
Liepājas ostas padziļināšanas laikā Beļģijas kompānija Dredging International N.V. no ostas vidus vārtiem izcēla senas kuģa atlūzas, papildinot lūžņu kravas Liepājas ostā par aptuveni 20 tonnām.
Ostas vidus vārtu atbrīvošanā piedalījās gan jaudīgais zemes smēlējs Pinocchio, gan mazāks darba kuģis Buckingham, kas parasti «sakopj» jūras grunti pēc zemes smēlēja. Vraku ostas vārtos dziļi gruntī atklāja jau 1999.gadā, taču tā izcelšanu iekļāva tikai ES līdzfinansētajā ostas padziļināšanas projektā, kas noslēgsies šā gada rudenī. Izceltos lūžņus vispirms uzliek uz baržas, bet pēc tam nogādā krastā, piestātnēs, kur jau glabājas lūžņu kravas.
Par vraka izcelsmi ir vairākas versijas, ticamākā no tām – tas ir Otrā pasaules kara kuģis, ko viena vai otra karojošā puse nogremdējusi uzspridzinot – kuģis jau bijis sadalījies gabalos. Lielākos fragmentus beļģu ūdenslīdēji sagrieza zem ūdens. Kuģa korpuss bijis kniedēts un no īpaši izturīga metāla, tāpēc lūžņi esot pārstrādājami, klāstīja LSEZ pārvaldes tehniskā direktora vietnieks Egils Sveilis. Lūžņi jūrā bija aptuveni 12 m dziļumā.
Dredging International N.V. Liepājas ostas padziļināšanu sāka 2009. gada 21. novembrī un tie pilnībā jāpabeidz līdz 2011. gada 1. oktobrim. Projektu finansē ES Kohēzijas fonds, kā arī Latvijas valsts un Liepājas SEZ pārvalde. Kopējās izmaksas ir ap 27 miljoniem latu.
Projekta rezultātā padziļinās Liepājas ostas kuģu ceļus līdz 12.5 m un Brīvostas rajona akvatorijas līdz 12.0 m, rekonstruēs Loču kanālu un padziļinās Ziemas ostas rajona akvatoriju līdz 7.0 metru dziļumam. Projekta ietvaros modernizēs arī Kuģu satiksmes vadības centru, kas nodrošinās padziļinātās ostas akvatorijas drošu izmantošanu lieltonnāžas un tuvsatiksmes kuģu satiksmei.