#Nokļūstot pirktāko grāmatu topu augšgalā, romāns Saplēstās mežģīnes
sabiedrībā raisīja plašu ažiotāžu.
Nokļūstot pirktāko grāmatu topu augšgalā, romāns Saplēstās mežģīnes
sabiedrībā raisīja plašu ažiotāžu. Lai gan diskusijas par pērnā gada
bestselleru vēl nav rimušās, šonedēļ grāmatnīcu plauktos nonācis jau
otrais Karīnas Račko erotiskais mīlas stāsts – Debesis pelnos
Zobārste,
pasniedzēja un rakstniece intervijā DB atklāj, ka prognozēt, kādi būs
šīs grāmatas panākumi, ir ļoti grūti, taču liela tirāža nekad nav bijis
viņas pašmērķis – viņa turpinātu rakstīt arī tad, ja manuskripti netiktu
izdoti.
Fragments no intervijas, kas publicēta 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness:
Ar ko, jūsuprāt, skaidrojama romāna Saplēstās mežģīnes pārsteidzošā popularitāte?
Grāmatas
popularitāti veidoja vairāku faktoru kopums. Pirmkārt, tā runā par
tēmām, kas mūsdienu sabiedrībā daudziem cilvēkiem ir tabu, – pret
seksualitāti un tās apspriešanu joprojām ir pietāte. Tas nav jautājums,
par kuru esam pieraduši diskutēt skaļi. Otrkārt, ir liela daļa cilvēku,
kurus «uzrunā» erotiskā literatūra kā tāda, un viņiem patīk lasīt
kaislīgus mīlas romānus ar atklātām, intīmām ainām. Bija arī vienkārši
ziņkārīgie, kas gribēja grāmatu izlasīt, lai saprastu, kāpēc tā radījusi
tik lielu ažiotāžu. Liela loma, protams, bija arī manai komunikācijai
ar lasītājiem.
!Peļņa katrā ziņā nav slikta.
Cik grāmatu šobrīd ir pārdots?
Februāra
sākumā no tipogrāfijas tika piegādāts piektais metiens, kas nozīmē, ka
Saplēstās mežģīnes šobrīd izdotas vairāk nekā 10 tūkstošos eksemplāru,
reāli pārdoti varētu būt aptuveni deviņi tūkstoši grāmatu.
Kā ar gūto peļņu?
Konkrētus
skaitļus es, protams, nedrīkstu saukt, bet peļņa katrā ziņā nav slikta.
Ņemot vērā to, ka Latvijā grāmatas standarta tirāža vidēji ir tūkstoš
eksemplāru, romāna Saplēstās mežģīnes tirāža ievērojami pārsniedz šo
rādītāju.
Vai ar rakstīšanu Latvijā var nopelnīt?
Viss
atkarīgs no paša rakstnieka ieinteresētības grāmatas prezentēšanā. Kad
uzzināju, ka grāmata tiks izdota, sapratu, ka mans vārds latviešu
literatūrā ir absolūti nezināms. Jau tobrīd nojautu – Saplēstās mežģīnes
ieinteresēs daudzus, tomēr, lai cilvēki vēlētos manu darbu izlasīt,
sākotnēji viņiem ir jāuzzina par tā eksistenci. Lai popularizētu
grāmatu, izveidoju lapu sociālajā vietnē Facebook, pati darbojos ar
Photoshop, lai izstrādātu tā saucamos tīzerus ar dažādiem citātiem no
grāmatas. Jāsaka, ka mūsdienās internetam ir liels spēks – cilvēki sāka
lapai sekot, dalīties ar ierakstiem, un tie sasniedza arvien lielāku
auditoriju. Tas ļoti palīdzēja.
Grāmatā ļoti daudz aprakstīti dažādi zīmoli. Ar kādu mērķi tas darīts?
Aprakstīju
tos zīmolus, kurus pati esmu iecienījusi. Jāsaka, ka zīmolu izmantošana
ļoti labi palīdzēja ilustrēt arī vidi. Cilvēkiem, kas apmeklējuši
konkrētos restorānus vai citas romānā pieminētās vietas, uzreiz ir
vieglāk tās vizualizēt. Modes zīmolus tik izteikti uzsvēru tādēļ, lai
akcentētu galvenās varones aizraušanos un sapni – modes dizainu. Nākamās
grāmatas varone ir vienkāršāka, pieticīgāka meitene, līdz ar to zīmoli
pieminēti daudz retāk. Katrā ziņā tas tiek darīts bez īpaša nolūka,
tikai tādēļ, lai labāk ilustrētu grāmatas vidi un varoņu dzīvesveidu.
Tātad reklāmas līgumi ar aprakstītajiem zīmoliem slēgti netika?
Nē.
Visu interviju Liela tirāža nav pašmērķis lasiet 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.