Arī par to, ka Latvija tiešām ir izdevīgs ceļš uz Eiropu, ķīnieši ir jāpārliecina un pie tā ir jāstrādā, norāda žurnāls Lietišķā Diena/Dienas Bizness.
Ka tik nepazust - tāda bija pirmā doma, dodoties teju 20 stundu ilgajā ceļā uz Ķīnas 20 miljonu iedzīvotāju pilsētu Šanhaju, kur 21. oktobrī notika World Expo 2010 Latvijas nacionālā diena, raksta žurnāliste Ieva Mārtiņa.
Viņa atzīmē - noteikti ne biznesa veicināšanai, bet Latvijas vārda, latviešu pazīstamībai kā tādai labu grūdienu ir devis Latvijas paviljonā uzstādītais Aerodium vēja tunelis, kurā puiši un arī meitenes no Latvijas sešus mēnešus ik dienu ar dažādiem trikiem pārsteiguši vairāk nekā miljonu ķīniešu. Triku meistari atklājuši, ka pat tirgū cilvēki viņus pazīst kā «lidojošos cilvēkus».
Dienas laikā no ārpuses askētisks un pelēkās nokrāsās tērpts arī iekštelpās, Latvijas paviljons sākotnēji un uz mirkli licis nedaudz vilties. Tomēr šo nelielo vilšanos pilnībā un ar uzviju kompensējis Latvijas delegācijai demonstrētais «lidojošo cilvēku» šovs, sagādājot patiešām ļoti pozitīvas emocijas. «Šova laikā novēroju, ka drošības dienesta pārstāvji no Ķīnas kāri ēda atvestos Latvijas saldumus - šokolādi, zefīru, turklāt kāds puisis pamanījās nodrošināties vismaz ar piecām Laimas šokolādītēm,» raksta žurnāliste.
«Man patika,» atzinis Ventspils brīvostas pārstāvis Igors Udodovs. Valmieras piena vadītājs Rolands Gulbis atzinis, ka gribējies, lai paviljons būtu lielāks. «Es būtu gatavs no saviem līdzekļiem piemaksāt, lai paviljons būtu lielāks,» viņš sacījis.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!
