Audi e-tron ir 100% elektrisks četrriņķu zīmola krosovers, kas atver jaunu lappusi kompānijas vēsturē

Drīzumā dažādu izmēru un stilu sērijveida elektroautomobiļu Latvijas autotirgotāju salonos vai vismaz cenu lapās parādīsies arvien biežāk. Apzinoties elektromodeļu dārdzību, elektrovāģu uzbrukums, kas tiek gaidīts tuvākajos divos gados, uz Latviju atstās pieticīgākas sekas nekā bagātajā Rietumeiropā. Savukārt, ja runa ir par premium klases modeļiem, kāds ir arī jaunais Audi e-tron, tā cena pirktspējīgai publikai šķitīs pat vairāk vilinoša nekā, pērkot modeļus ar iekšdedzes motoriem.

Notestējot jauno Audi e-tron padziļinātāk, izdevās pārbaudīt arī, cik ērti ir to uzlādēt, izmantojot ātrās elektrouzlādes tīklu, kas šobrīd pa visu Latviju ietver 72 elektrouzlādes punktus. Jāsaka, kā ir: Audi e-tron standartiem jaunie CSDD paspārnē izveidotie uzlādes punkti jau ir novecojuši. 

Audi e- tron 50 kW vietā jau pieprasa vismaz 150 kW jaudīgus uzlādes stabiņus, kādu Latvijā pagaidām nav. Līdz ar to pat ātrā uzlāde ar CCS štepseli būs salīdzinoši nogurdinoša, proti, trīsdesmit minūšu laikā e-tron 95 kWh ietilpīgajā bateriju blokā varēs iepūst tikai aptuveni 18,70 kWh, bet, ja būtu 150 kW uzlāde, bateriju krājumi tiktu atjaunoti teju pilnībā. 

Bail pat iedomāties par laika patēriņu, ja e-tron mēģināsiet uzlādēt no parastās mājas rozetes. Salīdzinājumam var minēt, ka e-tron vidēji uz 100 kilometriem reālajā dzīvē patērēs 25 līdz 27 kWh. Visbeidzot pēc papīriem ar pilnībā uzlādētām baterijām Audi e-tron var nobraukt vairāk nekā 400 kilometrus. Realitātē gan tie būs 250-300 kilometri. Vēl ir jāliek aiz auss, ka vismaz pirmajā mēnesī pēc Audi e-tron iegādes, kad saimniekam būs kaifs vēl un vēl izmēģināt e-tron fantastisko paātrinājuma dinamiku, būs jāpriecājas, ka sniedzamība ar vienu uzlādi būs labi ja 150-200 kilometri.


Visu rakstu lasiet 12. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.