Uzņēmums “Orkla Latvija” attīstījis sortimentu augu valsts produktu kategorijā, piedāvājot zīmola “Naturli” produktus, kas gatavoti no augu valsts izejvielām. 

Uzņēmums ražo sojas pupiņu bumbiņas, šniceles, maltās sojas masu, desiņas, kā arī falafelus un augu tauku krēmu. Nākotnē plānots augu valsts produktu sortimentu paplašināt arī citos segmentos.

“Mēs redzam arvien augošu interesi par augu valsts produktiem, jo tie ir iecienīti ne tikai vegānu, bet arī visēdāju vidū (flexitarian). Cilvēki arvien vairāk vēlas ieviest daudzveidību savā ēdienkartē un labprāt gaļu vai zivis aizstāj ar augu valsts produktiem. Arī 2019. gada nogalē “Orkla” grupas veiktajā ilgtspējas barometra pētījumā, kas īstenots Skandināvijā un Baltijā, lai analizētu iedzīvotāju paradumus, tika noskaidrots, ka Latvijā Baltijas valstu vidū ir lielākais īpatsvars cilvēku, kuri ievēro alternatīvu diētu (16%), un visvairāk cilvēku, kuri tikai dažreiz ēd gaļu un zivis. Papildus tam 23% respondentu no Latvijas noradīja, ka ir pārāk maz vegāniem piemērotu ēdienu variācijas, savukārt 29% šķita grūti pagatavot vegānisku maltīti,” uzsver “Orkla Latvija” komunikācijas direktore Lineta Mikša. 

Iepriekš intervijā Dienas Biznesam Orkla grupas prezidents un valdes priekšsēdētājs Jāns Ivars Semličs (Jaan Ivar Semlitsch) atzina, ka šobrīd tirgū vērojamas četras lielas tendences. "Pirmkārt, ilgtspēja. Mēs ar to daudz strādājam, īpaši attiecībā uz iepakojumu un tā pārstrādi, mūsu radīto ietekmi vidē. Otra lielā tendence ir veselība un labbūtība. Mēs turpinām attīstīt savus veselības grupas produktus. Vienlaikus redzama trešā tendence – lai gan cilvēkiem rūp cukura un sāls daudzums, ir vēlme našķēties un nepieciešamība pēc izteiksmīgas garšas. Ceturtā tendence ir daļēji saistīta ar ilgtspēju un tie ir augu valsts un vegāni produkti. Šajā kategorijā mums Latvijā ir 30% izaugsme. Šī mums ir jauna kategorija, ko mēs tiešām vēlamies attīstīt. Es teiktu, ka tas ir aktuāli visā pasaulē. Vēl ir tendences, kas saistītas ar jauno koronvīrusu, bet globāli ir grūti pateikt, kas būs lielās tendences nākamajos piecos vai desmit gados. Tāpēc ir svarīgi, lai mums ir spēcīgi vietējie zīmoli un komanda, kas var pamanīt tendences tirgū.

Viņš arī informēja, ka šobrīd grupas apgrozījums ir 3,9 miljardi eiro un 40 miljoni eiro no tā veido augu izcelsmes produkti. "Mēs paredzam, ka līdz 2021. gada beigām augu valsts produkti grupas apgrozījumā veidos 100 miljonus eiro. Šī tendence tiešām attīstās, jo īpaši Dānijā un Zviedrijā, bet tagad arī Norvēģijā, Baltijā, Somijā. Centrāleiropa un Indija pagaidām nedaudz atpaliek, bet domājam, ka arī tur diezgan drīz šī tendence būs nozīmīga," intervijā DB teica Jāns Ivars Semličs.