Lai Latvija sasniegtu ES izvirzītos indikatīvos CO2 izmešu mērķus, 2030. gadā var nākties mainīt nodokļu politiku vieglo auto jomā; apvidus un lielo klašu auto īpašniekiem tas var nozīmēt lielākus maksājumus

Tas varētu būt risinājums, kas pakāpeniski ļautu samazināt vieglā autotransporta CO2 emisiju apmērus līdz pat 1 milj. t gadā, tādējādi dodot būtisku ieguldījumu, lai Latvija varētu izpildīt iespējamos starptautiskos uzstādījumus klimata politikā.

«Latvija var rīkoties tāpat kā Beļģija un Lielbritānija, kur ir noteikts auto nodoklis par katru gramu CO2, ko tas ģenerē, un tas ir neatkarīgi no auto vecuma. Pie pirmās reģistrācijas Latvijā ievērojami augstāku nodokli noteikt varētu tiem vieglajiem auto, kuru CO2 izmešu daudzums uz vienu km pārsniedz 155 g, savukārt pilnībā no šī nodokļa maksāšanas atbrīvot tos, kuru izmešu daudzums ir līdz 100 g vai 110 g/km,» stāstaAuto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš. Viņš norāda, ka lielāka nekā pašlaik ikgadējā transportlīdzekļa nodeva varētu būt tiem, kuru CO2 izmeši pārsniedz 180 g/km (tie, kuriem izmešu apjoms pārsniedz 255 – 300 g/km, varētu tik pakļauti vēl ievērojamākam nodokļa slogam). «Tā būtu sava veida sistēma, kura ar nodokļu palīdzību veicinātu autoparka nomaiņu, jo īpaši stimulējot mazlitrāžas un vidējās klases auto izmantošanu pretstatā pašlaik izplatītajiem apvidus auto, kā arī lielas jaudas dzinējiem, turklāt pamatīgi nolietotiem,» piedāvā I. Rūtiņš.

Visu rakstu Izmeši auto īpašniekiem var likt atvērt maku lasiet 16. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.