Apvienojoties vietējām rīcības grupām, Pierīgas pašvaldībām un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, noslēgts sadarbības līgums ar mērķi attīstīt vienotu, konkurētspējīgu tūrisma produktu piedāvājumu vietējiem un ārvalstu tūristiem ap galvaspilsētu Rīgu

Pašvaldības un vietējās rīcības grupas vienojušās par kopīgu, mērķtiecīgu LEADER sadarbības projekta Apkārt Rīgai – vienots tūrisma piedāvājums īstenošanu. Projektu īsteno sešas vietējās rīcības grupas – biedrība Pierīgas partnerība, biedrība Partnerība Daugavkrasts, biedrība Ropažu Garkalnes partnerība, publisko un privāto partnerattiecību biedrība Zied zeme, biedrība Stopiņu un Salaspils partnerība un Gaujas partnerība, kā arī 14 Rīgas apkārtnes novadi – Babītes, Olaines, Mārupes, Ķekavas, Baldones, Salaspils, Ikšķiles, Stopiņu, Ogres, Ropažu, Garkalnes, Ādažu, Ķeguma un Lielvārdes. Projektu paredzēts īstenot līdz 2021. gada 30. jūnijam. 

Projekta izmaksas ir 49 162 eiro un tās pilnībā tiks segtas no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, tāpēc līdzfinansējums no partneriem nav nepieciešams.

Idejas iniciatori ir Pierīgas partnerību teritorijās esošās pašvaldības un tūrisma pakalpojumu sniedzēji, kas 2014. gadā ar mērķi veicināt tūrisma sadarbību reģionā izveidoja reģionālu sadarbības klasteri Daugavas lejtece.

Kā norāda biedrības Pierīgas partnerība administratīvā vadītāja Alīna Lukjanceva, tad projekta mērķis ir saistoši parādīt to, cik daudz kvalitatīvu un arī unikālu tūrisma objektu un pakalpojumu lielā koncentrācijā ir Pierīgas reģionā. Produkts vienlīdz tiks piedāvāts gan vietējiem ceļotājiem, gan ārvalstu viesiem. Konkrētā projekta Apkārt Rīgai – vienots tūrisma piedāvājums mārketinga aktivitātes pamatā paredzētas Latvijas auditorijai, bet tā rezultāti noteikti kalpos tālākām aktivitātēm ārvalstu tirgu uzrunāšanai. Viņasprāt, galvenie labuma guvēji pēc projekta realizācijas būs Pierīgas tūrisma reģionā esošie tūrisma pakalpojumu sniedzēji, jo, savstarpēji sadarbojoties reģionā, tiem var pavērties plašākas iespējas piesaistīt lielāku skaitu vietējo un ārvalstu tūristu. «Viens no projekta mērķiem – arvien mainīt priekšstatu par sevi kā par Rīgas guļamvagonu un pievērst uzmanību tam, cik daudz aizraujošu lietu piedāvā konkrētā teritorija. Otrkārt, atsevišķiem, teritorijas ziņā maziem novadiem, kādi pārsvarā ir Pierīgas teritorijā, ir grūti individuāli konkurēt tūrisma tirgū ar lielajiem un atpazīstamākajiem Latvijas tūrisma galamērķiem kā Sigulda vai Jūrmala,» komentē A. Lukjanceva. 


Visu rakstu lasiet 18. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.