Igaunijas apdrošināšanas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Cachet" piesaistījis 1,1 miljonu eiro investīcijas, lai apgūtu jaunus tirgus un attīstītu esošos produktus, tostarp arī Latvijā.

"Investīcijas palīdzēs attīstīt mūsu ieceres daudz plašākā apkārtnē un arī produktu ziņā," saka Kalle Pallings (Kalle Palling), "Cachet" līdzdibinātājs. Gada laikā uzņēmums plāno ieiet trijos līdz piecos jaunos tirgos. Tuvākie mērķi ir Polija, Lietuva, Skandināvija un Lielbritānija. Tāpat iecerēts paplašināt produktu portfeli, piemēram, KASKO, apdrošināšanu elektriskajiem skrejriteņiem un koplietošanas automašīnām.

Šīs finansējuma kārtas investoru vidū ir Somijas riska kapitāla fonds "Icebreaker", kā arī iepriekšējās kārtas investori "Lemonade Stand" un "Techstars" un vairāki biznesa eņģeļi.

"Cachet" piedāvā mobilo lietotni, kas, ņemot vērā lietotāja auto izmantošanas paradumus un biežumu, spēj nodrošināt personalizētu pieeju transportlīdzekļa apdrošināšanas polises aprēķināšanā. Šis pakalpojums nodrošina, ka kopbraukšanas platformu auto vadītāji varēs ietaupīt apdrošināšanas polisei veltītos līdzekļus, nemaksājot par laiku, kad auto izmanto personiskām vajadzībām. "Igaunijā patiesi esam samazinājuši ievērojami cenu, bet Latvijā vēl skaļi nesaukšu skaitļus, jo pagaidām tirgū esam samērā īsu laiku. Tomēr nav runa par lētumu, bet gan godīgumu un caurspīdību. Jo vairāk informācijas un izpratnes ir, jo labākas cenas varam piedāvāt," teic Hedi Mardiso (Hedi Mardisoo), "Cachet" līdzdibinātāja.

Igaunijā "Cachet" esot sasniedzis 25% kopbraukšanas platformu vadītāju. "Tas mums ir liels sasniegums," viņa norāda.
Pirmais uzņēmuma tirgus ārpus Igaunijas ir Latvija, kur darbu sāka februārī. "Mums bija jauka ienākšana tirgū un tad pienāca Covid-19. Interesanti, ka dažādās valstīs bija dažādi ierobežojumi un Latvijā tie kopumā bija striktāki nekā Igaunijā, kas ietekmēja arī apdrošināšanas produktu pārdošanu," teic H. Mardiso.

Par spīti Covid-19 izraisītajai ārkārtas situācijai, pirmajos darbības mēnešos interese par pakalpojumu Latvijā esot bijusi iepriecinoša. H. Mardiso novērojusi, ka kopš vasaras sākuma visās kopbraukšanas platformās palēnām pieaug cilvēku skaits, kas vēlas sniegt savus pakalpojumus. Tas skaidrojams ar to, ka Covid-19 ir ietekmējis ekonomiku un daļa cilvēku ir palikuši bez darba. "Mūsu mērķis būt pirmajai izvēlei vadītājiem, kuriem tā ir piepelnīšanās," saka K. Pallings.

Viņš uzsver, ka darbs ar klientu nebeidzas brīdī, kad ar "Cachet" kā aģenta starpniecību ir nopirkta polise. "Mēs no saviem datiem redzam, kādu darba grafiku izvēlas kopbraukšanas vadītāji. Mums ir pilna aina par to,  cik daudz vadītājs pavada dažādās kopbraukšanas platformās. Mēs strādājam arī ar kompānijām, kam ir visai lieli autoparki, kas ir aprīkoti ar telemetrijas ierīcēm, un ar savu ekspertīzi mēs kopīgi izrunājam aspektus par braukšanu, piemēram, ātrumu," teic K. Pallings. Viņš uzskata, ka uzņēmuma spēkos ir mainīt kopējo situāciju satiksmē un padarīt to daudz mierīgāku un pasažierus apmierinātākus.

"Kopbraukšana līdz šim ir bijusi visstraujāk augošā tiešsaistes mobilo pakalpojumu nozare. Tajā pašā laikā apdrošināšanas sektors, kas ir cieši saistīts ar transporta pakalpojumu nodrošināšanu, nav attīstījies līdzvērtīgā ātrumā. Sarežģītību līdz šim veicināja tas, ka kopbraukšanas nodrošinātāji bieži izmanto savu transportlīdzekli gan personiskiem, gan biznesa nolūkiem, dažādos laika posmos un vienlaicīgi vairākās platformās. "Cachet" sadarbībā ar "BTA" šo problēmu ir atrisinājuši," skaidro H. Mardiso.

H. Mardiso agrāk strādāja bankā, studēja informācijas zinātni un bija iesaistīta organizācijā "MyData.org", kas fokusējas uz to, kā uzlabot cilvēku dzīvi, izmantojot datus. K. Pallingam ir pieredze publiskajā sektorā un darbā ar digitālajiem jautājumiem, kā arī līdzīgas intereses, tāpēc viņi nolēma veidot jaunuzņēmumu. "Lai ieviestu tehnoloģijas, ir nepieciešams atbilstošs regulējums. Igaunija bija viena no pirmajām valstīm, kas ieviesa regulējumu, lai varētu strādāt "Uber" un "Bolt". Es ticu dalīšanās ekonomikai un komandas darbam - daudziem tas jau tagad ir dzīvesveids. Dalīšanās ekonomika ļauj labāk izmantot resursus, tās nozīme kopumā palielinās, bet iepriekš apdrošināšanas un finanšu pakalpojumi tajā neiekļāvās pārāk labi. Mums radās doma to mainīt," saka K. Pallings.

Runājot par to, kā attīstās jaunuzņēmumi apdrošināšanas tehnoloģiju jomā, K. Pallings novērojis, ka biznesā ienāk daudzas interesantas kompānijas ar jaunām idejām, kurus vieno tas, ka jauno laiku ekonomika prasa arī jaunus apdrošināšanas produktus. "Prieks, ka ir tik daudz līdzīgi domājušu līdzdibinātāju, kuri vēlas padarīt apdrošināšanu inovatīvāku nekā tā ir tagad. Mēs vairs neuztveram kā normu apmeklēt banku un teju visu darām telefonā vai datorā. Ar laiku līdzīga tendence varētu būt arī apdrošināšanā, kur cilvēki pieredzēs, ka viss ir izdarāms dažās minūtēs mobilajā aplikācijā" viņš teic.

Apdrošināšanas tehnoloģiju jaunuzņēmumu "Cachet" 2018. gadā Igaunijā dibināja Hedi Mardiso (Hedi Mardisoo) un Kalle Pallings (Kalle Palling). Šobrīd uzņēmumā strādā septiņi pilna laika darbinieki un pieci cilvēki, kuri strādā nepilnu darba laiku šajā kompānijā.
Kopā ar iepriekš piesaistītajiem 400 tūkstošiem eiro uzņēmums ir piesaistījis 1,5 miljonus eiro. Pirmssēklas investīciju raunda investoru vidū bija Igaunijas biznesa eņģeļu investīciju fonds "Lemonade Stand", "Techstars" un "Barclays" akseleratori.