
Trešdien, 8.martā Saeimas Tautsaimniecības komisija izskatīja priekšlikumu attiecībā uz izmaiņām auto tehniskās apskates periodiskumā.
Satiksmes ministrija (SM) un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar ekspertiem izvērtēja iespējamās izmaiņas tehnisko apskašu periodiskumā, lai tās minimāli ietekmētu satiksmes drošību, kas Latvijā katru gadu uzlabojas, bet salīdzinoši ar ES, tā joprojām nav pietiekoša, informē CSDD.
Rūpīgi izanalizējot Latvijas autoparka stāvokli, tehnisko apskašu rezultātus un vidējo auto vecumu gan SM un CSDD, gan satiksmes drošības eksperti piekrita, ka vismazākā ietekme uz satiksmes drošību būtu, ja periodiskums tiktu palielināts vieglajiem auto, kad pirmā tehniskā apskate būtu jāveic pēc 2 gadiem, otrā atkal pēc 2 gadiem, bet turpmākās tehniskās apskates būtu jāveic katru gadu. Vēl vairāk – papildus tika nonākts pie secinājuma, ka varētu izmainīt periodiskumu arī piekabēm ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām, tām nosakot tādu pašu periodiskumu kā vieglajiem auto. Jaunā kārtība vienkāršos vieglo auto un piekabju izmantošanu.
Minētais priekšlikums tika iesniegts Saeimas Tautsaimniecības komisijai, kuras deputāti to izvērtēja un konceptuāli atbalstīja.
Ņemot vērā, ka tehniskās apskates periodiskuma maiņa varētu ietekmēt nodokļu nomaksas atlikšanu, kuri tiek iekasēti pie tehniskās apskates veikšanas, Finanšu ministrija nedēļas laikā sniegs savu atzinumu.
Laikraksts Dienas Bizness jau rakstīja, ka patlaban savākti iedzīvotāju paraksti par tehniskās apskates veikšanu Latvijā ik pēc diviem gadiem neatkarīgi no transportlīdzekļa vecuma, taču daļa ekspertu uzsver – tas var ievērojami palielināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu.
Valsts tiesu ekspertīžu biroja tiesu eksperts Oskars Irbītis skaidro, ka Latvijas autoparks ir salīdzinoši vecs un šādā situācijā nebūtu pieļaujama tehniskās kontroles mazināšana automobiļiem, kuru vecums ir lielāks par pieciem gadiem. Viņaprāt, diskusijas būtu pieļaujamas tikai par tiem auto, kas ir jaunāki par pieciem gadiem.