Pēc ilgstošas darba pieredzes restorānu nozarē, Edgars Zaķis Rīgā izveidojis divus virtuālos restorānus, kurā ēdienu var saņemt tikai, pasūtot attālināti.

Restorāns "Spārni un Astes" izveidots šā gada jūlijā, bet "Humosa bļoda" oktobra sākumā.

Ideja radīt savu uzņēmumu E.Zaķim radās, vēl tad, kad viņš apguva restorāna vadītāja profesiju. "Tajā laikā man bija tikai maza teorijas bāze, bet nekādas praktiskās zināšanas. Vajadzēja paiet gadiem, manā gadījumā vairāk nekā 20, strādājot dažāda līmeņa restorānos gan šeit Latvijā, gan arī dzīvojot 16 gadus Īrijā, līdz mana ideja varēja materializēties. Doma par to, kāds būs mans uzņēmums, radās mana pēdējā algotā atvaļinājuma laikā, lidojot uz Budapeštu. Tas bija brīdis, kad man pilnībā bija skaidrs, ka ir pienācis laiks iemēģināt roku, strādājot pašam sev," stāsta E.Zaķis.

Viņš stāsta, ka ēdienkartes abos restorānos ir diezgan plašas, un piedāvājumā ir  viss, ko varētu sagaidīt jebkurā citā labā restorānā -  gan zupas, gan dažādi salāti, gan arī plašs klāsts burciņdesertu. 

"Katrs restorāns izceļas arī ar pavisam īpašu piedāvājumu, piemēram "Spārni un Astes" ir īpaši ar savu svaigi cepto cāļa spārniņu un pašu gatavoto glazūru piedāvājumu. Arī Fish&Chips, kur par pamatu ir ņemta ilggadējā pieredze un receptes, strādājot valstīs, kur šis ēdiens tiek pamatoti uzskatīts par nacionālo ēdienu. Mūsu gadījumā par zivs kvalitāti rūpējas Islandes zvejnieki un zivs tiek ķerta īpaši rūpīgā veidā ar līnijāķiem, tādējādi nodarot dabai vismazāko kaitējumu," stāsta E.Zaķis.

Savukārt restorāns "Humosa bļoda" atšķiras ar to, ka tas ir veģetāri-vegāns restorāns, kur piedāvājumā ir pašu gatavots humoss no Latvijā audzētām cūku pupām. "Humosu pasniedzam ar cūku pupu falafeļiem, friteriem, ziedkāpostiem vai fetas tipa sieru. Gatavojot ēdienkarti šim restorānam tik īpaši piedomāts pie tā, lai visi produkti tiktu pareizi nodalīti un nekādā gadījumā veģetārās sastāvdaļas netiktu jauktas kopā ar vegānajām. Tāpat visas garšvielas gatavojam uz vietas mūsu virtuvē, lai maksimāli pietuvotos tām garšām, kuras var baudīt Tuvajos Austrumos. Ja jāatbild kāpēc, tad atbilde ir vienkārša - mēs gatavojam to, kas patīk un garšo mums pašiem," pauž restorānu saimnieks.

"Ņemot vērā to, ka esam virtuāls restorāns un visi pasūtījumi notiek caur "Wolt", "Gusto Fresh" un "Bolt Food" aplikācijām, tad raksturot mūsu vidējo klientu mēs varam tikai savās iedomās. Bet redzot aktivitātes mūsu sociālo mediju kontos ir saprotams, ka mūsu publika ir strādājoši, 18-60 gadus veci ģimenes cilvēki. Cilvēki, kuriem rūp kvalitāte un sezonāls ēdienu piedāvājums, gan pieaugušajiem gan bērniem," novērojis E.Zaķis.

Viņaprāt, konkurence šajā biznesā ir diezgan liela un saglabāt vietu zems saules nenākas viegli. "Visgrūtāk ir iegūt atpazīstamību, jo mēs neesam tipisks restorāns ar galdiņiem un apkalpošanu. Mūsu gadījumā ir ļoti intensīvi jāstrādā ar sociālajiem medijiem un jāmēģina gūt atpazīstamība visos iespējamajos veidos," komentē E.Zaķis. Taču bizness attīstās un apgrozījums aug.

Restorānu saimnieks stāsta, ka pandēmija biznesu neietekmē, vienīgi rada satraukumu par darbiniekiem, jo ēdināšanas jomā strādāt attālināti ir neiespējami. E.Zaķa plānos ir tuvākajā laikā atvērt vēl vienu jaunu konceptu un turpināt darbu pie iesāktajiem projektiem.