Air Crew Services sadarbībā ar Rīgas Aeronavigācijas institūtu, piesaistot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, piedāvās pilotu apmācības programmu, kuras ietvaros varēs iegūt ATPL frozen licenci, pastāstīja Air Crew Services izpilddirektors Edgars Voļskis.

Pēc viņa teiktā Latvijā tā ir pirmā iespēja šādā veidā iegūt pilota licenci, jo apmācāmo līdzmaksājums būs ap divdesmit procentiem. Programmai nauda piesaistīta no Eiropas Savienības fondiem, un daļu naudas ieguldīs arī Air Crew Services. Iepriekš pilotiem apmācībām - gan Latvijā, gan ārzemēs - nepieciešamā nauda bija jāņem no savas kabatas. Šajā gadījumā vienam no pilotu apmācības programmas dalībniekiem mācības būšot bezmaksas.

E. Voļskis stāstīja, ka, iegūstot licenci, darbs ir tikpat kā garantēts, jo pieprasījums pēc pilotiem ir lielāks nekā piedāvājums.

Saskaņā ar Air Crew Services tīmekļa vietnē ievietoto informāciju sākotnējai atlasei izvirzītie nosacījumi nav pārāk stingri - var pieteikties pretendenti, kuriem ir pabeigta vidējā izglītība, ļoti labas angļu valodas zināšanas, interese par aviāciju un spēja ātri mācīties un apgūt jaunu informāciju.

Air Crew Services izpilddirektors gan norādīja, ka pieteikušos dalībnieku atlase būs nopietna, jo tiem, kas šajā programmā piedalīsies, jāsaprot - par pilotu būs jāstrādā vismaz nākamos desmit gadus.

Par to, ka piloti ir pieprasīti liecina, piemēram, fakts, ka pirms vairākiem gadiem Īrijas zemo cenu aviosabiedrība Ryanair darba piedāvājuma sludinājumā aicināja Latvijas aviosabiedrības airBaltic pilotus piedalīties pilotu pievilināšanas dienā.

Aviosabiedrības paziņojumā bija norādīts, ka «Ryanair, Eiropas zemo cenu aviokompānija numur 1, organizē pilotu pievilināšanas dienu Rīgā, airBaltic - nacionālās aviokompānijas - dzimtenē. airBaltic pilotiem būs dota iespēja lidot ar Eiropas zemo cenu aviokompāniju numur 1 un Eiropas numur 1 aviokompāniju peļņas ziņā». Ryanair neslēpa, ka pilotu pievilināšanas diena ir konkrēti mērķēta uz airBaltic pilotiem.

airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags iepriekš medijiem arī izteicies, ka airBaltic veiksmīgi pārvilina pilotus no Eiropas konkurentiem, jo citas aviokompānijas samazina pilotu atalgojumu, bet airBaltic to nodrošina stabilu.

Pilotu vakanču skaits esot mainīgs - vasarās ir vairāk, ziemā mazāk. «Taču varu apliecināt, ka pilotus mēs meklējam nepārtraukti, jo kompānija stabili aug,» uzsvēra Vanags.