Pagājušajā gadā strauji - par aptuveni 30% - palielinājies autoīpašnieku sūdzību skaits Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

Analizējot LTAB datus par pērnā gada 9 mēnešiem, secināms, ka kopā saņemtas 242 sūdzības. Iepriekšējā gada attiecīgajā periodā saņemto sūdzību skaits bija 180.

No pērn saņemtajām sūdzībām vairums bijis par apdrošinātāja pieņemto lēmumu - 145 sūdzības, bet 97 - par citiem jautājumiem. No kopējā apdrošināšanas gadījumu skaita sūdzības veido 0,9%. 2018.gadā tie bija 0,7%.

20200123-1343-ltabartboard-1-4x.png

No sūdzībām, kas nav par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem, proporcionāli visvairāk ir par lietas virzību (cilvēks nevar sagaidīt kādas iesaistītās iestādes lēmumu; process šķiet par ilgu), apkalpošanas kvalitāti (tajā skaitā - klientam kaut kas nav līdz galam izskaidrots vai pārprasts).

Tāpat autoīpašnieki sūdzas par OCTA likuma niansēm, atlīdzību saņemšanas kārtību, Bonus-Malus sistēmu.

"Sūdzību skaita pieaugums saistīts ar dažādiem faktoriem", skaidro LTAB pārstāvji. "Pēdējā laikā esam novērojuši, ka ir pieaudzis klientu prasīgums un informētība par savām tiesībām, kā arī autovadītāji cītīgi seko līdzi savai apdrošināšanas vēsturei jeb Bonus-Malus klasei, jo tas ir viens no faktoriem, kas var ietekmēt OCTA polises cenu," saka LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Ceļu satiksmes negadījumos iesaistītie transportlīdzekļu vadītāji biežāk apstrīd apdrošinātāja lēmumu, ja tiek dalīta autovadītāju atbildība. Īpaši tas novērojams gadījumos, kad Valsts policija ir sodījusi tikai vienu no autovadītājiem, atzīstot viņu kā ceļu satiksmes negadījumu izraisītāju, savukārt apdrošinātājs, izvērtējot negadījuma apstākļus, pieņēmis lēmumu dalīt atbildību.

Tāpat gadās situācijas, kad starp apdrošinātāju un klientu nenotiek pilnvērtīga komunikācija. Līdz ar to LTAB saņem iesniegumus, kuros lūgts skaidrot apdrošinātāja rīcību, kārtību, kā un kādos termiņos būtu jāizskata zaudējumu pieteikumi un citām niansēm, skaidro J. Abāšins, piebilstot, ka pērn pieaudzis arī pašu apdrošinātāju sūdzību skaits vienam par otra pieņemtajiem lēmumiem.