Pēdējo astoņu mēnešu laikā starptautisko izstāžu rīkošana ir viena no tām nozarēm, kas pandēmijas dēļ piedzīvojusi pilnīgu dīkstāvi. Tomēr paralēli ziņām par pārceltām un atceltām izstādēm pasaulē, izstāžu organizatori ir meklējuši veidus un formātus tālākai nozares pastāvēšanai un spēruši milzīgu soli digitalizācijas virzienā, proti, ir notikusi pāreja uz jauna formāta biznesa izstāžu organizēšanu. Tāds piemērs ir arī virtual.MEDICA, kas ir pasaulē vadošās medicīnas izstādes MEDICA digitālā formāta izstāde. 

Messe Düsseldorf, kas ir šīs izstādes organizatori, ir izveidojuši konceptu, kas veidots no trīs sadaļām: konferences un forumu skatuves, dalībnieku un produktu prezentācijas telpas, kā arī tiešo kontaktu un komunikācijas zonas. Šī gada konferences un forumu programma veltīta koronavīrusam, militārajai, vispārējai un sporta medicīnai, kā arī atsevišķu inovāciju un pētījumu prezentācijām. 

Atšķirībā no klātienes izstādes tiešsaistes biznesa platformas darbība nav ierobežota laikā, tā sniedzas pāri noteiktajām četrām izstādes dienām. Tā arī virtual.MEDICA gadījumā, konferenču un forumu tiešās translācijas vācu un angļu valodās notiks katru dienu visu izstādes laiku no 16. līdz 19. novembrim. Turpretim virtual.MEDICA.de biznesa jeb dalībnieku un produktu prezentācijas telpa darbojas jau kopš oktobra vidus un būs pieejama veselu gadu. Tā veidota balstoties uz produktu dalījumu grupās, kur izmantojot dažādus atlases un meklēšanas rīkus, var iegūt papildus informāciju par uzņēmumu, produktiem un cenām, kā arī tiešsaistē sazināties ar uzņēmuma pārstāvjiem. 

Savukārt, tiešo kontaktu un komunikācijas kanāls ir atvērts visiem virtual.MEDICA apmeklētāju sistēmā reģistrētiem interesentiem, kuri izveido savu profilu. Ar viedo tehnoloģiju starpniecību, uz iesniegtās informācijas pamata tiek atrastas pieprasījuma un piedāvājuma atbilstības. Būtiski, ka par tiešsaistes sarunu var vienoties ne tikai izstādes dalībnieks ar apmeklētāju vai otrādi, bet arī dalībnieks ar dalībnieku vai divi apmeklētāji savā starpā, ir jāsakrīt vien piedāvājumam un pieprasījumam. Komunikācijas kanāls būs atvērts līdz pat 2021. gada 21. maijam. Būtiski, ka izstādes dienās izmantojamo komunikācijas rīku klāsts ir ievērojami plašāks, sākot ar uzņēmumu un produktu prezentācijām, ražotņu apskatēm līdz pat video formāta konferencēm un video zvaniem. Savukārt, pēc izstādes posmā tiešsaistes biznesa platformas galvenais komunikāciju rīks būs čats.

Šogad gan virtual.MEDICA apmeklējums, gan tiešsaistes kontaktu dibināšanas rīka izmantošana ir bez maksas.