Šī gada 8 mēnešos reģistrēti 3078 jauni automobiļi, kas ir par 4,7% vairāk nekā attiecīgā laika periodā 2009. gadā.

Tā kā pirms mēneša bija, reģistrāciju skaita pakāpeniska palielināšanās liecina par jaunu auto tirgus aktivizēšanos. LPAA prezidents Andris Kulbergs: «Lai gan augustā piereģistrēts mazāk jaunu vieglo auto nekā jūlijā, 489 pret 541, beidzot varam runāt par tirgus pieaugumu astoņu mēnešu griezumā, pirmo reizi kopš 2007. gada».

A. Kulbergs atkārtoti norāda uz rosību lielo kravas auto tirdzniecībā – pagājušā mēnesī reģistrēti 53 šādi auto, bet jūlijā 48.Lielas cerības jaunu automobiļu dīleri liek uz finansētāju pieaugošo aktivitāti. «Augustā jau 51% jauno auto tikai iegādāti uz līzinga. Tas ir par 8% vairāk nekā jūlijā! Tas ir nopietns, stabils kāpums salīdzinot ar gada sākumu un 2009. gadā pieredzēto zemo finansēšanas līmeni,» norāda A. Kulbergs.

Pēc LPAA rīcībā esošiem datiem automobiļu līzinga pakalpojumus atsākušas sniegt kompānijas, kas uz laiku bija pārtraukušas to darīt. A. Kulbergs: «Krīzes laikā tie faktiski bija divi spēlētāji, Unicredit un Nordea. Tagad mūsu biedri slēdz līgumus arī ar SEB Līzingu, Pohjola Līzingu un pat jauno Citadeles banku.» Galvenais finansētājs bijusi Nordea Finance Latvia, kas augustā ieņēma 43% tirgus. Nordea seko SEB Līzings (19%), Unicredit (18%) un Swedbank Līzings (7%). 32% no kopējā automobiļu skaita ir «fleet» jeb uzņēmumu autoparku darījumi, savukārt salīdzinoši liels apjoms, 39% automašīnu tūlīt pēc reģistrēšanas pametušas Latviju.

LPAA norāda, ka tikai 29% jaunu automobiļu augustā realizēti fiziskām personām (jūlijā – 25%). «Tas ir zems rādītājs, starp pircējiem dominē uzņēmumi, kas jūt ekonomikas stabilizāciju un ir gatavi ieguldīt attīstībā. Tikai 41% privātpersonu automobiļa iegādei izmantojuši līzingu,» tā A. Kulbergs. LPAA prezidents ir piesardzīgs attiecībā uz darījumu skaita īpatsvara pieaugumu: «2006. un 2007. gadā, kad auto nozarē tika piedzīvots straujākais kāpums, 88% visu automašīnu tika iegādātas, izmantojot finanšu pakalpojumus (līzings, kredīts vai cita veida finansējums). Rietumeiropā šis īpatsvars ir 50 – 55% no visa pārdoto automobiļu skaita.»

Saskaņā ar reģistrācijas datiem, sevišķi veiksmīgs aizvadītais mēnesis bijis Peugeot, kas piegādājis automašīnas gan SIA Lattelecom, gan AS Rīgas Siltums, gan AS Hanzas Maiznīca. Savu autoparku ar VW un Renault markas automašīnām papildinājusi AS Latvijas Gāze, un par 12 vienībām jaunāks tapis arī SIA LMT automobiļu parks.

 

 

*2009.g. janv. - augusts

**2010.g. janv.- augusts

+/-

%

1

VW

298

458

160

53,691

2

TOYOTA

497

454

-43

-8,6519

3

RENAULT

169

267

98

57,988

4

PEUGEOT

49

212

163

332,65

5

ŠKODA

144

179

35

24,306

6

HYUNDAI

149

136

-13

-8,7248

7

FORD

116

129

13

11,207

8

BMW

164

107

-57

-34,756

9

MITSUBISHI

199

100

-99

-49,749

10

OPEL

91

92

1

1,0989

11

SUBARU

95

91

-4

-4,2105

12

MERCEDES BENZ

137

82

-55

-40,146

13

LEXUS

61

78

17

27,869

14

HONDA

89

76

-13

-14,607

15

AUDI

89

75

-14

-15,73

16

CITROEN

67

74

7

10,448

17

NISSAN

56

68

12

21,429

18

VOLVO

95

65

-30

-31,579

19

KIA

62

54

-8

-12,903

20

MAZDA

46

50

4

8,6957

21

DACIA

15

48

33

220

22

FIAT

13

46

33

253,85

23

LADA

47

28

-19

-40,426

24

LAND ROVER

26

22

-4

-15,385

25

PORSCHE

14

15

1

7,1429

26

SUZUKI

26

15

-11

-42,308

27

CHEVROLET

12

14

2

16,667

28

SEAT

14

14

0

0

29

JAGUAR

5

5

0

0

30

CHRYSLER

9

4

-5

-55,556

31

DODGE

4

4

0

0

32

BENTLEY

8

3

-5

-62,5

33

CADILLAC

1

2

1

100

34

JEEP

9

2

-7

-77,778

35

MASERATI

1

2

1

100

36

ALFA ROMEO

5

1

-4

-80

37

ASTON MARTIN

0

1

1

 

38

INFINITI

2

1

-1

-50

39

LAMBORGHINI

0

1

1

 

40

LOTUS

1

1

0

0

41

MINI

13

1

-12

-92,308

42

SAAB

16

1

-15

-93,75

43

ACURA

0

0

0

 

44

BUICK

1

0

-1

-100

45

GMC

0

0

0

 

46

HUMMER

20

0

-20

-100

47

KOENIGSEGG

0

0

0

 

48

KTM

1

0

-1

-100

49

SSANG YONG

3

0

-3

-100

 

 

2939

3078

139

4,7295