Latvijas elektromobilitātes attīstības ietvaros plānots veidot pirmo reālo elektromobiļu satiksmes kustību virzienā Rīga - Jūrmala - Rīga. Iecerēts, ka projekts tiks īstenots pēc īpaša veida īres un tehniskā nodrošinājuma principa, informē Latvijas Elektromobilitātes kompetences centrs.

Virziens Rīga - Jūrmala izvēlēts nelielā attāluma dēļ, labām infrastruktūras izveides iespējām un tehniskā nodrošinājuma pieejamības, kā arī popularitātes uzņēmēju un tūristu vidū, norāda Latvijas Energoefektivitātes asociācija, kas ir arī šī projekta idejas autore.

Iecerēts, ka tiks izveidots pilnvērtīgi funkcionējošu elektromobiļu autoparks. Tas atradīsies Rīgā un tajā, iepriekš internetā veicot pasūtījumu, varēs rezervēt noskatīto automašīnu. Tālāk, pēc elektronisku norēķinu veikšanas, pilnībā uzlādēta automašīna būs gatava braucienam un, ierodoties Jūrmalā, to būs iespējams novietot ar uzlādes iespējām aprīkotā stāvvietā pilsētas centrā.

Projekts iecerēts pēc tā dēvētā pick&drop principa un pilnībā atbilst ES stratēģijas 20/20/20 un Pilsētu mēru pakta uzstādījumiem ar mērķi mazināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu pilsētvidē, skaidro asociācijas pārstāvji.

«Tā īstenošanai būtu jādod iespēja katram praksē pārliecināties par elektromobiļu pilnvērtīgu funkcionēšanu, stilu un reālām iespējām ikdienas satiksmē,» pauž projekta autori.

Projekta finansēšanas iespējas patlaban gatava izskatīt SIA UniCredit Leasing. Šobrīd asociācija apzinās arī citus iespējamos projekta partnerus un investorus.

Latvijas Energoefektivitātes asociācijas ietvaros izveidotais Latvijas Elektomobilitātes Kompetences centrs turpina aktīvi strādāt pie elektromobilitātes izveidošanas valstī un nākamajā nedēļā plāno izbraukuma sēdi Jelgavā, lai kopā ar sadarbības partneriem iepazītos ar uzņēmuma Amoplant darbu un pārrunātu tālāko darba organizāciju. Šobrīd centrā aktīvi iesaistās aizvien jauni uzņēmumi un dažādu nozaru pārstāvji.