Plānojot
auto iegādi, 23% Igaunijas iedzīvotāju būtu gatavi novirzīt šim
mērķim summu no 10 līdz 20 tūkstošiem eiro. Latvijā šādu
summu būtu gatavi ieguldīt 14% iedzīvotāju, bet Lietuvā – vien
11%. Toties gan Latvijā, gan Lietuvā lielākā daļa iedzīvotāju
(46% un 54% attiecīgi) būtu gatavi ieguldīt auto iegādē līdz
7000 eiro, secināts SEB līzinga veiktajā aptaujā.
Ja
summu līdz 7000 eiro Latvijā un Lietuvā auto iegādei gatavi
iztērēt apmēram puse no tiem, kuri tuvāko gadu laikā plāno šādu
darījumu, tad Igaunijā vien 26%. Savukārt summu no 7 līdz 10
tūkstošiem eiro auto iegādei gatavi novirzīt 19% iedzīvotāju
Igaunijā un Lietuvā un 23% – Latvijā.
Igaunijā
ir vislielākais īpatsvars tādu, kuri plāno auto iegādei tērēt
no 20 līdz 30 tūkstošiem eiro – 12%, Latvijā un Lietuvā šis
skaitlis ir 4%.
«Mūsu
statistika rāda, ka arī līzinga līgumu summas Igaunijā ir
augstākas nekā Latvijā un Lietuvā. Tomēr, neskatoties uz
atšķirībām iegādājamo auto cenā, aptaujas rezultāti liecina,
ka, izvēloties auto, visu trīs Baltijas valstu iedzīvotāji
lielāko uzmanību pievērš auto drošībai, komfortam un
ietilpībai, degvielas patēriņam un dzinēja tipam, kā arī
uzturēšanas izmaksām. Savukārt mazāk nozīmīgi ir auto krāsa,
marka un dizains, kā arī fakts, vai auto ir videi draudzīgs – ar
pazemināto CO2 izmešu apjomu,» norāda SEB līzinga vadītāja
Jeļena Gavrilova.
2018.
gada pirmajos 9 mēnešos SEB līzings auto iegādei ir piešķīris
52 miljonus eiro, kas ir par 4% vairāk nekā pirms gada. 37 miljoni
eiro piešķirti uzņēmumiem, bet 15 miljoni – privātpersonām.
Auto iegādes vidēja summa – 22 tūkstoši eiro.
«Ar
katru gadu novērojam augošu pieprasījumu pēc jauniem auto.
Šobrīd, protams, aktīvāk jaunos auto iegādājas uzņēmumi,
tomēr arī privātpersonu segmentā arvien biežāk klienti izvēlas
pirkt spēkratus no salona. Piemēram, no šogad līzingā
noformētājiem auto 82% bija 2018. gada automašīnas. Vēl 15% no
šī gada darījumiem ir auto no 2013. līdz 2017. gadam. Salīdzinot
jauno un mazlietotu spēkratu īpatsvaru klientu segmentos, var
secināt, ka 90% no auto, ko iegādājas uzņēmumi, un 65% no auto,
ko iegādājas privātpersonas, bija jauni,» turpina Jeļena
Gavrilova.
SEB
līzinga portfelī populārākās markas jauno auto kategorijā ir
Volkswagen, Toyota, Škoda, KIA un Opel. Savukārt mazlietoto auto
kategorijā populārākie ir Volkswagen, Toyota, BMW, Audi un Nissan.