Pagājušajā gadā viena no lielākajām uzņēmumu grupām Baltijas reģionā – MV GROUP – piedzīvoja ievērojamu izaugsmi arī Latvijā, kur tās meitasuzņēmums MV GROUP Distribution LV spēja uzlabot savus rezultātus, neskatoties uz dzērienu un pārtikas produktu tirgus lejupslīdi. Uzņēmuma ieņēmumi pieauga par vairāk nekā 8 procentiem, un apgrozījums sasniedza gandrīz 100 miljonus eiro. Šo izaugsmi veicināja gan paplašinātais globālo un reģionālo zīmolu portfelis, gan arī pastāvīgie ieguldījumi klientu attiecību stiprināšanā.

Gada laikā MV GROUP Distribution LV palielināja apgrozījumu no 86,4 miljoniem eiro līdz 93,7 miljoniem eiro, kas nozīmē 8,4 procentu pieaugumu. Atsevišķās produktu kategorijās bija vērojama īpaši strauja izaugsme – konjaka pārdošanas apjoms pieauga par 17 %, bet vērtības izteiksmē par 19 %. Degvīna segmentā kāpums sasniedza attiecīgi 20 % un 19 %, savukārt dzirkstošā vīna tirdzniecība palielinājās par 21 % apjomā un 17 % vērtībā. Tajā pašā laikā uzņēmums valsts budžetā nodokļos iemaksāja 71,1 miljonu eiro, tādējādi būtiski veicinot Latvijas ekonomiku.

Uzņēmuma vadītājs Oļegs Sokolovs norāda, ka izaugsmes nodrošināšana sarūkošajā Latvijas tirgū prasa radošumu, ātru pielāgošanos mainīgajiem patērētāju paradumiem un stabilu komandas saliedētību.

“Katru gadu mēs nodrošinām stabilu izaugsmes tempu, un arī pēdējie divpadsmit mēneši nebija izņēmums – šis periods izcēlās ar vēsturiski augstiem rādītājiem gan ieņēmumu, gan zīmolu portfeļa attīstības ziņā,” norāda O. Sokolovs. “Mēs spējam sasniegt ievērojamus rezultātus pat apstākļos, kad tirgus saskaras ar izaicinājumiem – tas ir apliecinājums mūsu komandas mērķtiecībai sortimenta attīstībā un ciešajai sadarbībai ar partneriem un patērētājiem, kuru uzticība ir mūsu lielākā vērtība.”

MV GROUP nenovērtējama pieredze

Pagājušajā gadā noslēgtās sarunas ļāva MV GROUP Distribution LV būtiski paplašināt savu produktu portfeli, iekļaujot tajā atpazīstamus zīmolus – no alkoholiskajiem un enerģijas dzērieniem līdz uzkodām, konditorejas izstrādājumiem un dzīvnieku barībai. Šis solis ne tikai nostiprināja uzņēmuma pozīcijas tirgū, bet arī paplašināja piedāvājumu dažādos patērētāju segmentos.

O. Sokolovs norāda, ka piederība starptautiskai grupai sniedz nepārprotamas priekšrocības: mērogu, kompetenci un pārbaudītu pieredzi. “Darbība Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Polijā ļauj mums pārnest veiksmīgu sadarbību no viena tirgus uz otru. Šī pieredze un iegūtā pārliecība ļauj mums ne tikai paplašināt savu portfeli, bet arī ieviest Latvijā pilnīgi jaunus zīmolus,” viņš skaidro.

2024. gadā uzņēmums noslēdza sarunas par pasaules enerģijas dzērienu līdera Red Bull pārstāvniecību, ar kuru MV GROUP Lietuvas izplatīšanas uzņēmums sadarbojas jau vairāk nekā divdesmit gadu. Arī stipro alkoholisko dzērienu segmentā tika nodrošināts progress, panākot vienošanos ar pasaules mēroga ražotāju The Global Spirits, un tā rezultātā sortimentam tika pievienoti divi no planētas populārākajiem degvīniem – Khortytsa un Morosha.

