Bieži vien aģentūru izstrādātās zīmola grāmatas netiek izmantotas, tāpēc reklāmas nozares pārstāvji izveidojuši interaktīvu tiešsaistes rīku "Corebook".
Uzņēmumu
dibinājuši trīs partneri – Aigars Āboltiņš, Jānis
Vērzemnieks un Maksims Kušnarevs, kuri kopā strādāja aģentūrā
"Digibrand". Savā darbā viņi bija pamanījuši, ka
zīmola grāmatas kolēģi sūta cits citam šurpu turpu un beigās
neviens vairs nezina, kura ir īstā versija.
"Ideja par
"Corebook" datējama ar 2018. gadu, kad sapratām, ka
statiskas zīmola grāmatas pdf formātā 70% gadījumu netiek
lietotas. Pētījām tirgū esošos zīmolu vadlīniju un failu
vadības risinājumus, bet nekas mūs neapmierināja," saka
J. Vērzemnieks.
Viņiem
šķita, ka būtu loģiski, ka zīmola grāmata ir kā saite, kam var
piekļūt visi, kam tai ir pieeja un var būt pārliecināti, ka tā
ir aktuālā versija, turklāt to laika gaitā var papildināt un
labot. Galarezultāts izskatās kā mājaslapa, bet nav vajadzīgas
programmēšanas zināšanas, lai to sagatavotu. "Šāds
risinājums der ne tikai statiskām pdf formāta zīmola grāmatām,
bet arī vadlīnijām par video, audio un animāciju," skaidro
J. Vērzemnieks.
"Digitālas
zīmola grāmatas un interaktīvi dizaina rīki vairs nav nekas
unikāls. Mūsu ideja ir radīt platformu, kurā veidot digitālas
zīmola vadlīnijas bez programmēšanas. Mūsu veiksme un spēks ir
komandā, kuru veido profesionāļi ar starptautiskām ambīcijām,"
saka M, Kušnarevs.
Uzņēmuma
klientu vidū jau ir auto kompānija "Opel", reklāmas aģentūra
"McCann London", video platforma "Kaltura".
"Pirms diviem gadiem izsapņota ideja radīt jaunuzņēmumu un
digitālu zīmolvedības produktu, ko pirktu pasaules līmeņa
zīmoli, varētu izklausīties pēc pārāk ambicioza mērķa. Kopš
produkta publiskās atvēršanas nav pagājusi neviena diena, kad
platformā nebūtu piereģistrējušies jauni lietotāji un maksājošo
klientu apjoms šobrīd katru mēnesi pieaug par 30%," teic J.
Vērzemnieks.
Līdzdibinātāji
ir izstrādājuši reklāmas kampaņas un no pirmās dienas paralēli
ir domājuši, kā piesaistīt klientus. "Esam izmantojuši arī
partizāniskas metodes, bez finansiāla ieguldījuma radot interesi
par sevi – sarunājoties, esot aktīvi sociālajos tīklos,
veidojot podkāstu utt.," atklāj J. Vērzemnieks.
Uzņēmums
strādā pēc programmatūra kā pakalpojums biznesa modeļa.
Kompānija
ir piesaistījusi riska kapitāla fonda "Baltic Tech Ventures"
finansējumu. Sākotnēji piesaistīti 20 tūkstoši eiro, bet
vienošanās paredz investīciju palielināt līdz ceturtdaļmiljonam
eiro. "Šos divus gadus strādājām bez ārējā finansējuma,
jo mums bija plāns risinājuma sākotnējo versiju izstrādāt
pašiem par saviem līdzekļiem un tikai tad runāt ar investoriem,"
teic J. Vērzemnieks.
Viņš
norāda, ka Covid-19 pandēmija savā ziņā nāca par labu
uzņēmumam, jo šis laiks parādīja, kurš patiesi izmanto savas
zīmola grāmatas. "Šis bija īstais produkts īstajā laikā
tiem, kam zīmola grāmata ir patiesi svarīga biznesa sastāvdaļa.
Esam ieguvuši maksājošus klientus nevis tāpēc, ka viņi izmanto
zīmolvedību un zīmola grāmatu stila pēc, bet gan tāpēc, ka tie
ir apzinājušies, ka tā ir svarīga daļa no biznesa," saka J.
Vērzemnieks.