Latvijas autoparka vidējais vecums ir 13 gadi, kas ir slikts rādītājs, Dienas Biznesa rīkotajā Auto nozares forumā 2016 atzina eksperti, uzsverot, ka nākotnē jādomā par tā atjaunošanas veicināšanu. 

Latvija krietni atpaliek no Eiropas vidējā rādītāja, kas ir aptuveni 8 gadi. Ņemot vērā, ka nākotnē būs jāsamazina transporta SEG emisiju apmērs, ir jādomā, kā veicināt automašīnu iegādi, kas darbojas ar alternatīvu enerģiju. Tas gan nebūs iespējams, ja netiks ieviests piemērots regulējums, infrastruktūra un atbalsta pasākumi. 

Tiesa gan, virzība uz zaļāku auto tirgu pagaidām ir tikai vēlēšanās līmenī, jo videi draudzīgāku transportlīdzekļu ieviešana izmaksā dārgāk. Būtisks ir arī jautājums par uzlādes vietām un citi jautājumi, lai veicinātu šādu automašīnu iegādi, atzina eksperti. 

Eiropā alternatīvo degvielu transportlīdzekļu pieaugums ir par 20%, bet Latvijā - kritums par 40%. Tādējādi, ja Latvijā nebūs ilgtermiņa politisks atbalsts elektroautomašīnām, tad pieaugumu nevar gaidīt, uzsvēra Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Runājot uz valsts iesaisti autoparka atjaunošanas veicināšanā, Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta direktore Solvita Āmare – Pilka uzsvēra, ka ministrija raugās uz kopējo transporta politiku un vides faktoru. «Lai varētu ar nodokļu politiku stimulēt autoparka atjaunošanu, ir jāskatās kopējās valsts intereses un nepieciešamību pēc naudas. Varam veicināt, lai iegādājas videi draudzīgākas automašīnas, bet nodokļus samazināt nevar. Tas ir politiskās izšķiršanās jautājums, kā virzīt un ko iegūsim,» viņa uzsvēra.

Tāpat forumā vairākkārt izskanēja prognozes par autonomās vadības transportlīdzekļu attīstību nākotnē, un eksperti uzsvēra, ka, lai arī tas pagaidām izklausās nereāli, nepaies ilgs laiks, līdz tirgū varēs iegādāties šādas automašīnas. 

Foruma laikā Dienas Bizness valdes loceklis Jānis Maršāns apbalvoja arī aptaujas par iemīļotāko auto zīmolu uzvarētāju - kompāniju SIA SIA Inchcape BM Auto.

Foruma norisē iespējams ielūkoties galerijā augstāk!