Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerā (LTRK) notika Latvijas premjerministres Evikas Siliņas un Lietuvas premjerministres Ingas Ruginienes tikšanās ar LTRK un Lietuvas Tirdzniecības, rūpniecības un amatniecības kameru asociāciju (ALCCIC), kā arī abu valstu uzņēmēju pārstāvjiem, kurā galvenā uzmanība tika pievērsta pētījuma "Baltijas tīģeris" secinājumiem un idejai par Baltijas valstu kopīgu zīmolu pasaules mērogā.

Tikšanās laikā tika prezentēti Latvijas Stratēģijas un ekonomikas pētījumu institūta "LaSer" veiktā pētījuma "Baltijas Tīģeris" galvenie secinājumi, kura autors profesors Daunis Auers norādīja: lai Baltijas valstis saglabātu izaugsmes tempu un drošības stabilitāti, nepieciešama dziļāka integrācija četrās jomās - aizsardzībā, diplomātijā, funkcionālajā sadarbībā un kopīgā zīmola veidošanā.

Pētījums rāda, ka Baltijas reģiona potenciāls pieaug, kad valstis uzstājas kā vienots spēlētājs, nevis trīs atsevišķas ekonomikas. Ciešāka integrācija un kopīgs ekonomiskais redzējums var kļūt par galveno reģiona izaugsmes dzinējspēku. Autors uzsvēra arī Ziemeļvalstu pieredzes nozīmi - ciešā sadarbība un kopīgi risinājumi ir palīdzējuši stiprināt ekonomisko un politisko noturību.

"Latvijas un Lietuvas ekonomikas ir cieši saistītas, un mums ir plašas iespējas padziļināt sadarbību, īpaši aizsardzības industrijā un digitālajā jomā. Ar labvēlīgāku vidi uzņēmējiem, ciešāku ekonomisko sadarbību un mazāk birokrātiskiem šķēršļiem mēs varam vairot Baltijas reģiona konkurētspēju starptautiski" sacīja Latvijas premjerministre Evika Siliņa.

Tikšanās laikā tika aktualizēta šī ideja, ka Baltijas valstīm būtu lietderīgi virzīties uz atpazīstamāku un vienotāku identitāti - "The Baltics", kas stiprinātu reģiona tēlu starptautiskajos tirgos. Kā iespējami piemēri minēta ciešāka sadarbība eksporta veicināšanā, diplomātisko pārstāvniecību un investīciju piesaistes tīklos, kā arī vienota biznesa reģistra un līdzīga nodokļu regulējuma ieviešanas iespējas Baltijas mērogā.

Lietuvas premjerministre Inga Ruginienė uzsvēra, ka abām valstīm ir kopīgs mērķis - nodrošināt drošību, labklājību un konkurētspējīgu vidi uzņēmējiem. Viņasprāt, "The Baltics" kā kopīgs zīmols ir pozitīva ideja, kuru būtu vērts attīstīt, un ciešāka, koordinēta rīcība palīdzētu šo ieceri īstenot.

LTRK prezidents Aigars Rostovskis ir pārliecināts, ka uzņēmēju sadarbība starp Baltijas valstīm var kļūt par būtisku faktoru kopējā reģiona izaugsmē, savukārt abu valstu tirdzniecības un rūpniecības kameras plāno turpināt darbu pie konkrētiem priekšlikumiem sadarbības stiprināšanai.