Maijā, kamēr Saab ražošanas līnijas bija apturētas un virs Trolhetenas rūpnīcas «vilkās mākoņi», mātes kompānijā Swedish Automobile tika paaugstinātas algas, vēsta thelocal.se.
«Izskatās, ka katrs grābj, ko var,» sacījis kāds Saab darbinieks.
Kompānija atalgojuma paaugstināšanu pamatojusi ar darba slodzi un to, ka atalgojums nav palielināts kopš 2004.gada.
Jaunā valdes priekšsēdētāja Hansa Hugenholta atalgojums palielināts par 633 procentiem no 147 150 kronām līdz 611 163 kronām. Arī citu vadošo darbinieku atalgojums palielināts ievērojami.
Darba samaksas pieaugums arī izmaksāts ar atpakaļejošu datumu par 2010.gadu.
Šīs informācijas nonākšana atklātībā radījusi jautājumu, cik ētiski ir paaugstināt valdes locekļu algas laikā, kad kompānijai neklājas viegli.
«Kad ir runa par kompāniju, kas acīmredzami «klibo», tas ir mazliet izšķērdīgi no valdes puses pašai sev paaugstināt algas, pat ja grūti laiki nozīmē lielāku darba apjomu,» sacījis Zviedrijas Akcionāru asociācijas vadītājs Ginters Mārders.
Turklāt trešdien Zviedrijas iestādes arī uzsākušas oficiālu parādu piedziņas lietu pret grūtībās nonākušo autoražotāju Saab, kas varētu beigties ar bankrotu.
Pagaidām runa ir vien par 369 tūkstošiem kronu (58 tūkstoši latu), kas nav samaksāti diviem piegādātājiem, bet tuvāko dienu laikā lietai varētu tikt pievienota vēl 14 citu piegādātāju prasītā summa. 16 piegādātāji jau esot ziņojuši, ka Saab tiem ir parādā 42 miljonus kronu, bet galējā summa varētu būt krietni lielāka.
Swedish Automobile jau mēnešiem cenšas piesaistīt naudu, lai samaksātu piegādātājiem un atsāktu ražošanu. Kompānija cita starpā arī iecerējusi darījumu, kura rezultātā tās nekustamais īpašums tiks pārdots un pēc tam īrēts.