
Izgriežamajam Kalpaka tiltam, kurš Liepājā savieno Karostas kanāla krastus un kura restaurācijā ieguldīti 4,6 miljoni latu, jau sabojājies mehānisms. Pēc atvēršanas kuģošanai tā savienošana 20. jūnijā aizkavējusies uz vairākām stundām.
Tas radīja problēmas satiksmei, ziņo laikraksts Kurzemes Vārds.
Speciālās ekonomiskās zonas tehniskā direktora vietnieks Egils Sveilis Kurzemes Vārdam skaidrojis, ka tilta savienošana patiešām aizkavējusies, jo darboties atteikusies automātika. Tādēļ operatoriem nācies šo darbu paveikt ar rokām, kas nav tik vienkārši. Par notikušo nekavējoties esot informēti SIA Rīgas tilti vadītāji, kas bija atbildīgi par rekonstrukcijas norisi un kvalitāti. Kalpaka tilts niķojas ne jau pirmo reizi. Tilta vecākais operators Vilnis Grandbergs ir atzinis, ka nebūtu slikti, ja automātiku papildinātu ar rezerves mehānismu, kas dotu lielāku drošību. Taču pagaidām nekas nav paveikts, lai tā notiktu, un tilts laiku pa laikam turpina sagādāt neērtības gan gājējiem, gan autobraucējiem. Savukārt SIA Rīgas tilti ģenerāldirektors Albīns Jasaitis Db.lv skaidroja, ka tilta grafiku bieži neievēro kuģu kustības dēļ, tāpēc nevarot teikt, ka tilta mehānisms ir slikts. 20. jūnijā automātika esot rādījusi, ka tilts ir aizvērts, taču faktiski to nācies līdz galam aizvērt rokas režīmā. Viņš atzina, ka trīs gadu garantiju paredz līgums, tāpēc Rīgas tilti sekošot situācijai, taču, viņaprāt, ažiotāža presē liekot viņam «just konkurentu elpu». Tilta mehānisms izgatavots Vācijā, to uzstādījuši apakšuzņēmēji, kurus A. Jasaitis neatklāja.