Ventspils ostā noslēdzies iepirkums navigācijas līdzekļu modernizācijai, ieviešot automātiskās identifikācijas sistēmu (AIS) uz visattālākajām navigācijas bojām, kas brīdina kuģus par bīstamajiem sēkļiem.

Ar AIS palīdzību varēs viegli kontrolēt iespējamo boju nobīdi vai bojājumu un operatīvi novērst šos trūkumus, informē brīvostas pārvalde. Tāpat AIS ir plānots uzstādīt uz Ventspils brīvostas hidrogrāfiskā kuģa Kapteinis Orle. Ostas navigācijas līdzekļu aprīkošana ar AIS tika uzsākta jau 2010.gadā, kad ar jauno sistēmu tika aprīkotas visas trīs Ventspils brīvostas valdījumā esošās bākas – Ovišu, Užavas un Akmeņraga. Tā palīdz regulēt kuģošanu, mūsdienīgi risināt jautājumus, kas saistīti ar jūras vides aizsardzību, kā arī daudzus citus jautājumus, jo AIS nodrošina ar visu nepieciešamo informāciju par kuģi, tā parametriem, kravu.

 

Modernizācija noslēgsies šā gada rudenī. Modernizācija tiek veikta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansiālu atbalstu, projekta Transporta un ostu komunikāciju sistēmu attīstība ietvaros.

 

Db.lv jau rakstīja, ka Ventspils brīvostas pārvalde piedalās ERAF Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2007.-2013.gadam finansētā projektā Transporta un ostu komunikāciju sistēmu attīstība (TransPort). Projekta mērķis ir veicināt Latvijas – Lietuvas pierobežas reģionu sociāli ekonomisko attīstību, attīstīt pārrobežu transporta infrastruktūru, ieviešot jaunus loģistikas risinājumus kravu pārvadājumos un uzlabojot sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti un to pieejamību. Projekts paredz divu Kurzemes reģiona lielāko ostu – Liepājas un Ventspils, kā arī Klaipēdas ostas komunikāciju sistēmu attīstību. Projektā iesaistīto ostu pārstāvju sanāksmē, kas šonedēļ notika Ventspilī, koordinatori informēja par jau paveikto un turpmākajiem plāniem. Projekta īstenošanas laiks ir no 2010. gada 1.oktobra līdz 2011. gada 31. decembrim. Projekts tiek realizēts ar ERAF līdzfinansējumu Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2007.–2013.gadam ietvaros. Projekta partneri no Latvijas puses ir Kurzemes Plānošanas reģions (vadošais partneris), Zemgales Plānošanas reģions, Latgales Plānošanas reģions, Saldus novada dome, Liepājas osta un Ventspils brīvosta. Partneri no Lietuvas puses - Šauļu reģiona attīstības aģentūra, Mažeiķu rajona pašvaldība un Klaipēdas osta.