No ES fondu līdzekļiem, iespējams, tiks finansēti Liepājas vai Ventspils lidostu attīstības projekti, lai tās piemērotu starptautisko pasažieru gaisa pārvadājumu atsākšanai.
Satiksmes ministrija (SM) izvērtējusi Liepājas, Ventspils un Daugavpils lidostu potenciālu un jau iepriekš veiktos valsts ieguldījumus šajos objektos. Tā iecerējusi aicināt abas Kurzemes lidostas iesniegt savus projektus ES fondu aktivitātes «Lidostu infrastruktūras attīstība» otrajai atlases kārtai. Latvijas otrās lielākās pilsētas – Daugavpils – lidosta līdz šim nav saņēmusi nekādas valsts investīcijas, un pēc neatkarības atjaunošanas tās darbība nav atjaunota. Tā kā šai Latgales lidostai nepieciešami krietni lielāki līdzekļi, SM plāno tās attīstīšanai rast finansējumu no citiem avotiem nākotnē.
Eiropas Savienības Kohēzijas fonda aktivitātes projektu iesniegumu atlases pirmajā kārtā finansējums 41,1 miljona apmērā tika piešķirts Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstībai. Otrajai atlases kārtai pieejami aptuveni 3,5 miljoni latu.
Liepājas lidosta tuvākajos piecos gados plāno lidostas infrastruktūras modernizāciju un regulāro reisu atjaunošanu. Iepriekš nacionālā aviosabiedrība airBaltic no šīs lidostas jau veica komercreisus uz Hamburgu un Kopenhāgenu. Gan no Liepājas, gan Ventspils 2007. un 2008. gadā veiktie pasažieru pārvadājumi uz Rīgu un atpakaļ gan tika īstenoti ar valsts atbalstu.
Projekta akceptēšanas gadījumā Liepājas lidosta plāno rekonstruēt skrejceļu, iegādāties aprīkojumu un degvielas uzpildes transportu.
Ventspils lidosta vēlas pagarināt skrejceļu, izbūvēt lidjoslu, atjaunot meliorāciju.
Liepājas lidosta iecerējusi pēc 2012. gada piesaistīt aviokompānijas, kas nodrošinātu regulārus lidojumus uz Hamburgu, Stokholmu, Sanktpēterburgu, Maskavu, Kopenhāgenu. Arī Ventspils lidosta norādījusi, ka visperspektīvākie lidojumu galamērķi no tās būtu uz Skandināvijas valstu pilsētām un Krieviju. Ventspils lidostas modernizāciju paredzēts pabeigt 2011. gadā.
Skaidrība par Daugavpils lidostas nākotni varētu rasties šī gada nogalē, kad galīgo lēmumu pieņems arī potenciālie investori GESI Espaniola SA un SRDI SA. No šīs pilsētas pasažieru pārvadājumi plānoti uz Skandināviju, Vāciju, Krieviju, kā arī Spāniju, Lielbritāniju un Centrāleiropas valstīm.
Populārākie
- CleanR iegādājies 41,25% SIA Ķilupe kapitāldaļas
- Biroju telpu pārvērtības: ekspertu padomi, kā pārveidot jau iepazītas telpas
- Banku darbība atgriežas 70. gados – cilvēciska pieeja mūsdienīgā tehnoloģiskā izpildījumā
- Auto diski: ko nozīmē uz tiem esošie cipari? Īss ceļvedis ikvienam autovadītājam
- Lietuvas cerības uz ekonomisku labumu no attiecībām ar Taivānu bija kļūda