Laužot stereotipu par to, ka plastmasas mēbeles ir vieglas un neizturīgas, un uzsēžoties uz "zaļā viļņa", zīmols "RePlastic" sācis tirgū piedāvāt mēbeles, kas izgatavotas no pudeļu korķiem. 

Uzņēmuma "RePlastic" vadītājs Jānis Kravalis portālam db.lv atklāj, ka biznesa ideju smēlies, "sērfojot" internetā: "Uzgāju internetā, ka Anglijā un ASV ļoti labā līmenī ražo mēbeles no pārstrādātas plastmasas. Sāku pētīt Latvijas tirgu un šādas mēbeles neatradu nevienā veikalā. Atradu piemērotu izejmateriālu tepat Latvijā. Ar vectēva palīdzību uzbūvēju plastmasas pārkausēšanas iekārtu, atradu telpu un sāku ražot!"

"Daudziem plastmasas mēbeles asociējas ar vieglām un neizturīgām lietām. "RePlastic" mēbeļu svars ir līdzvērtīgs koka mēbelēm un pat smagākas. Tās ir krietni izturīgākas par visiem labi zināmajiem plastmasas galdiem, kuri vēja laikā ir jāpiestiprina pie zemes. Mēbelēm nodrošinu likumā noteikto divu gadu garantiju, bet novēroju, ka Anglijā šādām mēbelēm ir 25 gadu garantija, tāpēc esmu ceļā uz to, lai arī Latvijā varētu tādu piedāvāt. Pārstrādātas plastmasas potenciālais pielietojums ir diezgan plašs, to var izmantot sētas dēļu, smilšu kastu, komposta kastu, puķu podu un citu āra lietu ražošanai. Es primāri saskatu vislielāko potenciālu tieši dārza mēbeļu ražošanā, bet ziemas sezonai varētu izstrādāt arī ragavas bērniem," stāsta jaunais uzņēmējs. 

Viņš daudz informācijas par produkta izstrādi ieguvis "Google" un "Youtube". "Kad sāku darboties, daudz noderēja arī prasmes, ko ieguvu, mācoties tehnikumā, un pavadītais laiks garāžā pie dažādiem projektiem, kas bija saistīti ar metālapstrādi. Pēc pirmajiem mēģinājumiem sapratu, ka tas nebūs tik vienkārši, tādēļ sāku padziļināti pētīt nozares lielākos konkurentus un mēbeļu dizainu. Nācās veidot jaunus mēbeļu prototipus un pilnveidot savu produktu," viņš atzīst un piebilst: "Tie bija divi gadi mērķtiecības un vēlmes pierādīt pašam sev, ka viss ir sasniedzams. Sāku ražot 2019. gada vasaras otrajā pusē, un līdz šim ir pārkausēti apmēram 1400 kilogrami plastmasas. Protams, liela daļa tika patērēta prototipos un testēšanai."

Produkta krāsa veidojas pārkausēšanas procesā, sajaucoties daudzām korķu krāsām kopā, taču ir iespējams nokrāsot materiālu visā krāsu paletē, pievienojot krāsu pigmentu, kas paredzēts plastmasai. "Esmu jau testējis ķiršu sarkanu toni un zilu toni. 
Šobrīd piedāvāju iegādāties pirmos mēbeļu dizainus. Ir iespēja ražot dažādas formas un garumus," par pirmajiem soļiem biznesā stāsta J. Kravalis. Mēbeles viņš ražo Augšlīgatnē, 30 kvadrātmetrus lielā telpā. 

"Visiem šķiet, ka pie manis var atbraukt ar plastmasas korķu maisiņiem, bet nē, es neskrūvēju visām pudelēm nost korķus un nepieņemu korķus. Lai gan nākotnē ir plāns arī pašam smalcināt plastmasu un pieņemt korķus, piemēram, no bērnudārziem.
Šobrīd izejmateriālu iegādājos no "Pet Baltija". Izejmateriāls ir sasmalcināti un nomazgāti PET pudeļu korķi. Šīs korķu skaidiņas tiek pārkausētas un iepildītas speciālos metāla veidņos. Vienas mēbeles svars ir no 14 līdz 29 kg, un aprēķināju, ka 29 kg ir aptuveni 16 000 pudeļu korķi. Šobrīd pieejamais izejmateriāla daudzums ir pietiekams, bet, iespējams, nākotnē izmantojamais izejmateriāls var mainīties atkarībā no iespējām. ASV, piemēram, mēbeles ražo arī no piena pudelēm un veciem kompaktdisku vāciņiem," skaidro J. Kravalis.  

Šobrīd atkarībā no mēbeles sarežģītības un svara uz vienu mēbeli tiek patērētas 1,5 - 3 stundas darba. Turpinot attīstību, ražošanas laiku uz vienu mēbeli plānots samazināt, optimizējot ražošanas procesu, jo šobrīd gandrīz viss process ir roku darbs. 

Patlaban produkta galvenā mērķauditorija ir vietējā tirgū privātmājās dzīvojoši un zaļi domājoši cilvēki, bet J. Kravalis ir apņēmības pilns nākotnē meklēt iespējas arī eksporta tirgos. "Līdz tam vēl jāapgūst Latvijas tirgus, jāoptimizē ražošanas process un jāizstrādā moderni un inovatīvi mēbeļu dizaini," viņš saka. 

"Var redzēt, ka sabiedrība virzās uz priekšu ar zaļo domāšanu un dzīvesveidu. Sāk vairāk novērtēt, no kāda materiāla ir ražotas preces," viņš novērojis. Viņš lēš, ka šogad varētu izdoties pārdot 150 – 200 produktus, bet atzīst, ka vēl nepieciešams piestrādāt pie produktu atpazīstamības veicināšanas tirgū. "Man ar savu piedāvājumu jābūt tur, kur klients meklē, kā uzlabot sev vidi apkārt. Primāri, protams, vietās kur tirgo dārza mēbeles," viņš saka. 

J. Kravalis stāsta, ka līdz šim nav meklējis atbalsta finansējumu vai kredītu, taču nākotnes plānos ir iegūt papildu investīcijas, lai spētu straujāk attīstīt uzņēmumu. Patlaban J. Kravalis darbojas LIAA Valmieras biznesa inkubatorā pirmsinkubācijas programmā.

Šobrīd tas ir viena cilvēka "orķestris". "Viss ir uz maniem pleciem – ražoju, reklamēju un piegādāju. Mērķtiecīgi virzos uz priekšu, lai attīstītu uzņēmumu un izveidotu vairākas darba vietas," apņēmības pilns ir jaunais uzņēmējs.