Kanāla Motorlaivu kompānija
nākamgad plāno atvērt vairākus jaunus maršrutus, iegādāties jaunus pasažieru
kuģīšus un piedāvāt daudz vairāk iespēju ērti pārvietoties.
Plānots, ka Latvijas koka flotes vecākais kuģītis Darling un tā
līdzinieks - tikko uzbūvētais kuģītis Marija nākamgad vizinās
rīdziniekus un pilsētas viesus pa Rīgas pilsētas kanālu, tiklīdz Rīgas dome
apstiprinās kuģošanai nepieciešamo likumdošanu.
Šogad pasažieru kuģītis Darling maršrutā Spīķeri - Zaķusala -
Spīķeri viena mēneša laikā pārvadājis vairāk kā 3 000 pasažierus. Cena par
braucienu vienā virzienā ir 50 santīmi. Mēneša laikā Darling kompānijai
ienesis 1 500 latus.
Maršruts Spīķeri - Zaķusala - Spīķeri tika izvēlēts kā pagaidu virziens
šogad, jo nepietiekami regulētās Daugavas upes piestātņu izmantošanas iespējas
kavē upju sabiedriskā transporta ieviešanu Rīgas pilsētā. Sadarbojoties ar Rīgas
domi, Kanāla Motorlaivukompānija plāno nākamgad atvērt
vairākus jaunus maršrutus, iegādāties jaunus pasažieru kuģīšus un piedāvāt
rīdziniekiem daudz vairāk iespēju ērti pārvietoties.
“Vidēji 100 pasažieru dienā eksperimentālā maršrutā, kas darbojas vienu
mēnesi un nav visintensīvākās satiksmes posmā Rīgas pilsētā, ir nozīmīgs
sasniegums, kas liecina - upju sabiedriskais transports būs viens no ērtākajiem
pasažieru pārvadāšanas veidiem. Katru dienu no pasažieriem mēs saņemam arvien
jaunu maršrutu ierosinājumus - no Ķengaraga, Bolderājas, Mūkusalas ielas,
Ķīpsalas un vēl daudzus citus, kurus plānojam atklāt tuvāko gadu laikā,” uzsver
Ainis Čaunāns, SIA Kanāla Motorlaivu kompānijas valdes loceklis.
Vēl septiņas dienas unikālais simt gadus vecais koka pasažieru kuģītis
Darling kursēs katru dienu no Spīķeriem uz Zaķusalu ar intervālu 15
minūtes, uzņemot līdz 12 pasažieriem vienā reisā.
Pirmā regulārā upju tvaikoņu satiksme Rīgā tika atklāta pirms vairāk nekā 150
gadiem - 1853. gadā. Pilsētas pasažieru kuģīši regulāri kursēja četrās līnijās -
no Vecrīgas uz Āgenskalnu, Iļģuciemu, Klīversalu un Zundu, kā arī tālāk uz
Jūrmalu, Jelgavu un Kalnciemu.