Dārzeņu un augļu pārstrādātājam "Kronis" līdz šim izdevies atgūt apmēram 70% no Covid-19 pandēmijas rezultātā zaudētā apgrozījuma HoReCa segmentā, informēja uzņēmuma līdzīpašnieks un valdes loceklis Aivars Svarenieks.

Komentējot situāciju kopumā nozarē pēdējos mēnešos Covid-19 ietekmē, viņš atzina, ka pēc ārkārtējās situācijas pasludināšanas valstī ažiotāžas dēļ par pārtikas nodrošinājumu konservējumi uzrādīja ļoti labus pārdošanas apmērus. Auga pieprasījums pēc pilnīgi visiem "Kroņa" konservētajiem, pasterizētajiem produktiem ar ilgu realizācijas termiņu.

Tam sekoja realizācijas apmēru nozarē kritums aprīlī, tostarp mazumtirdzniecībā, jo bija izveidoti pārtikas uzkrājumi. Kopvērtējumā ražotājiem, kuri strādā "Kroņa" darbības segmentā, lielākais trieciens bijusi tieši dīkstāve HoReCa segmentā. Šajā segmentā, kurā darbojas sadarbības partneri, visa veida ēdinātāji, nozarei nācies piedzīvot ļoti lielu - līdz pat 80% - pārdošanas apmēru kritumu.

Svarenieks piebilda, lai gan vēlāk ēdināšanas iestādes valstī atsāka sniegt pakalpojumus, ievērojot sociālo distancēšanos, un situācija HoReCa segmentā lēnām sāka uzlaboties, tajā zaudētos pārdošanas apmērus nav pilnībā izdevies atgūt. Piemēram, "Kronim" līdz šim izdevies atgūt vien apmēram 70% no Covid-19 pandēmijas rezultātā zaudētā apgrozījuma HoReCa segmentā.

Taujāts, kādas ir prognozes par situāciju nozarē turpmāk, viņš pieļāva, ka HoReCa segments šogad neatsāks strādāt iepriekšējā gada līmenī, galvenokārt viesnīcu apgrozījuma neatjaunošanās Rīgā dēļ. "Šajā līmenī [viesnīcu biznesā] HoReCa tik ātri neatjaunosies. Līdz ar to, domāju, ka šogad HoReCa segments 100% pagājušā gada līmenī neatjaunosies," viņš sprieda.

Pēc Svarenieka sacītā, mazākas tūrisma plūsmas dēļ lielajās viesnīcās Rīgā ir samazinājies apmeklētāju skaits un, attiecīgi, mazākos apmēros tiek sniegti ēdināšanas pakalpojumi. Līdz ar to arī uzņēmumiem, kas piegādā produkciju HoReCa segmentam, no darbības tajā neizdosies gūt tādu apgrozījumu, kāds tiem bija iepriekš.

Vienlaikus viņš piebilda, ka pārdošanas apmēri mazumtirdzniecībā patlaban ir nostabilizējušies pagājušā gada līmenī. Tāpēc ražotājiem jāturpina dažādot produktu portfelis, un jāorientējas uz šo segmentu. "Vairāk jāveido produkti, ko var pārdot veikalos un jāorientējas uz pārdošanu mazumtirdzniecībā, kur pārdošana aktīvi turpinās," pārdomās dalījās Svarenieks.

Viņš prognozēja, ka situācija augļu un dārzeņu pārstrādes nozarē līdz gada beigām nemainīsies. Tā var pasliktināties, ja izglītības iestādes septembrī pilnvērtīgi neatsāks strādāt un neatjaunosies skolēnu ēdināšana.Tas varētu negatīvi ietekmēt pārdošanu. Taču, ja šis segments funkcionēs tāpat kā pērn, tad 85-90% apmērā pārdošana nozarē varētu atgriezīsies 2019.gada līmenī.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Kronis" 2019.gadā strādāja ar 2,871 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 14,2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt tā peļņa pieauga vairākkārt - līdz 166 367 eiro.

"Kronis" ir reģistrēta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir 678 198 eiro. Kompānijas lielākie īpašnieki ir Jānis Āboliņš (52,21%) un Aivars Svarenieks (40,04%).

Tev varētu interesēt arī: 

https://www.db.lv/zinas/ka-top-sia-kronis-skabenu-zupa-480522