AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi uz jebkuru vietu Latvijā, un rezultātā 15% no pārdotajām automašīnām tikušas nopirktas attālināti.
"Piegādes
veicām uz Daugavpili, Vecpiebalgu, Eleju, Lilasti, Dobeli un citur.
Plānojam to attīstīt arī pēc Covid-19 krīzes," biznesa portālam db.lv atklāj
Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.
https://www.db.lv/zinas/atklaj-tiessaistes-autosalonu-un-top-auto-internetveikals-496509
Arī AS "Longo Group" pārdoto automašīnu apjoms Baltijas valstīs ir krities, sasniedzot tikai 50 līdz 55% no šogad februārī pārdotā apjoma. "Analizējot CSDD pārdoto automašīnu datus, redzam, ka "Longo.lv" ir salīdzinoši labākā situācijā pār pārējiem – kritums ir, bet ne tik dramatisks kā tirgum kopumā," saka E. Cērps.
Viņa skatījumā tam ir vairāki
izskaidrojami. Pirmkārt, uzņēmums spējis pieņemt operatīvus un
uz datiem balstītus lēmumus, paļaujoties uz pārredzamu atskaišu
sistēmu, kurā pērn investējis. E. Cērps uzskata, ka šī brīža
apstākļos tā ir spēcīga konkurētspējas priekšrocība auto
tirdzniecības segmentā. Otrkārt, AS "Longo Group" vieni
no pirmajiem Baltijā sāka piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi. Treškārt, jau no dibināšanas pirmsākumiem
uzņēmums sevi definē kā digitāli attīstītu kompāniju. E.
Cērps spriež, ka tā ir neatņemama priekšrocība uzņēmuma reputācijas veidošanā mūsdienu digitālajā pasaulē.
"Esošā
situācija valstī ietekmē patērētāju uzvedību un pirktspēju –
klienti izvērtē prioritātes, taču, neskatoties uz to, tomēr vēlas
saglabāt mobilitāti, kā arī drošas pārvietošanās iespējas,
ko sniedz personīgais auto," teic E. Cērps.
Viņš teic, ka, salīdzinot ar 2019. gada aprīli, šogad Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā.
https://www.db.lv/zinas/nezina-par-nakotni-skaudri-atbalsojas-latvijas-auto-tirgu-496386
Arī lietoto auto pirmās reģistrācijas aprīlī ir piedzīvojušas
ievērojamu kritumu – par 60%. E. Cērps norāda, ka pārdoto auto
skaits aprīli ir ievērojami zemāks, jo daudzi darījumi tikai
organizēti jau iepriekšējos mēnešos. Lietoto auto pirmo
reģistrācijas samazinājumu ir izraisījis importa kritums, jo
liela daļa Latvijā tirdzniecībā esošo lietoto auto tika
importēti un esošajā situācijā tas ir apstājies, jo neviens nav
gatavs uzņemties risku un iesaldēt kapitālu.
Domājot
par nākotni, E. Cērps paredz, ka vissmagāk pandēmijas sekas būs
jūtamas tieši jauno auto industrijā. "Tā smagi cietīs gan
pieprasījuma krituma, gan potenciālo auto cenu pieauguma dēļ, ko
ietekmēs katras saražotās vienības pašizmaksas palielinājums,
jo tiks ražots mazāk auto, bet fiksētās izmaksas paliek un
finanšu procenti tikai augs, un būs vērojams rezerves daļu cenu
kāpums. Tā ir ķēdes reakcija, kas ietekmēs
arī lietoto automašīnu tirgu. Jauno auto cenu kāpuma dēļ
Rietumeiropā patērētāji ilgāk turpinās ekspluatēt savus
līdzšinējos auto, nevis mainīs pret jauniem," viņš norāda.
Šī tendence jau tagad esot vērojama, piemēram, Nīderlandē, kur AS "Longo Group" meitas uzņēmums "Longo Netherlands B.V." ir valsts licencēts auto tirgotājs ar plašu loku iepirkšanas sadarbības partneru. Tur vērojama tendence, ka jauno auto tirdzniecība ir teju vai apstājusies un uzņēmumi ir masveidā pagarinājuši operatīvo auto līzinga termiņus savu darbinieku esošajām automašīnām. Šī iemesla dēļ lietoto auto piedāvājums ir samazinājies. E. Cērps spriež, ka šīs situācijas ietekmē būs jūtams vērienīgs lietotu auto piedāvājuma samazinājums, kas skars arī Baltiju un izraisīs lietoto auto klāsta samazinājumu ne tikai mums, bet arī gala patērētājam.
"Tas arī palielina riskus pircējiem un
sabiedrībai kopumā, jo tad maziem spēlētājiem pelēkā zonā,
lai neceltu cenas, nāksies riskēt aizvien vairāk gan izvairoties
no jebkādas nodokļu nomaksas, gan iepērkot pāri palikušās
mašīnas ar nopietniem defektiem," tā viņš. E. Cērps arī
pieļauj, ka samazinātā piedāvājuma dēļ var kāpt kvalitatīvu
automašīnu cenas.
Tiklīdz
būs līdzsvars starp pieprasījumu Baltijas valstīs un AS "Longo
Group" piedāvājumu, kompānija plāno atsākt importu no
Rietumeiropas.
AS
"Longo Group" ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas
lietotu automašīnu tirdzniecības segmentā. Uzņēmumam pašlaik
ir filiāles Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, kur noris automašīnu
tirdzniecība, savukārt Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā tam ir
filiāles, kas specializējas automašīnu iepirkumā, lai tās
realizētu Baltijā.
2019.
gada maijā "Longo" Rīgā atvēra Baltijā lielāko
tirdzniecības laukumu ar 450 auto ietilpību.
Db.lv
jau rakstīja, ka lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group"
2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis 12,5
miljonu eiro apgrozījumu. "Neskatoties uz to, ka tirgū esam
tik īsu laiku, esam iekarojuši nopietnu pozīciju un pārdodam
lielu skaitu automašīnu. Nav neviena cita tirgotāja Baltijā, kas
pārdotu tik daudz. Esam izveidojuši zīmolu segmentā, kam nav pati
labākā reputācija," iepriekš norādījis E. Cērps.
https://www.db.lv/zinas/gada-laika-pardod-2350-auto-494671
Aptuveni
pusi apgrozījuma – gandrīz sešus miljonus eiro – pērn veidoja
darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju 1000 automašīnas. Pērn
uzņēmums nopietni palielināja pamatkapitālu – līdz pieciem
miljoniem eiro. Tāpat pērn "Longo Group" investēja 250
tūkstošus eiro IT sistēmas izstrādē.
Līdz pandēmijai uzņēmuma plānos bija trīskāršot 2019. gada apgrozījumu un sasniegt 35 miljonu eiro atzīmi. Savukārt tālākā nākotnē kompānija mērķē uz vismaz simt miljonu eiro gada apgrozījumu.