"Swedbank" peļņa 2020. gada divos ceturkšņos bijusi 47 miljoni eiro, kas ir par 9 miljoniem eiro mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā. Iemesls peļņas samazinājumam galvenokārt saistāms ar lielāku kredītuzkrājumu veidošanu.
Tīrie procentu ienākumi ir turpinājuši
pieaugt, ko veicināja kredītportfeļa izaugsme – pusgadā kāpums
par 2 procentiem,
salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Kredītportfelis ir audzis
par 3 procentiem, turklāt pieaugums vērojams gan uzņēmumu, gan
arī mājsaimniecību kreditēšanā. Noguldījumu apjoms ir
palielinājies par 14 procentiem, informē kredītiestādes pārstāvis Jānis Krops.
Tīrie komisiju ienākumi pirmajā pusgadā ir
sarukuši par 8 procentiem. Iemesls tam ir mazāki ieņēmumi no
karšu un maksājumu apkalpošanas. Citi
ieņēmumi ir samazinājušies par 10 procentiem, ko pārsvarā
ietekmēja mazāki ienākumi no apdrošināšanas biznesa.
Kopējie izdevumi gada
griezumā ir palikuši nemainīgi. Pieaugušas izmaksas, kas
saistītas ar darbaspēku, noziedzīgi iegūtu līdzekļu
legalizācijas risku samazināšanu un ieguldījumiem digitālajos
risinājumos. Savukārt administratīvie izdevumi ir samazinājušies.
Kredītuzkrājumi sešos
mēnešos ir sasnieguši 3,5 miljonus eiro. Salīdzinājumam, tādā
pašā laika periodā pērn kredītuzkrājumi bija 400 tūkstoši
eiro.
"Aizvadītajā ceturksnī ierobežojumi pandēmijas dēļ atstājuši nozīmīgu negatīvu ietekmi uz Latvijas ekonomiku, tādējādi ietekmējot arī mūsu darbības rādītājus. Šajā ceturksnī pieredzējām gan strauju klientu aktivitātes samazinājumu, kas atspoguļojās zemākā maksājumu apjomā un pieprasījumā pēc kredītiem, gan arī ātru ekonomiskās aktivitātes atjaunošanos pēc ārkārtas situācijas beigām.
Pozitīvi vērtējams fakts, ka izsniegto kredītu apjoms,
salīdzinot ar gadu iepriekš, ir pieaudzis, turklāt
kredītportfeļa kvalitāte saglabājusies augsta," komentē "Swedbank Latvija" vadītājs Reinis
Rubenis.
Otrā ceturkšņa laikā situācija, kas saistīta ar Covid-19 pandēmiju, sāka stabilizēties. Lielas pūles tika pieliktas, lai panāktu nozares mēroga vienošanos, kas paredzētu kopēju banku pretimnākšanu klientiem krīzes brīdī. Kopējā vienošanās lielā mērā balstījās tajos principos, ko "Swedbank" piedāvāja saviem privātpersonu klientiem vēl pirms moratorija izsludināšanas. Savukārt korporatīvajiem klientiem vienošanās tika attiecināta, nosakot kopējo saistību limitu 5 miljonu eiro apmērā. Tomēr, izprotot sarežģīto situāciju, "Swedbank" turpina atbalsta sniegšanu visiem klientiem – tostarp uzņēmumiem.
Covid-19 pandēmijas sākumā novērots spēcīgs klientu
pieprasījums pēc iespējas atlikt kredītu pamatsummas maksājumus,
kas krīzes turpinājumā ievērojami saruka. Līdz jūnija beigām
ir apstiprināti vairāk nekā 5700 kredītbrīvdienu pieprasījumi
privātpersonām un vairāk nekā 2000 juridiskajiem klientiem.
Turklāt, apzinoties, ka atsevišķi klienti vēl aizvien izjūt
pandēmijas sekas, iespēja pieteikties pamatsummas atlikšanai ir
pagarināta līdz 30. septembrim.
Uzņēmumiem ir sniegts atbalsts arī, piemērojot
atlaides ikmēneša maksājumos par e-komercijas rīkiem un maksājumu
termināļu īri. Tāpat ir īstenots īpašs atbalsts e-komercijas
jaunuzņēmumiem. Tikmēr privātpersonām uzlaboti digitālie
pakalpojumi, dodot iespēju atrisināt vajadzības attālināti.
Otrā ceturkšņa laikā ieviesti vairāki
nozīmīgi jauninājumi, tostarp "Swedbank" pievienojās zibsaišu
reģistram, kas ļauj "Swedbank" klientiem veikt un saņemt
maksājumus, zinot tikai adresāta telefona numuru.
Lai atvieglotu iespēju uzsākt sadarbību ar "Swedbank", ieviesta iespēja atvērt privātpersonas kontu attālināti, neapmeklējot bankas filiāli.
Pēc aktīvu apmēra "Swedbank" ir lielākā banka Latvijā.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
https://www.db.lv/zinas/seb-banka-kopejais-kreditportfelis-turpina-palielinaties-497492