Iedzīvotāji biežāk iepērkas internetā, vienlaikus e-komercijai Latvijā vēl ir liels izaugsmes potenciāls, liecina pētījums.
Vairāk
nekā trešdaļa respondentu (39 %) internetā iepērkas vismaz reizi
mēnesī, un teju 70 % Latvijas iedzīvotāju ir kļuvis svarīgi, ka
uzņēmumu preces un pakalpojumus var iegādāties tiešsaistē,
liecina "Mastercard" un Finanšu nozares asociācijas maijā veiktais
Latvijas iedzīvotāju pētījums. Aptauja veikta informatīvās
kampaņas #viedpircējs ietvaros, kas Latvijā tiek īstenota līdz
augustam.
Pēdējos
mēnešos vērojams straujš e-komercijas pieaugums ne tikai Latvijā,
bet visā pasaulē. Iepirkšanās internetā kļūst par mūsu
ikdienu. Latvijas iedzīvotāju aptauja, kas veikta 2020. gada maijā
atklāj, ka Latvijas sabiedrība jūtas pasargātāka par savu
veselību, ja preci iegādājas tiešsaistē, nevis apmeklējot
veikalus — to atzīst 70 % respondentu.
"Svarīgi,
ka, mainoties ikdienas paradumiem un pieaugot iepirkumiem tiešsaistē,
iedzīvotāji izvēlas maksājumu veidus, kas pasargā no
krāpniekiem. Digitālo risinājumu loma nākotnē tikai pieaugs,
tāpēc būtiski, lai Latvijas iedzīvotāji un uzņēmēji ne tikai
izmanto digitālo rīku priekšrocības, bet vienlaikus rūpējas arī
par savu drošību. Kopā ar mūsu partneriem — "Mastercard", bankām
un tirgotājiem — aicināsim Latvijas iedzīvotājus un uzņēmumus
plašāk izmantot visus modernos maksājumu veidus, un informēsim,
kā šos maksājumus izmantot droši. Ar informatīvo kampaņu
uzrunāsim ne tikai ekonomiski aktīvos iedzīvotājus, bet arī tās
sabiedrības grupas, kam šīs prasmes visvairāk nepieciešamas,
piemēram, seniorus," informē Sanita
Bajāre, Finanšu nozares asociācijas valdes priekšsēdētāja.
Fakti
no pētījuma par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem
internetā:
-
Vairāk nekā trešdaļa respondentu (39 %) internetā iepērkas vismaz reizi mēnesī (katru nedēļu — 5 %, vairākas reizes mēnesī — 18 %, reizi mēnesī — 16 %). Pārējie iepērkas retāk nekā reizi mēnesī, bet tikai 12 % respondentu ir norādījuši, ka internetā neiepērkas.
-
Visbiežāk internetā iepērkas Latvijas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem.
-
Latvijas iedzīvotāju visbiežāk pirktās preces tiešsaistē: mājsaimniecības tehnika un elektronikas preces, apģērbs un apavi, skaistumkopšanas preces. Arī pārtikas iegāde kļuvusi populārāka — katrs desmitais izvēlas šo iespēju.
-
86 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā nav saskārušies ar krāpšanas mēģinājumiem tiešsaistē. Taču 8 % respondentu ir saskārušies ar krāpšanas mēģinājumu, bet to atpazinuši un preci vai pakalpojumu nav iegādājušies, savukārt 6 % nav to atpazinuši un kļuvuši par krāpšanas upuriem.
"Mastercard" un Finanšu nozares asociācijas Latvijas iedzīvotāju pētījums veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada maijā, aptaujājot 1005 respondentus vecumā no 18 līdz 75 gadiem.