Iedzīvotāji biežāk iepērkas internetā, vienlaikus e-komercijai Latvijā vēl ir liels izaugsmes potenciāls, liecina pētījums. 

Vairāk nekā trešdaļa respondentu (39 %) internetā iepērkas vismaz reizi mēnesī, un teju 70 % Latvijas iedzīvotāju ir kļuvis svarīgi, ka uzņēmumu preces un pakalpojumus var iegādāties tiešsaistē, liecina "Mastercard" un Finanšu nozares asociācijas maijā veiktais Latvijas iedzīvotāju pētījums. Aptauja veikta informatīvās kampaņas #viedpircējs ietvaros, kas Latvijā tiek īstenota līdz augustam.

Pēdējos mēnešos vērojams straujš e-komercijas pieaugums ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē. Iepirkšanās internetā kļūst par mūsu ikdienu. Latvijas iedzīvotāju aptauja, kas veikta 2020. gada maijā atklāj, ka Latvijas sabiedrība jūtas pasargātāka par savu veselību, ja preci iegādājas tiešsaistē, nevis apmeklējot veikalus — to atzīst 70 % respondentu.

"Svarīgi, ka, mainoties ikdienas paradumiem un pieaugot iepirkumiem tiešsaistē, iedzīvotāji izvēlas maksājumu veidus, kas pasargā no krāpniekiem. Digitālo risinājumu loma nākotnē tikai pieaugs, tāpēc būtiski, lai Latvijas iedzīvotāji un uzņēmēji ne tikai izmanto digitālo rīku priekšrocības, bet vienlaikus rūpējas arī par savu drošību. Kopā ar mūsu partneriem — "Mastercard", bankām un tirgotājiem — aicināsim Latvijas iedzīvotājus un uzņēmumus plašāk izmantot visus modernos maksājumu veidus, un informēsim, kā šos maksājumus izmantot droši. Ar informatīvo kampaņu uzrunāsim ne tikai ekonomiski aktīvos iedzīvotājus, bet arī tās sabiedrības grupas, kam šīs prasmes visvairāk nepieciešamas, piemēram, seniorus," informē Sanita Bajāre, Finanšu nozares asociācijas valdes priekšsēdētāja.

Fakti no pētījuma par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem internetā: 


  • Vairāk nekā trešdaļa respondentu (39 %) internetā iepērkas vismaz reizi mēnesī (katru nedēļu — 5 %, vairākas reizes mēnesī — 18 %, reizi mēnesī — 16 %). Pārējie iepērkas retāk nekā reizi mēnesī, bet tikai 12 % respondentu ir norādījuši, ka internetā neiepērkas.

  • Visbiežāk internetā iepērkas Latvijas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem.

  • Latvijas iedzīvotāju visbiežāk pirktās preces tiešsaistē: mājsaimniecības tehnika un elektronikas preces, apģērbs un apavi, skaistumkopšanas preces. Arī pārtikas iegāde kļuvusi populārāka — katrs desmitais izvēlas šo iespēju.

  • 86 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā nav saskārušies ar krāpšanas mēģinājumiem tiešsaistē. Taču 8 % respondentu ir saskārušies ar krāpšanas mēģinājumu, bet to atpazinuši un preci vai pakalpojumu nav iegādājušies, savukārt 6 % nav to atpazinuši un kļuvuši par krāpšanas upuriem.


"Mastercard" un Finanšu nozares asociācijas Latvijas iedzīvotāju pētījums veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada maijā, aptaujājot 1005 respondentus vecumā no 18 līdz 75 gadiem.