Kosmētikas zīmola "Labrains" mērķauditorija ir cilvēki ar ļoti jutīgu, reaktīvu ādu, kam ir rozācija vai dermatīts – pasaulē katram desmitajam cilvēkam ir šādas problēmas.
"Es
pati pēc bērna piedzimšanas saskāros ar smagu rozāciju.
Ārstējos, gāju pie dažādiem ārstiem, bet nebija kosmētikas
līdzekļu, ar ko kopt ādu. Latvijā pieejami daži produkti
rozācijai, bet to ķīmiskais sastāvs neatbilst šādas ādas
kopšanas prasībām – to sastāvā ir daudz vielu, kas ilgtermiņā
kairina ādu. Manā gadījumā neviens no šiem krēmiem nederēja.
Risinājums bija taisīt savu kosmētiku, par ko biju domājusi jau
agrāk – studējot ķīmiju Rīgas Tehniskajā universitātē," biznesa portālam db.lv stāsta Līga Brūniņa, SIA "Labrains" īpašniece.
Skaidrojot,
kas ir rozācija, L. Brūniņa teic, ka tā ir sarežģīta un līdz
šim vēl pilnībā neizprasta slimība, bet, uzkrājoties lielākam
skaitam zinātnisko pētījumu, par galveno patoģenēzes faktoru
tiek uzskatīti imūnsistēmas traucējumi, kā rezultātā organisms
veido iekaisumu procesus ādā, kam tur nevajadzētu būt. Ādā visu
laiku ir iekaisums, paplašināti asinsvadi, tūska u. tml. Ja
cilvēkam ir rozācija, tā būs visu mūžu. To var kontrolēt,
lietojot pareizu kosmētiku. "Pētījumi rāda, ka apmēram 46%
cilvēku iegūst rozāciju un tā saasinās, lietojot nepiemērotu
kosmētiku. Tā ir ģenētiski predisponēta slimība, bet to var arī
iegūt dzīves laikā – aktīvi sportojot, ēdot asus ēdienus,
lietojot alkoholu, sauļojoties. Jo laicīgāk ierauga rozāciju, jo
labāk to var kontrolēt. Pie pirmajām pazīmēm to var ārstēt ar
lāzerterapiju un atbilstošu ikdienas kosmētiku, bet smagākās
formās ārstē ar antibiotikām. Jebkurā stadijā milzīga nozīme
ir ķermeņa kopšanas līdzekļiem. Protams, krēms nav panaceja.
Tas strādā komplektā ar medikamentiem un dzīvesveida pārmaiņām,"
viņa saka.
Agrāk
cilvēki ar rozāciju pieņēma, ka viņiem vienkārši ir sarkana
vai pumpaina seja, bet šobrīd tai pievērš lielāku uzmanību.
"Informācija par rozāciju uzkrājas, ir vairāk zinātniski
pamatotu datu. Ir pētījumi, kas rāda, ka pēc ārstēšanas dabīgā
kosmētika pacientiem sasniedz 36% uzlabojumu, bet sintētiskā –
12%. Dabīgajai kosmētikai ir labāks un ilgnoturīgāks efekts, tā
mazāk traucē medikamentozai terapijai," zina teikt L. Brūniņa.
Sākumā
viņa strādāja ar zinātniskajām publikācijām un pētīja
vielas, kas šķita atbilstošas un testētas. Pēc tam sekoja
laboratoriski pētījumi, analizējot, vai katra atsevišķa viela
nerada kairinājumu, kāda ir sinerģija starp tām. Divu gadu laikā
uzņēmums ir izstrādājis krēmus, serumus, sejas mazgāšanas
līdzekli, micelāro ūdeni, sejas eļļu un dušas želeju. Katram
produktam bijušas vidēji 200 iterācijas. "Rozācija parādās pēc 30 gadu vecuma, bet
produkti, kas piedāvātu rozācijas aprūpi un vienlaikus būtu ar
pretnovecošanās īpašībām, nav bieži sastopami," apgalvo
L. Brūniņa.
Viņai
ir padomā sociālā mājaslapa, kur stāstīt par šo un citām ādas
slimībām, un sniegt ieteikumus, kā vecākiem, kuriem ir rozācija,
pievērst bērnu uzmanību tam, lai viņi mazinātu un attālinātu
rozācijas simptomu izpausmi.
L.
Brūniņa izvēlējusies ražot pati, nevis pirkt ražošanas
ārpakalpojumu. "Tas dod iespēju vadīt procesus, būt visam
ikdienā klāt. Kosmētikā recepte ir tikai viena lieta, daudz kas
atkarīgs no tā, kādā temperatūrā, secībā, ātrumā katra
sastāvdaļa tiek pievienota. Izmaiņas šajā procesā var pilnībā
mainīt rezultātu. Ja to uztic darīt kādam citam, nevar saprast,
vai produkts ir izstrādāts līdz galam. Ir daudzas labas vielas, ko
ir grūti iestrādāt šajos produktos, bet, ilgstoši ar to
strādājot, ir atrasta pareizā metode – diez vai ārpakalpojumā
kāds to var izdarīt tikpat labi," viņa spriež.
"Labrains"
ir savs internetveikals, tāpat notiek pārrunas ar ekoveikaliem,
aptiekām un klīnikām. Uzņēmums raugās Skandināvijas,
Lielbritānijas un Vācijas virzienā, kur rozācija esot katram
desmitajam cilvēkam. "Lai cena būtu pieejama, mēs savos
aprēķinos balstāmies uz 20 tūkstošiem klientu, kas reizi divos
mēnešos pērk krēmu un sejas mazgāšanas līdzekļus. Divu gadu
laikā ceram līdz tam nonākt," saka L. Brūniņa. Vaicāta par
ieguldījumiem, viņa teic, ka investīcijas ražošanas līnijas
iegādei un GMP standartam atbilstošu ražošanas telpu izbūvei cer
piesaistīt ar finanšu institūcijas "Altum" aizdevumu
biznesa uzsācējiem.
"Ekoloģiskajai
kosmētikai ir grūti panākt tādu pašu efektu kā sintētiskajai,
kur ir dažādas piedevas, kas dod maiguma un zīdainuma sajūtu,
palīdz līdzeklim labāk iesūkties utt. Taču mums ir izdevies
sasniegt labu rezultātu, par ko nozares profesionāļi ir
pārsteigti," ar lepnumu teic L. Brūniņa.
Uzņēmums
cenšas, lai arī kosmētikas iepakojums būtu ilgtspējīgs, tāpēc
krēmiem ir maināmi iekšējie konteineri – pēc krēma
izlietošanas var pirkt vienkāršāku iepakojumu, ar ko nomainīt
izlietoto. Iepakojums ražots no viegli pārstrādājamās plastmasas - polipropilēna (PP).
"Lai veicinātu patērētāju vēlmi ilglaicīgi lietot ārējos kosmētikas konteinerus un tādējādi mazināt saražoto atkritumu daudzumu pasaulē, uz tiem tiek drukāti citāti no Raiņa, Aspazijas un arī citu tautu viedajiem," piebilst L. Brūniņa.