Laikā, kad Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk iegādājas preces interneta veikalos, automašīnu e-komercija, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, vēl ir bērna autiņos. 

Tā varētu attīstīties līdz ar pieprasījuma palielināšanos pēc elektrospēkratiem, kas pēc savas uzbūves ir daudz vienkāršāki.

Eiropā automašīnu e-komercija attīstās strauji, turklāt vīrusa Covid-19 izplatība tai ir radījusi labvēlīgus apstākļus, uzskata biedrības Auto Asociācija prezidents Andris Kulbergs. Viņš stāsta, ka īpaši ir palielinājusies mazlietotu un lietotu automašīnu iegāde attālināti. “Eiropā Covid-19 laiks ir devis grūdienu pieprasījumam pēc šī segmenta spēkratiem, jo pārvietoties ar privātu transporta līdzekli ir daudz drošāk nekā ar sabiedrisko. Daudzas automašīnu tirdzniecības ķēdes nodrošina, ka pirkums tiek nogādāts līdz pat namdurvīm. Automašīnas apskate un testa brauciens tiek veikts virtuāli,” teic A. Kulbergs, kurš prognozē, ka automašīnu e-komercija drīzumā attīstīsies arī Baltijas valstīs. 

“Diemžēl mūsu lietoto automašīnu tirgus ir pelēks, 80% pārdošanas gadījumu ir saistīti ar kaut kāda veida krāpšanos. Tas bremzē e-komercijas attīstību un pazemina pircēju uzticību tirgotājiem. Tāpēc Latvijā tā būs daudz lēnāka,” lēš Auto Asociācijas prezidents, norādot, ka Latvijā pircēji, iegādājoties preces, joprojām vēlas emocionālo kontaktu ar pārdevēju. “Racionāla pirkuma izvēle vēl ir tālu no vēlamā, cilvēki bieži vien neizvērtē, kādu automašīnu viņiem vajag, to iegādājas, emociju vadīti. Viņiem vajag iesēsties automašīnā, to notestēt, mēģināt sarunāt kādu atlaidi. Turklāt, tā kā Latvija ir salīdzinoši maza valsts, pārdevējiem ir daudz vieglāk iegūt privātos kontaktus, kas spēlē nozīmīgu lomu,” secina A. Kulbergs. Taču viņš ir novērojis, ka cilvēku skaits automašīnu tirdzniecības vietās ir samazinājies. “Vairs nav tā, kā bija agrāk, kad ģimenes brīvdienas pavadīja autosalonos, tagad tirgotāji piedāvā dažādus digitālos risinājumus, piemēram, attālināti var iepazīties ar automašīnas salonu 360 grādos,” teic Auto Asociācijas prezidents. 

Visu rakstu lasiet 24.novembra žurnālā "Dienas Bizness"!

ABONĒJIETlasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!