Dzirkstošo vīnu cienītājiem tika piedāvāti izsmalcinātie Piper-Heidsieck un Charles Heidsieck šampanieši – augsti novērtēti gan lietpratēju, gan kolekcionāru vidū, un uzskatāmi par vieniem no izcilākajiem Francijas zīmoliem. Vienlaikus visās trijās Baltijas valstīs tika uzsākta sadarbība ar Askaneli – vienu no Gruzijas ievērojamākajiem ražotājiem, kas pazīstams ar plašu vīnu un stipro dzērienu klāstu, kuru kvalitāte novērtēta tālu aiz valsts robežām.

Uzņēmuma izaugsme neaprobežojās tikai ar dzērienu kategoriju – paplašināšanās turpinājās arī citos segmentos. Pēc dalības konkursos un sarunām 2024. gadā MV GROUP Distribution LV oficiāli ieguva tiesības izplatīt gan Chick&Go – pasaules pārtikas ražotāja MHP inovatīvās kaltētās vistas gaļas šķēlītes, kas remdē izsalkumu un vienlaikus nodrošina olbaltumvielas. Tāpat arī Polijas ražotāja Mieszko konditorejas izstrādājumus Zozole For Fun, paplašinot Latvijas patērētājiem pieejamo uzkodu un saldumu klāstu.

Reaģējot uz pieaugošajām rūpēm par dzīvnieku labturību, tika uzsākta grupas sadarbība ar dzīvnieku barības ražotāju Kormotech, piedāvājot tā Club4Paw un MyLove zīmolu produktus Latvijas mājdzīvnieku īpašniekiem.

Izaugsmes tempa saglabāšana

“Mainīgajos tirgus apstākļos, kur patērētāju segmentācija turpina padziļināties un HORECA sektora patēriņš samazinās, mūsu izvēlētā pieeja ir sevi apliecinājusi. Izmantojot plašu izplatīšanas tīklu, esam spējuši nodrošināt Latvijas mājsaimniecībām daudzveidīgu un kvalitatīvu starptautisko zīmolu piedāvājumu. Ar gandarījumu varu teikt, ka arī šogad esam sagatavojuši virkni jaunu produktu, kas uzrunās gan izsmalcinātu dzērienu cienītājus, gan gardēžus pārtikas segmentā,” norāda O. Sokolovs.

Neraugoties uz ģeopolitisko nenoteiktību un stagnāciju, kas ietekmē Latvijas ekonomiku un patērētāju uzvedību, uzņēmums plāno šogad saglabāt līdzvērtīgu izaugsmes tempu.

“Mūsu sniegums apliecina, ka, apvienojot pārdomātu stratēģiju ar profesionālas komandas darbu, ir iespējams izvairīties no negatīvām tirgus tendencēm. Šāds rezultāts ir ne tikai iedvesmojošs, bet arī motivē mūs vēl vairāk koncentrēties uz komandas stiprināšanu, lai turpinātu sasniegt ilgtspējīgus un pozitīvus uzņēmējdarbības rezultātus,” viņš secina.

Par MV GROUP

1992. gadā dibinātā MV GROUP ir kļuvusi par vienu no Baltijas reģiona lielākajiem uzņēmējdarbības konglomerātiem. Uzņēmums, kas sāka savu darbību kā pieticīgs minerālūdens veikals, ir kļuvis par dinamisku, inovatīvu uzņēmumu grupu, kas darbojas četrās nozarēs. Tā ražošanas struktūrā ietilpst Stumbras, Alita, Anykščių Vynas un Gubernija ražotnes; par izplatīšanu rūpējas MV GROUP Distribution uzņēmumi Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Polijā; loģistiku nodrošina MV GROUP Logistics; mazumtirdzniecība notiek Bottlery un Nespresso veikalos, kā arī e-tirdzniecības kanālos.