Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) vēlmi pēc konkrētiem amatiem saista ar biznesa interesēm.

«Dzelzceļš, ostas – tas ir tieši Aivara Lemberga lauciņš,» no Dienas uzzinājis, ka ZZS pārstāvis ieņems satiksmes ministra amatu, norāda tranzītbiznesa uzņēmuma Man–Tess īpašnieks Jūlijs Krūmiņš. Arī citi tranzītbiznesa pārzinātāji ZZS vēlmi jaunajā valdībā iegūt satiksmes un tieslietu ministru amatus saista ar A.Lemberga biznesa interesēm.

Satiksmes ministrija (SM) nosaka tranzīta politiku Latvijā un ir valstij piederošo kapitāldaļu turētāja a/s Latvijas dzelzceļš.

Jaunā Ministru kabineta veidotāji – Vienotība un ZZS – jau vienojušies, ka SM vadība tiks uzticēta ZZS pārstāvim. ZZS satiksmes ministr amatam izvirzījusi līdzšinējo labklājības ministru Uldi Auguli, savukārt tieslietu ministra amatu ieņems Vienotības pārstāvis Aigars Štokenbergs.

Kādreizējais Latvijas Ostu asociācijas direktors, nu jau bijušais Saeimas deputāts Kārlis Leiškalns (TP) norāda, ka A.Lembergs nekad nav slēpis savu ieinteresētību tādos jautājumos kā LDz tarifi un ostu attīstība. Viņaprāt, par to gan nevajadzētu īpaši uztraukties, jo A.Lemberga intereses šajos jautājumos lielā mērā sakrīt ar valsts interesēm.

J.Krūmiņš vaicāts, vai A.Lembergs ietekmi SM varētu izmantot, lai mēģinātu novirzīt papildu kravas plūsmas Ventspils virzienā, sacīja: «Var skatīties kā grib, bet Ventspils osta ir par 400 km tālāk un tarifi tur ir augstāki. SM var mēģināt iedot tādu atbildi, lai Rīgā un Ventspilī tarifi būtu vienādi, bet tas jau būtu par daudz.»

Vēl kāds tranzītbiznesa pārzinātājs laikrakstam norādījis, ka šobrīd A.Lembergu pat vairāk par dzelzceļa tarifiem interesē ietekmes iegūšana Tieslietu ministrijā. Tas ļautu ietekmēt notikumus a/s Latvijas kuģniecība, kuras akcionāru starpā jau vairākus mēnešus norit cīņa. Viņš arī domā, ka A.Lembergam iegūstot ietekmi SM, varētu tikt aktualizēts jautājums par naftas produktu plūsmas atjaunošanu caur LatRostrans.