Mobilo sakaru operatora "Tele2" veiktā mazo un vidējo
uzņēmēju (MVU) aptauja liecina, ka vairāk nekā puse (58%) šo
uzņēmumu neizmanto sociālos medijus kā pārdošanas kanālus.
Aptuveni 90% no tiem MVU, kuri aktīvi izmanto sociālos tīklus,
atzīst, ka aktivitātes tajos ir veicinājušas uzņēmumu
apgrozījuma pieaugumu.
Visbiežāk MVU izmanto tādus sociālos tīklus kā "Facebook"
(92%) un "Instagram (42%), lai piesaistītu jaunus klientus (63%)
un veidotu uzņēmuma atpazīstamību (60%).
"Latvijā ir vairāk nekā 1 miljons sociālo tīklu lietotāju un
šī mazo un vidējo uzņēmēju aptauja labi parāda, cik vēl ir
liels potenciāls uzņēmējiem izmantot sociālos tīklus, lai
pastāstītu par sevi, saviem produktiem vai pakalpojumiem. Dažādi
starptautiskie un vietējie pētījumi rāda, ka aptuveni 70% klientu
ietekmējas no sociālajiem medijiem pirms veic pirkumus," saka "Tele2" komercdirektors Raivo
Rosts.
"Tele2" veiktās MVU aptaujas dati arī rāda, ka 38% uzņēmumu
sociālos tīklus uzmanto tiešajai pārdošanai, 36% klientu
apkalpošanai un konsultācijām, 35% jaunu produktu vai pakalpojumu
virzīšanai tirgū, bet 33% uzņēmuma reputācijas stiprināšanai.
Lai noskaidrotu
Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju viedokli par sociālo
tīklu izmantošanu pārdošanā, mobilo sakaru operators "Tele2"
veica pētījumu sadarbībā ar "BERG Research" šī gada
augustā, un tajā piedalījās 227 uzņēmēji.