek manīt

Būtiskākais "Škoda Superb iV" trūkums ir svars. Salīdzinājumā ar parasto benzīnversiju lādējamam modelim klāt nākuši 300 kilogrami. Un tas ir jūtams. Paātrinoties un gaitā liekais svars savā ziņā pat piedod papildus majestātiskumu un vairāk stabilitātes, toties bremzēšanai svars nav nācis par labu. Tā kā bremžu sistēmas sastāvdaļas "Superb iV" ir tieši tādas pašas kā parastajiem "Superb", ir jūtams, ka tās pie negaidītas vai ekstrēmākas bremzēšanas netiek galā. Darbs tiek izpildīts, taču tas tiek paveikts ar maksimālu piepūli. 

Pašsaprotami, ka bremžu sistēmas pastiprināšana pieprasītu papildus finansiālus ieguldījumus, kas nav bijis ražotāja plānos, toties "Škoda" šo trūkumu ir kompensējis ar kaut ko citu. Uz pārnesumkārbas kulises atradīsiet B jeb rekuperatīvās bremzēšanas režīmu, turklāt ar maināmu intensitāti. Skaidrs, ka ikdienā ne vienmēr pilots atcerēsies no D režīma pārregulēt uz B režīmu, taču daļēja kompensācija un palīgs ikdienā tas noteikti būs.

Visādi citādi spraudņa jeb pirmais plug- in hibrīdmodelis "Superb" pilnībā pārmantos klasiskā "Superb" vērtības. Plašs un ērts salons, plašs drošības un komforta aprīkojums. Jāatgādina, ka lādējamais hibrīds ir gan limuzīna, gan universāla versijās. Bez tam, "Superb iV" ir pieejams Ambition, Elegance, L&K un SportLine aprīkojuma līmeņos. Tas nozīmē, ka pircējiem ir iespēja uzbūvēt sev tīkamu videi draudzīgu auto gan pēc finansiālajām iespējām, gan prasībām pret komfortu un drošību. 

"Škoda Superb iV Ambition" cena Latvijā ir, sākot no 31 800 eiro.