Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzlicis Viasat AS Latvia filiālei (Viasat) 1000 Ls lielu naudas sodu saistībā ar to, ka Viasat PTAC sniedzis nepatiesu informāciju par klientiem piedāvātā līguma noteikumiem, liecina informācija PTAC mājas lapā.
Pēc ievērojama skaita patērētāju sūdzību saņemšanas PTAC izvērtēja Viasat skatītāja kartes īres un abonēšanas līguma vispārējos noteikumus, kas ir spēkā no pagājušā gada 1.septembra, un tajos konstatēja vairākus pirmsšķietami netaisnīgus līguma noteikumus.
Piemēram, PTAC konstatēja, ka par netaisnīgu attiecībā pret patērētāju uzskatāms līgumā ietvertais noteikums: «Gadījumā, ja, veicot izmaiņas kanālu piedāvājumā, no paketes izņemti vairāk nekā 15% klienta izvēlēto kanālu, nenomainot tos ar līdzīgām programmām, klientam ir tiesības izbeigt līgumu, rakstveidā paziņojot par to Viasat līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai.» PTAC norāda, ka tas ierobežo Elektronisko sakaru likumā ietvertās patērētāja tiesības izbeigt līgumu bez līgumsoda piemērošanas, ja viņu neapmierina veiktās izmaiņas līguma noteikumos, neatkarīgi no atslēgto kanālu skaita.
Saskaņā ar Viasat sniegto informāciju PTAC, minētais līguma noteikums ticis saskaņots ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju (SPRK). Ņemot vērā saņemto informāciju, PTAC lūdza SPRK sniegt informāciju par līguma noteikuma iespējamo saskaņošanas procesu. Lietas izskatīšanas rezultātā PTAC konstatēja, ka Viasat sniegtā informācija neatbilst patiesībai un, izvērtējot administratīvā pārkāpuma lietā esošos materiālus, pieņēma lēmumu piemērot sodu 1000 Ls apmērā.
PTAC ir aicinājis uzņēmumu labprātīgi rakstveidā apņemties nepiemērot attiecībā pret patērētājiem PTAC konstatētos netaisnīgos līguma noteikumus, kā arī labot patērētājiem piedāvātos līgumus, taču pagaidām vienošanās par visiem līguma noteikumiem, uz kuru netaisnīgumu PTAC ir norādījis, nav panākta.